Отидете към основна версия

126 423 15

Малкото братче на Чочоне

  • mercedes-benz-
  • 190e-
  • w201-
  • w124-
  • r129-
  • 500e-
  • чочоне-
  • amg-
  • тунинг

Маскираните като семейни седани суперколи са един от най-вкусните деликатеси в немската автомобилна кухня, а разработеният в сътрудничество с Porsche Mercedes-Benz 500E W124 смело може да се нарече един от специалитетите в това меню. Може ли обаче внушителната му тевтонска мускулатура да бъде побрана в по-компактно тяло? Както личи от тази британска W201-ица, с достатъчно пари, мерак и майсторлък пречки няма дори пред такава сложна трансплантация.

Започнал живота си като 2.6-литров 190E, този диамантено син Benz се е сдобил с двигател, трансмисия и електроника от фейслифтов SL 500 от 1996 г. По-специалното съдържание е загатнато с аеродинамичен пакет и джанти от AMG.

Какво (и най-вече колко) е коствал този резултат на собственика може само да се гадае. Факт е обаче, че по конструкцията на 190-ката са направени сериозни модификации, които надали са били лесни и евтини.

Като начало е преработен кошът, който не би могъл да поеме 5.0-литров V8 в оригиналния си вид. Преместени са всички крепежни точки, основите на роговете са "изтънени", за да се отвори повече място, а акумулаторът е мигрирал в багажника.

Монтажът на 6-бутални спирачни апарати от SLK 55 AMG също е наложил известни адаптации. Ходовата част е хибрид между 190 16V (като при Evo 2) и регулируемото окачване на SL R129. От големия роудстър на Mercedes-Benz е и тракшън контролът.

Интериорът също е специален. Всяко от тапицираните с черна кожа места има електрически регулировки, памет за позициите и подгряване. Това вероятно е било най-лесната част от бракосъчетанието между изходната електрическа инсталация на W201 и доста по-модерната електроника на R129.

От нагаждане към новата механика, естествено, е имал нужда и изпускателният тракт. При модификация от такъв мащаб работа върши единствено изработен по поръчка ауспух.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини