ТЕМА: Тест драйв

За 4-те завиващи колела на Megane GT

Публикувана: 16 Ноември, 2016 05:30
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 32087

Нещо любопитно, което много се коментира напоследък е, че новото поколение на Renault Megane RS най-вероятно ще разполага с 4х4 система и с пълно управляемо шаси 4control. Именно тази технология би направила разликата между новото RS и преките му конкуренти от VW и Honda.

В момента системата се монтира на три модела на Режията - за Espace, за Talisman и за Megane GT. И докато при първите два тя е монтирана основно за подобряване на комфорта, то при GT е с цел по-добра динамика и маневреност.

Ще спрем вниманието ви именно на тази система, монтирана в Megane GT. Важното при нея е, че тя позволява и на четирите колела да завиват. Това не е иновация на Renault, но в момента именно французите й обръщат най-сериозно внимание.

Какво всъщност представлява системата 4control? Посредством електромотор, интегриран под задния мост и редуктор, задните колела също завиват, разбира се минимално. При ниска скорост обратно на предните, което намалява диаметъра на завой до 10.4 м.

Електромоторът, заедно с редуктора и управляващият модул са в един общ блок. От него излизат две щанги и две междинни рамена, които механично осъществяват контрола над задните колела.

При скорост над 80 км/ч в режим "sport" и при над 60 км/ч в режим "normal" те завиват в посока еднаква с предните, като по този начин подобряват устойчивостта. Точно тази система 4control и ниският център на тежестта са причините за уникалното поведение на автомобила в завои с висока скорост.

При високите скорости задните колела завиват до един градус по посока на предните, а при по-ниски скорости, с цел подобряване на маневреността, те завиват обратно на предните до 2.7 градуса. Най-впечатляващо обаче е усещането, когато Megane GT е в спортен режим и се кара с висока скорост по планински път с остри завои.

Що се отнася до возията на Megane GT, тя е по-скоро мека, но за голямо наше учудване това почти не влияе на стабилността на автомобила в завои. Този интересен факт се дължи на новото шаси с 4control система, настройките на което са изключително прецизни и точни. Така водачът има усещането, че управлява кола с по-дълга база.

Електронният блок на системата 4control комуникира с електронното управление на кормилната рейка, както и с ABS и ESP системите. Той взаимодейства и с електронните модули на двигателя и на скоростната кутия.

Така, при спортна езда технологията скъсява хода на кормилната рейка и воланът става по-директен и с по-къс ход. Другото интересно е, че липсва линейна връзка между двата моста. Електронният модул, интегриран в системата 4control, преценява ситуацията, спрямо избрания режим.

Всичко това води до една уникална возия, която не е толкова твърда като при RS, но от друга страна прави Megane GT супер устойчив в завои. Самият модул 4control представлява компактен блок, монтиран върху класическия H-образен заден мост на Renault.

Системата е лека и механично опростена, което я прави и доста надеждна. Технологията 4control е активна постоянно и определено дава шанс на Renault да изпъкнат с едни гърди пред конкурентите в класа на компактните автомобили със спортна насоченост.

Подробни технически данни за всички модификации на Renault Megane IV - ВИЖ

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Владислав Стоянов
Капитанът на Лудогорец Владислав Стоянов с прогноза за мача с Червена звезда
Цървена звезда не са нищо повече от нас"

Още бисери