Отидете към основна версия

13 Декември, 2016 10:39, обновена 13 Декември, 2016 10:39 32 248 63

Първи тестове на новите автомобили Dacia

  • dacia-
  • sandero-
  • logan-
  • duster

Шибеник, Хърватия. Наш екип от мястото на събитието.

Румънската марка Dacia вече е добре позната на нашия пазар. Тя е и най-големия износител в северната ни съседка. Колите на марката са на нашия пазар отдавна, но до 1999 година те не се славеха с много добър имидж. Тогава обаче се намесиха французите от Renault и малко по-късно Dacia се промени коренно, а румънците започнаха масово да експортират продукцията си и в други страни.

Първоначалният опит с Logan се оказа успешен и днес марката има отлични позиции не само на развиващите се пазари, но и в страни като Германия, Франция и Великобритания, а у нас е лидер по продажби на нови автомобили. Марката обаче продължава да се развива, като през септември в Париж румънците показаха обновената си продукция, обозначена като Dacia фаза 2.

Сега, в Хърватия те проведоха и първите тестове на сериозно обновените Logan и Sandero, както и на по-леко лифтираните Dokker и Lodgy. Показана беше и дългоочакваната версия на Duster с автоматична трансмисия. Наш екип беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за основните новости по румънските автомобили.

Sandero, Sandero Stepway, Logan и Logan MCVИ четирите обновени модела се характеризират основно с промени по външния вид. Най-голям интерес представляват предните и задни светлини. Отпред, румънските инженери са интегрирали LED дневни светлини, които характеризират автомобилите Dacia с нов светлинен подпис, който има за цел да стане запазена марка за румънските автомобили. Задните светлини пък имат т.нар. 3D ефект, като под общото тяло са многосекторни. Нови са и предната и задна брони, които освен, че придават по-модерен външен вид, правят автомобилите да изглеждат малко по-мускулести. Наличието на хромирани детайли пък е нужната нотка лукс.Що се отнася до интериорния дизайн, то там промените са по-малко, но са точно на място. Изцяло нов е воланът на автомобилите, който вече е четириспицов, а клаксонът е интегриран в централната му част. Налични са и нови хромирани детайли по арматурното табло, различни тапицерии и някои допълнителни екстри. Най-основната от тях е камерата за задно виждане. Като цяло е подобрена и самата сглобка, което наред с по-качествените материали превръща автомобилите в модерни и функционални возила. Любопитно е, че всички тези промени не водят до радикални промени в крайните цени на автомобилите.Що се отнася до двигателите, то трябва да акцентираме на единственото ново предложение в гамата. Става дума за базовия 1.2-литров мотор, който е изцяло нов. Агрегатът е атмосферен и разполага с мощност от 75 конски сили и с по четири клапана на цилиндър. Благодарение на изцяло алуминиев блок двигателят е по-лек, доста икономичен е, а динамиката можем да определим като достатъчна. При по-високите нива на оборудване е налична и start/stop система, както и автоматизирана трансмисия Easy-R. Другото интересно решение, особено що се касае за българския пазар е, че цялата гама на Dacia сега се предлага с LPG двигатели. Цените в България на Dacia Sandero с двигател 1.0 SCe 73 к.с. започват от 13 990 лв с ДДС.

Duster aut. Dokker и Lodgy Тук основната промяна, на която ще акцентираме, е шестстепенна автоматична EDC трансмисия с двоен съединител, която вече е налична за Duster. Трансмисията пасва отлично на дизеловите мотори на Duster, предлага много добра динамика, като почти не повишава разходът на гориво. Недостатъкът е, че тя се предлага само за Duster с предно предаване и 1.5-литров дизел със 110 коня, като не е налична за версиите 4х4.Иначе интересното за тази трансмисия е, че смяната на предавките се извършва чрез електромеханични актуатори, които от своя страна се командват от контролен блок, който избира подходящата предавка, взимайки под внимание намесата на водача. Скоростите се сменят чрез превключване от единия на другия съединител, като първият се отваря, докато едновременно с това вторият се затваря, което гарантира постоянно сцепление при смяна на предавките, без да се губи енергия.Все още представителството у нас няма цени за Duster с автоматик. Екстериорни промени по Duster няма, защото те бяха направени миналата година. Автомобилът си изглежда като истинско SUV - грубовато и същевременно агресивно. Минус по отношение на екстериорния дизайн на Duster е липсата на LED дневни светлини. Що се отнася до моделите Dokker, Lodgy то техните промени са основно козметични, като целта е автомобилите да станат по-модерни и атрактивни.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини