Отидете към основна версия

38 730 17

За 4-те завиващи колела на Megane GT

  • renault-
  • megane-
  • gt-
  • 4control

Нещо любопитно, което много се коментира напоследък е, че новото поколение на Renault Megane RS най-вероятно ще разполага с 4х4 система и с пълно управляемо шаси 4control. Именно тази технология би направила разликата между новото RS и преките му конкуренти от VW и Honda.

В момента системата се монтира на три модела на Режията - за Espace, за Talisman и за Megane GT. И докато при първите два тя е монтирана основно за подобряване на комфорта, то при GT е с цел по-добра динамика и маневреност.Ще спрем вниманието ви именно на тази система, монтирана в Megane GT. Важното при нея е, че тя позволява и на четирите колела да завиват. Това не е иновация на Renault, но в момента именно французите й обръщат най-сериозно внимание.

Какво всъщност представлява системата 4control? Посредством електромотор, интегриран под задния мост и редуктор, задните колела също завиват, разбира се минимално. При ниска скорост обратно на предните, което намалява диаметъра на завой до 10.4 м.Електромоторът, заедно с редуктора и управляващият модул са в един общ блок. От него излизат две щанги и две междинни рамена, които механично осъществяват контрола над задните колела.

При скорост над 80 км/ч в режим "sport" и при над 60 км/ч в режим "normal" те завиват в посока еднаква с предните, като по този начин подобряват устойчивостта. Точно тази система 4control и ниският център на тежестта са причините за уникалното поведение на автомобила в завои с висока скорост.При високите скорости задните колела завиват до един градус по посока на предните, а при по-ниски скорости, с цел подобряване на маневреността, те завиват обратно на предните до 2.7 градуса. Най-впечатляващо обаче е усещането, когато Megane GT е в спортен режим и се кара с висока скорост по планински път с остри завои.

Що се отнася до возията на Megane GT, тя е по-скоро мека, но за голямо наше учудване това почти не влияе на стабилността на автомобила в завои. Този интересен факт се дължи на новото шаси с 4control система, настройките на което са изключително прецизни и точни. Така водачът има усещането, че управлява кола с по-дълга база.Електронният блок на системата 4control комуникира с електронното управление на кормилната рейка, както и с ABS и ESP системите. Той взаимодейства и с електронните модули на двигателя и на скоростната кутия.

Така, при спортна езда технологията скъсява хода на кормилната рейка и воланът става по-директен и с по-къс ход. Другото интересно е, че липсва линейна връзка между двата моста. Електронният модул, интегриран в системата 4control, преценява ситуацията, спрямо избрания режим.Всичко това води до една уникална возия, която не е толкова твърда като при RS, но от друга страна прави Megane GT супер устойчив в завои. Самият модул 4control представлява компактен блок, монтиран върху класическия H-образен заден мост на Renault.

Системата е лека и механично опростена, което я прави и доста надеждна. Технологията 4control е активна постоянно и определено дава шанс на Renault да изпъкнат с едни гърди пред конкурентите в класа на компактните автомобили със спортна насоченост.

Подробни технически данни за всички модификации на Renault Megane IV - ВИЖ

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Renault води преговори с Xiaomi и Li Auto

    Renault проучва потенциални сътрудничества с китайските компании Li Auto и Xiaomi в областта на електрическите и интелигентните автомобилни технологии ...
    вчера в 18:20 ч.
    1 643
    4
  • Renault показа част от най-новия си кросоувър

    Renault се подготвя да представи на света най-новия си модел, който ще носи името Symbioz.Това ново попълнение в гамата на Renault, което ще дебютира ...
    вчера в 10:24 ч.
    2 566
    3
  • Renault 5 E-Tech получи първата специална версия

    Електрическият хечбек Renault 5 E-Tech получи първата специална версия с префикса Roland Garros в името. Моделът ще направи публичен дебют по време на ...
    28.04.2024
    2 476
    3
  • Kia разкри, че EV9 GT ще има „огромна мощност“

    През януари 2025 г. феновете на Kia могат да очакват с нетърпение представянето на EV9 GT. Този електромобил обещава да предефинира очакванията със св ...
    27.04.2024
    1 964
    10
  • Mitsubishi обнови ASX

    Mitsubishi „изненада“ автомобилния свят с обявяването на обновения ASX, който се появява малко след дебюта на последното му поколение. ASX ...
    24.04.2024
    2 679
    10