13 Декември, 2016 10:33, обновена 13 Декември, 2016 10:39 32 249 63

Първи тестове на новите автомобили Dacia

  • dacia-
  • sandero-
  • logan-
  • duster
Първи тестове на новите автомобили Dacia - 1

Шибеник, Хърватия. Наш екип от мястото на събитието.

Румънската марка Dacia вече е добре позната на нашия пазар. Тя е и най-големия износител в северната ни съседка. Колите на марката са на нашия пазар отдавна, но до 1999 година те не се славеха с много добър имидж. Тогава обаче се намесиха французите от Renault и малко по-късно Dacia се промени коренно, а румънците започнаха масово да експортират продукцията си и в други страни.

Първоначалният опит с Logan се оказа успешен и днес марката има отлични позиции не само на развиващите се пазари, но и в страни като Германия, Франция и Великобритания, а у нас е лидер по продажби на нови автомобили. Марката обаче продължава да се развива, като през септември в Париж румънците показаха обновената си продукция, обозначена като Dacia фаза 2.

Сега, в Хърватия те проведоха и първите тестове на сериозно обновените Logan и Sandero, както и на по-леко лифтираните Dokker и Lodgy. Показана беше и дългоочакваната версия на Duster с автоматична трансмисия. Наш екип беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за основните новости по румънските автомобили.

Sandero, Sandero Stepway, Logan и Logan MCVПърви тестове на новите автомобили Dacia
И четирите обновени модела се характеризират основно с промени по външния вид. Най-голям интерес представляват предните и задни светлини. Отпред, румънските инженери са интегрирали LED дневни светлини, които характеризират автомобилите Dacia с нов светлинен подпис, който има за цел да стане запазена марка за румънските автомобили. Задните светлини пък имат т.нар. 3D ефект, като под общото тяло са многосекторни. Нови са и предната и задна брони, които освен, че придават по-модерен външен вид, правят автомобилите да изглеждат малко по-мускулести. Наличието на хромирани детайли пък е нужната нотка лукс.Първи тестове на новите автомобили Dacia
Що се отнася до интериорния дизайн, то там промените са по-малко, но са точно на място. Изцяло нов е воланът на автомобилите, който вече е четириспицов, а клаксонът е интегриран в централната му част. Налични са и нови хромирани детайли по арматурното табло, различни тапицерии и някои допълнителни екстри. Най-основната от тях е камерата за задно виждане. Като цяло е подобрена и самата сглобка, което наред с по-качествените материали превръща автомобилите в модерни и функционални возила. Любопитно е, че всички тези промени не водят до радикални промени в крайните цени на автомобилите.Първи тестове на новите автомобили Dacia

Що се отнася до двигателите, то трябва да акцентираме на единственото ново предложение в гамата. Става дума за базовия 1.2-литров мотор, който е изцяло нов. Агрегатът е атмосферен и разполага с мощност от 75 конски сили и с по четири клапана на цилиндър. Благодарение на изцяло алуминиев блок двигателят е по-лек, доста икономичен е, а динамиката можем да определим като достатъчна. При по-високите нива на оборудване е налична и start/stop система, както и автоматизирана трансмисия Easy-R. Другото интересно решение, особено що се касае за българския пазар е, че цялата гама на Dacia сега се предлага с LPG двигатели. Цените в България на Dacia Sandero с двигател 1.0 SCe 73 к.с. започват от 13 990 лв с ДДС.

Duster aut. Dokker и Lodgy Първи тестове на новите автомобили Dacia
Тук основната промяна, на която ще акцентираме, е шестстепенна автоматична EDC трансмисия с двоен съединител, която вече е налична за Duster. Трансмисията пасва отлично на дизеловите мотори на Duster, предлага много добра динамика, като почти не повишава разходът на гориво. Недостатъкът е, че тя се предлага само за Duster с предно предаване и 1.5-литров дизел със 110 коня, като не е налична за версиите 4х4.Първи тестове на новите автомобили Dacia
Иначе интересното за тази трансмисия е, че смяната на предавките се извършва чрез електромеханични актуатори, които от своя страна се командват от контролен блок, който избира подходящата предавка, взимайки под внимание намесата на водача. Скоростите се сменят чрез превключване от единия на другия съединител, като първият се отваря, докато едновременно с това вторият се затваря, което гарантира постоянно сцепление при смяна на предавките, без да се губи енергия.Първи тестове на новите автомобили Dacia
Все още представителството у нас няма цени за Duster с автоматик. Екстериорни промени по Duster няма, защото те бяха направени миналата година. Автомобилът си изглежда като истинско SUV - грубовато и същевременно агресивно. Минус по отношение на екстериорния дизайн на Duster е липсата на LED дневни светлини. Що се отнася до моделите Dokker, Lodgy то техните промени са основно козметични, като целта е автомобилите да станат по-модерни и атрактивни.Първи тестове на новите автомобили Dacia


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хикса

    37 13 Отговор
    Ми все по-добри стават дачиите, при това на ниска цена.

    Коментиран от #7

  • 2 Капитана

    49 7 Отговор
    Перфектни ниско бюджетни коли с евтина и непретенциозна подръжка.Имам близък роднина,който си купи за неговата фирма,която се занимава с кетърин,7 броя Дачия от комби версията,базовите модели със 1.2 бензинов мотор и ръчна скоростна кутия,модел 2012 г.В момента тези коли са по на близо 300000 км. и нямат никакви проблеми.Преди този човек имаше Фолксвагени Кади-дизелови и бензинови,разпиля се от ремонти и от дизелите и от бензините,които са ТСИ мотори,калпав бензинов мотор от гамата на ВАГ.Сега със тези Дачий ми каза,че направо не е очаквал от тази марка да бъде толкова здрава и лесна за подръжка.Перфектни автомобили за служебни цели и за таксита.
  • 3 Караиванов

    29 7 Отговор
    Супер са дачийките, а и с тези модернизации, като гледам по нищо не отстъпват на поло фиеста и т.н, но са доста по-евтини
  • 4 Косматия

    17 33 Отговор
    За фирмина стаа дет шъ я каруват разни главанаций ама да си купувам таквоз за фкъшти????
    Да не ме е ял крокодил?????
  • 5 Пеньо

    13 4 Отговор
    Добре е да има избор. Аз все пак да попитам къде са дачиите в световните класации в своя клас?

    Коментиран от #6

  • 6 Бай Иван

    27 7 Отговор

    До коментар #5 от "Пеньо":

    Дачия Lodgy е на 10-то място в класацията по надеждност на AUTO BILD, като изпреварва модели като BMW 320xd, Mercedes B200, Audi Q3 и т.н.
  • 7 Lexus IS220d 2009

    18 3 Отговор

    До коментар #1 от "Хикса":

    За съжаление и Дачия продължават да помпат цените нагоре с бесни темпове. Първо Шкода пощръкляха и Кия и Хюндай са на бесни цени.

    Приятел твърдо реши да купи чисто нов автомобил за коледен подарък на семейството. Със събраните 20 000 лв. нищо чисто ново семейно за 4 човека тоест прилично голямо не може да вземе!

    Сандеро Степуей с 0.9 тци ЛПГ 23 000 - със 1.5 дци и климик 26 000 лв.

    Викам му виж Фиеста....еми тя нито семейна нито икономична извън града....и пак 22 000лв.

    Умряха евтините коли.....Дачия с приличен мотор 28 000 лв. вече достъпна за хора с над 1500 лв. заплата да я вземат на изплащане.

    А приятеля ми ще се насочи към новата Лада Калина Крос фейслифт 2016-та с климатик за 17 000 лв.

    Коментиран от #9

  • 8 Гоуст

    22 3 Отговор
    Дачиите наистина вдигнаха цените и излиза, че по-добре да си вземеш Форд или Опел отколкото Дачия... Иначе за служебна кола стават
  • 9 фау ве

    22 36 Отговор

    До коментар #7 от "Lexus IS220d 2009":

    Баце, за 20 бона ще взема мерцедес, като кукла, ще е много по добър от Дачията, ще изкара много повече километри, ще е по евтин за поддръжка, по икономичен, по здрав, с повече екстри, много повече "кола" за същите пари.
    Аз също мислех да си купувам чисто нова кола, насочих се към Дачия, но, като се позамисля не си струва парите, въобще, после се почват застраховки, поддръжка само в оторизиран сервиз и накря тая 0,9 моторетка след гаранцията ще се разпадне изцяло.
    С Лада същата работа, руснаците, коли не могат да правят, както "белите не могат да скачат" и това си е.

    Коментиран от #10, #15, #59

  • 10 мдам

    16 11 Отговор

    До коментар #9 от "фау ве":

    Иделна кола за служебни цели. Просто българоското мислене е че купуваш нова кола, която трябва да изкара 20 години. Караш 5 години и вземаш нова със остатътчната цена. А относно човека с мерцедеса за 20к лв дали говори наизуст или има такъв. Като знам колко струват частите на мерцедес на 15 години не ми се мисли колко са на този на 7-8 години

    Коментиран от #43

  • 11 WOW

    30 7 Отговор
    Дачиите както ги базикахме стават все по-добри, по-качествени, по-красиви и надеждни. Неслучайно избиват рибата откъм продажба, а специално за нас в България просто няма алтернатива на това съотношение цена-качество за НОВ автомобил. Браво Дачия, браво Румъния !

    Коментиран от #14

  • 12 Велосипедист

    9 36 Отговор
    Моля Ви ! Не определяйте Дачия,като "АВТОМОБИЛ"
  • 13 Хайко

    13 17 Отговор
    Колкото и да са добри...някои от по-горните коментари са го казали много добре! За служебна е идеална...
    За лична не бих казал...да дадеш една шапка с пари за евтини пластмаси - мерси.
    Да не говорим за безопасността...почти никаква я няма..
    Преди няколко години гледах оферта за Дачия - ами екстра се водеше духалка на пасажера!! Е айде няма нужда!!!
    На който му харесва да си взима Дачия!
    Аз лично предпочитам по стара кола, но по-висок клас! (а най-предпочитам чисто нова висок клас ;) :) )
  • 14 гост

    16 1 Отговор

    До коментар #11 от "WOW":

    Ако имаше западняшки норми със сигурност нямаше да има конкуренция, ала с тези данъци- колкото по-нова, толкова повече плащаш- няма как да се получи стимул. В истинската Европа новите са без такси точно защото са нови, не замърсяват като старите и на всичкото отгоре си дал една камара с пари, за сметка на тариката със старата и мръсна кола.
    У нас се стимулира да замърсяваш, да караш коли над 14г и да се изрязват катализатори, егр, дпф. Вероятно джамбазите имат договор с онкоболниците, дайте да вкарваме смрадливи дизели да изтребем народа, нали няма проверки, норми и т.н.

    Коментиран от #32

  • 15 mediator37

    9 13 Отговор

    До коментар #9 от "фау ве":

    Не знам защо са ти насвяткали минуси, ако можех да гласувам щях да дам плюс, защото и аз така мисля. Не само Мерцедес втора ръка за 20хил.
    Напиши Мерцедес, БМВ и АУДИ и цена 20хил. без да уточняваш модел и ще ахнеш какво изобилие от добри и наточени МПС-та. При което положение не знам кой няма да си вземе за лични нужди 5-та или 3-та серия БМВ 2011г. с кожен салон и вс. екстри, а ще вземе нова Дачия. Между другото на Дачия едва ли не и волана й е екстра и се доплаща спрямо базовия модел, който е ходил в шоурума им го знае прекрасно.
    Да за служебни стават, ама тя и Тата Нано става, пък е 10 пъти по-евтина от Дачия.
  • 16 abv

