След 37 години на една и съща техническа база легендарният Geländewagen ще бъде подложен не просто на поредния фейслифт, а ще получи ново шаси. Новата G-Klasse с вътрешнозаводски индекс W464 ще предлага повече пространство, по-цивилизовано пътно поведение и оптимизирана (доколкото е възможно) аеродинамика.
Най-видимото изменение по култовия немски всъдеход ще бъде значително по-широката каросерия. Тя ще натрупа около 100 мм "в ханша" и ще достига 194 см, което обещава доста повече място за пътниците. Въпреки това теглото ще намалее с близо 200 кг благодарение на по-широкото използване на алуминий и други леки сплави.
Новости ще има и в технически план. Предните колела на G-Klasse ще получат независимото окачване и електромеханична кормилна уредба, с което управляемостта би трябвало да се доближи до съвременните стандарти.
Драстични намеси по дизайна надали ще има. Външността на W464 ще получи някои ретуши в стила на прототипа Ener-G-Force от 2012 г., но в Mercedes-Benz ще пипат внимателно, за да не отблъснат традиционната клиентела на модела.
Двигателите ще бъдат заимствани от новата E-Klasse. За момента са сигурни 3.0-литровият турбодизел и бензиновият редови шестак с мощност 360 к.с., а какво са замислили в AMG тепърва ще става ясно.
Очакваната базова цена на новата G-Klasse е около €90 000, а дебютът е насрочен за догодина.