Нещо любопитно, което много се коментира напоследък е, че новото поколение на Renault Megane RS най-вероятно ще разполага с 4х4 система и с пълно управляемо шаси 4control. Именно тази технология би направила разликата между новото RS и преките му конкуренти от VW и Honda.
В момента системата се монтира на три модела на Режията - за Espace, за Talisman и за Megane GT. И докато при първите два тя е монтирана основно за подобряване на комфорта, то при GT е с цел по-добра динамика и маневреност.
Ще спрем вниманието ви именно на тази система, монтирана в Megane GT. Важното при нея е, че тя позволява и на четирите колела да завиват. Това не е иновация на Renault, но в момента именно французите й обръщат най-сериозно внимание.
Какво всъщност представлява системата 4control? Посредством електромотор, интегриран под задния мост и редуктор, задните колела също завиват, разбира се минимално. При ниска скорост обратно на предните, което намалява диаметъра на завой до 10.4 м.
Електромоторът, заедно с редуктора и управляващият модул са в един общ блок. От него излизат две щанги и две междинни рамена, които механично осъществяват контрола над задните колела.
При скорост над 80 км/ч в режим "sport" и при над 60 км/ч в режим "normal" те завиват в посока еднаква с предните, като по този начин подобряват устойчивостта. Точно тази система 4control и ниският център на тежестта са причините за уникалното поведение на автомобила в завои с висока скорост.
При високите скорости задните колела завиват до един градус по посока на предните, а при по-ниски скорости, с цел подобряване на маневреността, те завиват обратно на предните до 2.7 градуса. Най-впечатляващо обаче е усещането, когато Megane GT е в спортен режим и се кара с висока скорост по планински път с остри завои.
Що се отнася до возията на Megane GT, тя е по-скоро мека, но за голямо наше учудване това почти не влияе на стабилността на автомобила в завои. Този интересен факт се дължи на новото шаси с 4control система, настройките на което са изключително прецизни и точни. Така водачът има усещането, че управлява кола с по-дълга база.
Електронният блок на системата 4control комуникира с електронното управление на кормилната рейка, както и с ABS и ESP системите. Той взаимодейства и с електронните модули на двигателя и на скоростната кутия.
Така, при спортна езда технологията скъсява хода на кормилната рейка и воланът става по-директен и с по-къс ход. Другото интересно е, че липсва линейна връзка между двата моста. Електронният модул, интегриран в системата 4control, преценява ситуацията, спрямо избрания режим.
Всичко това води до една уникална возия, която не е толкова твърда като при RS, но от друга страна прави Megane GT супер устойчив в завои. Самият модул 4control представлява компактен блок, монтиран върху класическия H-образен заден мост на Renault.
Системата е лека и механично опростена, което я прави и доста надеждна. Технологията 4control е активна постоянно и определено дава шанс на Renault да изпъкнат с едни гърди пред конкурентите в класа на компактните автомобили със спортна насоченост.
Подробни технически данни за всички модификации на Renault Megane IV - ВИЖ
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Xiksa
08:11 16.11.2016
2 55886
Коментиран от #13
08:42 16.11.2016
3 Ангел
https://m.youtube.com/watch?v=h8MB1m9SbFY
09:24 16.11.2016
4 Караиванов
Коментиран от #9
10:07 16.11.2016
5 реалист
Коментиран от #12, #14, #16
11:12 16.11.2016
6 Oпелофоб
11:40 16.11.2016
7 Аритметика
11:40 16.11.2016
8 Жабчето
Два и половина по-дълъг, с радиус 12.5 м.
14:10 16.11.2016
9 Лупи
До коментар #4 от "Караиванов":
Системата не е нова. Но е модерна, поради електронното управление. Виждал съм прототип на такава система в друга посока отдавна, но явно не е приложена, поради оскъпяването и буквално усложняването на автомобила. Но тогава колелетата завиваха при градус почти перпендикулярен на завиването на предните и радиуса на завой достигаше до 5.6 - 6 метра на автомобила. Лично не държа на такава система, поради една проста филокофия - Колкото по-усложнен и излишно по предназначение и оскъпен е един детайл или апарат, толкова повече части за ремонт, поддръжка и подмяна има. А за мойто обикновенно каране с до 90-100 км на хубав път едва ли са ми нужни климатроници и куп глезотии. Предпочитам супер опростена, но здрава, икономична и с евтини части кола, която да ми гори 2 на сто и да е комби или ван, отколкото супер глезотии, които само да ми пречат буквално. Защото джипиес мога да си ползувам и от смартфона и Лима и Еврокарти с програма, но дойде ли момента за преглед на автомобила докато го прегледаш всичко дали работи нормално брадясваш. Пък и на село не има навред автосервизи и доста неща правиш сам. Не отричам ползата от това на снимката, но повече полза би имало за трактор, редоселка, малка Кубота или друго. за една шосейна кола е само усложняване...и парии за части.17:07 16.11.2016
10 joro birata
18:35 16.11.2016
11 Слави
19:07 16.11.2016
12 Драйвър
До коментар #5 от "реалист":
Прав си колега в края на 90те баща ми имаше прелюд с дигащите фарове и задните колела завиваха няколко градуса,много беше удобно при паркиране,както се казва в една стара поговорка:"Всичко ново е добре забравено старо"!19:33 16.11.2016
13
До коментар #2 от "55886":
Хората ти казват че това не е новост, а че в момента Рено обръща голямо внимание на тази система, май си прочел само заглавието. Колата изглежда много добре и явно ще е с много интересно пътно поведение.19:35 16.11.2016
14 Име на гост
До коментар #5 от "реалист":
Рено иват много читави автомобили. Съотношение цена качество са без конкуренция. За разлика от немските батали, вътре са удобни и практични. Спорт гамата са с добре настроени шасита и здрави мотори. В последно време доста обърнаха внимание на дизайна и пуснаха много нови модели. Преди години карах само френски коли и никога не са ме оставяли. Пробвах за кратко немската матерялна част, но останах зверски разочарован. Всичко вътре като в танк, спартанско и неудобно. Навиканите им мотори тропат като каменоделни машини. Дизайна им като от преди 10 години. Пълно траджъди според мен. В момента карам японец и съм доста доволен. Френска кола от магазина обаче не бих си купил никога. Много бързо им се срива цената. Относно майсторите дето това и онова не правят, егати и майсторите ще кажа аз. Тиняци в разни опърпани гаражчета дето нямат пълен набор от ключета на стената. Такива не ми ги хвали и не ми ги давай за пример.21:21 16.11.2016
15 булшит
ЩО НЕ ПИШЕ?
18:27 17.11.2016
16 смешко
До коментар #5 от "реалист":
Не ги правят защото могат да сменят само масло.Да ти имам и майсторите.18:46 17.11.2016
17 1988 Honda Prelude 4WS
16:00 04.08.2017