    12 10 Отговор
    За бюджетни коли стават. Но ако трябва да купя Дачия за лично ползване твърдо не. Ако трябва да я определя с няколко думи те са:
    Нискобюджетен автомобил с евтина поддръжка за непретенциозни водачи.
  • 17 гост

    14 6 Отговор
    Преди месеци бях на кръстопът нова или стара. Е спрях се на старата понеже е с много повече плюсове от новата и дори и да направиш грешката да купиш нещо, което да не ти хареса след 5 месеца, то няма да загубиш много пари. Старата е една част, добра кола е към 25-30% от цената на нова. Новата, макар да беше Рено, не Дачия, пак си бе по-евтино изпълнение, усещаше се бюджетно, а за 46х.лв не трябва да се усеща така. Дачия Дъстър е още по-зле, там салона крещи евтиния, а реално цената на нормално оборудван Дъстър с пълен привод е над 33х.лв което пак е твърде далеч от базовите 20х.лв. Та който иска да си купи нов Дъстър без климатик, предно предаване, 20г. асматичен двигател, с врътки на стъклата, без тракшън, есп, еърбег само на шофьора и куп други "орязвания" за 20х.лв., а нормален джип на 10г. струва 10х.лв.
  • 18 ооооооо

    9 11 Отговор
    требе да ме е е.ал луд, че да си купя дачия.

    Коментиран от #20

  • 19 Справедлив

    19 9 Отговор
    Хора някой задавал ли се е въпроса защо немците ги купуват толкова много.Тук става дума за нова кола с гаранция на ниска цена.В България средно статистическият Българин кара по 10-15000км.годишно.Много европейски столици не пускат в центровете си по стари коли от 5 години.В момента качеството на всички коли е пот всякаква критика.Колите който се внасят са над 300000км.Купуваш си изхвърлян боклук.Каквато и да е кола ще се движи 200000км без проблем.Новата кола сядаш мирише на ново.10 години караш по 15000км и като я спреш на паркинга твоята кола свети защото е на 150000км.Новият внос караш,правиш и така докато я хвърлиш защото след 15 година няма и кой да я купи,а новата кола на 10 година и малкото километри все още има някаква цена.

    Коментиран от #21

  • 20 123

    7 7 Отговор

    До коментар #18 от "ооооооо":

    Точно така. Който го интересува да потърси в статистиката на ТЮВ Германия
    Публикувано във факти.бг: Лидер по повреди след автомобилите на 2-3 години е Dacia Logan. Почти 20% от румънската кола показват сериозни проблеми.
  • 21 123

    8 0 Отговор

    До коментар #19 от "Справедлив":

    Нещо си се объркал. Ето ти класацията. Дачия са на 18- то място с продадени около 25 000 автомобила. За сравнение Фолксваген, които са на първо място са с 346 000 автомобила, а най-добре продаваната източна марка - Шкода е с 96 500 автомобила. Иначе съм съгласен за старите трошки!
    http://www.best-selling-cars.com/germany/2016-half-year-germany-best-selling-car-brands-models/
  • 22 димитко

    5 14 Отговор
    Дачията е пълен боклук
  • 23 111

    26 4 Отговор
    Пак се е напълнило с разбирачи и продавачи на хладилници в Аляска:)
    Май хората, които подкрепят тезата за по-"лаченият" стар автомобил срещу по бюджетният, но нов такъв, то скоро на 100% няма да имат кинти да си купят първия.
    Щял примерно колегата да си вземе лачен Мерцедес за 20 бона. Ко речи?!? Това в евра или лева е? И като го вземе къде ще си поддържа лачената щайга? В Балканстар или в Гугъла, ровейки се във форумите ревейки и търсейки сайтове и информация за морги с части 2-ра употреба. Колко ли струва една от въздушните възглавници по окачването нова? Или компресор на климатроника? А смяната на алтернатора? Колко ли струват тези неща на Дачията? Поне първите 5 години, точно 0 лева.
    Хора, не можете да сравнявате кола която е била 120 000 лева преди 10 години, със автомобил струващ 25 000 лева. Едното е със качества за една цена, другото е с качество за друга цена, това е.
    Дачия е бюджетен автомобил, който няма претенций да е нещо повече от това. И е за хора, за които автомобила е средство за предвижване, а не средство за "тежкарене" пред кварталната кръчма или кафенето на морето. И това е автомобил за хора, които искат да карат нещо ново, като не се интересуват от неговият имидж. Дреме му на шмайзера на немеца, че кара Дъстър а комшията Паджеро! След 5 години и двамата ще са ползвали еднакво колите, само че единият задник ще го е возил една емблема а другият друга, както и разликата ще е поне 5 пъти в направените разходи за периода и то при еднакъ

