35 96717

За 4-те завиващи колела на Megane GT

  • renault-
  • megane-
  • gt-
  • 4control
За 4-те завиващи колела на Megane GT - 1

Нещо любопитно, което много се коментира напоследък е, че новото поколение на Renault Megane RS най-вероятно ще разполага с 4х4 система и с пълно управляемо шаси 4control. Именно тази технология би направила разликата между новото RS и преките му конкуренти от VW и Honda.

В момента системата се монтира на три модела на Режията - за Espace, за Talisman и за Megane GT. И докато при първите два тя е монтирана основно за подобряване на комфорта, то при GT е с цел по-добра динамика и маневреност.За 4-те завиващи колела на Megane GT

Ще спрем вниманието ви именно на тази система, монтирана в Megane GT. Важното при нея е, че тя позволява и на четирите колела да завиват. Това не е иновация на Renault, но в момента именно французите й обръщат най-сериозно внимание.

Какво всъщност представлява системата 4control? Посредством електромотор, интегриран под задния мост и редуктор, задните колела също завиват, разбира се минимално. При ниска скорост обратно на предните, което намалява диаметъра на завой до 10.4 м.За 4-те завиващи колела на Megane GT

Електромоторът, заедно с редуктора и управляващият модул са в един общ блок. От него излизат две щанги и две междинни рамена, които механично осъществяват контрола над задните колела.

При скорост над 80 км/ч в режим "sport" и при над 60 км/ч в режим "normal" те завиват в посока еднаква с предните, като по този начин подобряват устойчивостта. Точно тази система 4control и ниският център на тежестта са причините за уникалното поведение на автомобила в завои с висока скорост.За 4-те завиващи колела на Megane GT

При високите скорости задните колела завиват до един градус по посока на предните, а при по-ниски скорости, с цел подобряване на маневреността, те завиват обратно на предните до 2.7 градуса. Най-впечатляващо обаче е усещането, когато Megane GT е в спортен режим и се кара с висока скорост по планински път с остри завои.

Що се отнася до возията на Megane GT, тя е по-скоро мека, но за голямо наше учудване това почти не влияе на стабилността на автомобила в завои. Този интересен факт се дължи на новото шаси с 4control система, настройките на което са изключително прецизни и точни. Така водачът има усещането, че управлява кола с по-дълга база.За 4-те завиващи колела на Megane GT

Електронният блок на системата 4control комуникира с електронното управление на кормилната рейка, както и с ABS и ESP системите. Той взаимодейства и с електронните модули на двигателя и на скоростната кутия.

Така, при спортна езда технологията скъсява хода на кормилната рейка и воланът става по-директен и с по-къс ход. Другото интересно е, че липсва линейна връзка между двата моста. Електронният модул, интегриран в системата 4control, преценява ситуацията, спрямо избрания режим.За 4-те завиващи колела на Megane GT

Всичко това води до една уникална возия, която не е толкова твърда като при RS, но от друга страна прави Megane GT супер устойчив в завои. Самият модул 4control представлява компактен блок, монтиран върху класическия H-образен заден мост на Renault.

Системата е лека и механично опростена, което я прави и доста надеждна. Технологията 4control е активна постоянно и определено дава шанс на Renault да изпъкнат с едни гърди пред конкурентите в класа на компактните автомобили със спортна насоченост.За 4-те завиващи колела на Megane GT

Подробни технически данни за всички модификации на Renault Megane IV - ВИЖ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Xiksa

    3 0 Отговор
    Mnogo dobar material
  • 2 55886

    0 4 Отговор
    Нищо ново под слънцето, само е модернизирано.Преди време имах Мицубиши 94-та година, което освен тази система но наречена 4WS, беше и 4WD със 170к.с. Уникална кола за времето си. И не само за тогава. Тойота също имаха такива модели. Французите чак сега се сещат за тези неща.

    Коментиран от #13

  • 3 Ангел

    0 2 Отговор
    И на моята завиват
    https://m.youtube.com/watch?v=h8MB1m9SbFY
  • 4 Караиванов

    3 1 Отговор
    Много добре е обяснено в статията, браво. Иначе рено съвсем скоро ще задминат конкурентите - работят здраво и в правилната посока. Това решение, не е ново, както пише в статията, но само рено му обръща сериозно внимание в момента. Четирите завиващи колела са измислени от мазда.

    Коментиран от #9


  • 5 реалист

    1 4 Отговор
    Honda също имат такава система на модела Prelude(1992 година). Всяка ново нещо е забравено старо при французите те само св.... могат да прявят един читав автомобил нямат. Не случайно повечето майстори казва маче, п.че и борче не радим :)

    Коментиран от #12, #14, #16

  • 6 Oпелофоб

    2 4 Отговор
    Добре че са Мерцедес че да живнат от Рено.Тотално я бяха объркали по едно време и от към дизайн и от към техника.Има един лаф "Много хубава кола ,ама да не е твоя".
  • 7 Аритметика

    4 2 Отговор
    Майко мила. Това за нашите пътища е супер. Ползвайки автомобилчето, основно за ходовата част ще се дават пари по фирмените сервизи.
  • 8 Жабчето

    3 0 Отговор
    И ЗиЛ 135ЛМ го може.
    Два и половина по-дълъг, с радиус 12.5 м.
  • 9 Лупи

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Караиванов":

    Системата не е нова. Но е модерна, поради електронното управление. Виждал съм прототип на такава система в друга посока отдавна, но явно не е приложена, поради оскъпяването и буквално усложняването на автомобила. Но тогава колелетата завиваха при градус почти перпендикулярен на завиването на предните и радиуса на завой достигаше до 5.6 - 6 метра на автомобила. Лично не държа на такава система, поради една проста филокофия - Колкото по-усложнен и излишно по предназначение и оскъпен е един детайл или апарат, толкова повече части за ремонт, поддръжка и подмяна има. А за мойто обикновенно каране с до 90-100 км на хубав път едва ли са ми нужни климатроници и куп глезотии. Предпочитам супер опростена, но здрава, икономична и с евтини части кола, която да ми гори 2 на сто и да е комби или ван, отколкото супер глезотии, които само да ми пречат буквално. Защото джипиес мога да си ползувам и от смартфона и Лима и Еврокарти с програма, но дойде ли момента за преглед на автомобила докато го прегледаш всичко дали работи нормално брадясваш. Пък и на село не има навред автосервизи и доста неща правиш сам. Не отричам ползата от това на снимката, но повече полза би имало за трактор, редоселка, малка Кубота или друго. за една шосейна кола е само усложняване...и парии за части.
  • 10 joro birata

    2 0 Отговор
    Zahto lisi mislq che im zavijdate na francuzite.
  • 11 Слави

    0 2 Отговор
    Колата изглежда супер,ама нещо тая система с всички завиващи колела не ми харесва особено. Дано да не стане масова за повечето производители.
  • 12 Драйвър

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "реалист":

    Прав си колега в края на 90те баща ми имаше прелюд с дигащите фарове и задните колела завиваха няколко градуса,много беше удобно при паркиране,както се казва в една стара поговорка:"Всичко ново е добре забравено старо"!
  • 13

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "55886":

    Хората ти казват че това не е новост, а че в момента Рено обръща голямо внимание на тази система, май си прочел само заглавието. Колата изглежда много добре и явно ще е с много интересно пътно поведение.
  • 14 Име на гост

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "реалист":

    Рено иват много читави автомобили. Съотношение цена качество са без конкуренция. За разлика от немските батали, вътре са удобни и практични. Спорт гамата са с добре настроени шасита и здрави мотори. В последно време доста обърнаха внимание на дизайна и пуснаха много нови модели. Преди години карах само френски коли и никога не са ме оставяли. Пробвах за кратко немската матерялна част, но останах зверски разочарован. Всичко вътре като в танк, спартанско и неудобно. Навиканите им мотори тропат като каменоделни машини. Дизайна им като от преди 10 години. Пълно траджъди според мен. В момента карам японец и съм доста доволен. Френска кола от магазина обаче не бих си купил никога. Много бързо им се срива цената. Относно майсторите дето това и онова не правят, егати и майсторите ще кажа аз. Тиняци в разни опърпани гаражчета дето нямат пълен набор от ключета на стената. Такива не ми ги хвали и не ми ги давай за пример.

  • 15 булшит

    0 0 Отговор
    ПЛАТЕНА СТАТИЯ!
    ЩО НЕ ПИШЕ?
  • 16 смешко

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "реалист":

    Не ги правят защото могат да сменят само масло.Да ти имам и майсторите.
  • 17 1988 Honda Prelude 4WS

    0 0 Отговор
    ...1988!!...и като чуя електронен блок в Рено, става страшно!