3 9038

Mercedes-Benz пуска сериен GLC на водород от догодина

  • mercedes-benz-
  • glc-
  • f-cell-
  • горивни клетки-
  • водород
Mercedes-Benz пуска сериен GLC на водород от догодина - 1

През 2017 г. започват продажбите на първия сериен Mercedes-Benz, задвижван от горивни клетки, обявиха от германския концерн. За разлика от единствения до момента водороден автомобил на пазара Toyota Mirai батериите на кросоувъра GLC F-Cell ще могат да се зареждат от битовата мрежа.

Daimler AG произвежда автомобили с горивни клетки от началото на новия век. През 2009-а немците пуснаха ограничена партида от хечбека B-Klasse F-Cell, но той не бе предназначен за свободна продажба, а се отдаваше под аренда. GLC F-Cell предприема следващата логична стъпка и ще бъде достъпен на пазарите в Германия, САЩ и Япония още догодина.

Mercedes-Benz пуска сериен GLC на водород от догодина

Според инженерите на Mercedes-Benz опцията за зареждане на акумулаторите в домашни условия ще направи експлоатацията на кросоувъра изключително удобна за собствениците. След зареждане през нощта автомобилът ще може да изминава до 50 км само на ток и така ще пести водород, а един резервоар ще стига за пробег до 500 км или една седмица без презареждане.

Самият процес на зареждане отнема не повече от три минути, което е напълно съпоставимо с бензиновите и дизеловите коли. Както всеки автомобил на горивни клетки обаче, GLC F-Cell ще страда от някои недостатъци. Цената на модела ще бъде висока, а водородните станции са прекалено малко на брой.

Mercedes-Benz пуска сериен GLC на водород от догодина

Именно трудностите със зареждането карат много други производители да се отнасят скептично към технологията. Преди дни Hyundai обяви, че се отказва от разработката на водородни коли и смята да съсредоточи усилията си върху хибриди и електромобили. BMW, Nissan, Volkswagen и Ford обаче продължават работата си в тази насока, макар да не смятат скоро да започват серийно производство.

Mercedes-Benz пуска сериен GLC на водород от догодина

Технически характеристики и разход на гориво за стандартните модификациите на GLC - ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    3 1 Отговор
    Mercedes-ът си е Mercedes!

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Десислав Попов

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "Кобрата":

    Докато е чисто нов.След около годинка,обаче-дръж се за палците на краката

    Коментиран от #6

  • 3 Тривелий

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Кобрата":

    Да, първи сред европейските марки за разработване на водороден автомобил, но в производство от 2017г. Тойота вече произвежда серийно модела Mirai с 200 км. по-голям пробег от този, който сега декларира Мерцедес. Хонда също стартират до месец..
  • 4 Хонда мен

    1 5 Отговор
    HONDA FCX CLARITY, 2006година!!!!!!!!!!!!!!!!

    Какво каза за мерцедес и водорода, "ЩЕ" ли каза?
    Смешници изостанали 10г. от Тесла и толкова от Хонда!

    Коментиран от #5

  • 5 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от " Хонда мен":

    Да наречеш Мерцедес смешници и изостанали, говори само колко си заслепен. Пък да пишеш, че Тесла и Хонда били с 10 пред Мерцедес...
    Мерцедес е първия производител на автомобили в света и като такъв е имал и електромобил, много преди дядото на Мъск да си е посягал.
    А онзи пък с Мирая, да си беше направил труда да прочете статията и да види разликата с водородната технология на Мерцедес!
    Повръща ми се от хейтъри, които освен с фекалии, с друго не допринасят за света!

    Коментиран от #7

  • 6 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Десислав Попов":

    Няма как...Mercedes дават гаранция минимум 2 години, между 2 и 4 години и пробег 100-150 хиляди км...а изкарват и доста повече след това.
    Ква 1 година бълнуваш? То ясно е, че като нямаш пари, дори и Лада да купиш, като се развали, ще си чешеш дедовия и ще се чудиш кво да правиш. Който си купува Mercedes, той има пари и да си я поддържа и не мисли какво ще стане ако се развали, защото ще я закара в оторизиран сервиз и ще му я поправят и ще си плати сметката без притеснение дали ще му стигнат парите
  • 7 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Евала за този коментар колега! Така е! Тези от първите коментари дето сравняват Хонди, Тесли и разни други бо*луци с гиганта Daimler, могат само да говорят празни приказки и да завиждат, те не са достойни да карат такива коли и го знаят много добре...

    Коментиран от #8

  • 8 Тривелий

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Кобрата":

    Колега, когато се изказваш обобщено би ли отговорил къде в поста ми личи, че завиждам на гиганта Daimler:)? По-скоро твоят е хейтърски, защото няма как да знаеш кой е достоен и кой не, да карат такива коли, така де, да пишеш "празни приказки"!Хонда и Тесла за теб може да са боклуци, ок, но не си налагай показно мнението, за да имаш поне малко право да оценяваш хейтърите:), понимаеш! До колегата @Гост - Тойота Мирая вече се произвежда серийно! При Мерцедес чета ще, ще и ще...2017...Рано е още да се пънеш със сравнения, водородни технологии и фекалии, не мислиш ли?