Преди четвърт век инженерите на Honda се опълчиха на вездесъщите Porsche и Ferrari. Спортното им купе със средноразположен двигател NSX порази всички с отлично настроеното си шаси и с пригодността си да се кара ежедневно. След дълги размишления по темата самураите най-сетне изкараха новата Honda NSX, която е свръхвисокотехнологична и на практика показва какви ще са суперкарите на бъдещето. Британското издание AutoExpress, прави една интересна съпоставка между тази технологична кола, като я противопоставя на класическото и утвърдено Porsche 911 Turbo.
Конкурентите
Honda NSX 2016 е значително по-сложна от предшественика си. Тази супер кола разполага с хибриден силов тракт, със система за предаване на момента и към четирите колела, както и с изобилие от карбон в конструкцията си.
Двигатели и ТТ данни
И двата автомобила са оборудвани с шестцилиндрови двигатели с битурбо. Само купето на Honda обаче разполага и с още три електромотора - два на предната ос и един отзад. "Японката" е и по-мощна - 550 коня срещу 540 на Porsche-то.
Аеродинамика и управление
Porsche 911 Turbo разполага с подвижно задно крило и с активен преден спойлер. В Honda залагат на пасивната аеродинамика и на обтекаемата форма на купето. Германската кола е по-лека с цели 200 килограма и е абсолютно предсказуема в завои.
Практичност и разход на гориво
Porsche 911 по право се смята за един от най-практичните спорткари. Задните му седалки не са достатъчно комфортни за ръстови пасажери, но пък могат да се използват като допълнително багажно пространство.
Присъда
Старата школа побеждава. Porsche 911 Turbo не е толкова екстравагантно на вид, но управляемостта му е доста по-добра. Освен това везните в полза на немската класика накланя и крайната цена. Парите, необходими за ново 911 Turbo са малко над 170 000 евро.