    Коментиран от #25

  • 24 некойси

    3 1 Отговор
    Шибе... какво? Страшно култово наименование :)
  • 25 димитко

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "111":

    Интересно ти каква кола караш
  • 26 ЖЖЖ

    6 2 Отговор
    Проблема е в цената на автомобилите. Новите са скъпи, като и старите за годините си също. Но това е заради нашата беднотия, което определя и пазара.
    Обаче е неоспорим факт, че автомобила като цяло е абсолютна мания на голяма част от населението ни. Умираме да се изхвърляме чрез автомобила си. А какво има в джоба, само ние си знаеме. Имам познат, който наскоро си купи лачена кола, висок клас и като ми обясняваше какви разходи и на колко му е стъпила ми обясни и какви гуми е сложил, щото все пак тази кола не е с 15 цола джанта. Гумите били китайска марка някаква си........ На кола за 35 000 гуми от Китай?
    Ми то маслото следващият път ще е Приста на тази кола! Щото е 3 литров двигател и събира нам колко си кила. Ужас!
    Смях пълен е сравнението което се дискутира между Дачия и Мерцедес например.
  • 27 111

    9 1 Отговор
    димитко: карам също бюджетен автомобил, 10 годишен за съжаление.
    Когато го купувах обаче, тогава беше на 6, то маса хора ме питаха и коментираха дали случайно нещо не ми е ок, да дам толкова пари за тази марка при положение, че за тази сума съм могъл да се кача на БМВ, например. Е да, ама аз нямам кинти да поддържам БМВ, или не по начина по който аз ги разбирам нещата. Много го харесвам, но-о-о-о.
    Не знам аз дали бих си купил Дачия, може би Дъстър. По скоре не (засега), поради все още липсващите им всички системи за безопасност. Но около тази цена, бих си взел нов, по малък клас, пак от бюджетна марка (щото за нас ако не са светата немска троица, то са бюджетни) и бих си го карал с кеф.
    Аз се дразня на мненията, които опреличават дадената кола за боклук сравнявайки я с други, нямащи нищо общо с нея, освен цената. Дет се вика, по добре Найк втора употреба отколкото Мат стар.
    Ама живи и здрави, всеки да язди каквото му е на душата:)
  • 28 Дачия драйвер

    13 6 Отговор
    Добри са си колите...като за парите им,пластмасовки със слаба шумоизолация,но те и други са така ! Лошото е че лека полека вдигат нивото,но заедно с това се вдигат и цените и губят евентуални клиенти ! А иначе това за "лачените бегачки" за по 20 000лв.....не благодаря,не искам да карам и да треперя кога ще светне някоя лампа която значи че предстои изваждане на една голяма пачка!
  • 29 Фен

    9 1 Отговор
    Дачията е бюджетен избор за хора без големи, но постоянни доходи.
    И това е ясно видимо по това което предлага.
    Дачията направо крещи: "нямам кинти, но си джиткам и не ми пука".
    И едначаст от хората с лачени коли нямат доходи за тях, обаче марката не го показва.
    Проблема на Дачията е че се рзвива твърде динамично (що ли) и върви по пътя на Шкода. Добра кола, но си иска кинтите. И като се замислим, еми няма да ги дам за тази "каруца" и хайде на следващия милионник от Италия.
  • 30 Икономист

    9 1 Отговор
    Хрумна ми да видя обезценката на румънското инженерно чудо в Мобилето.
    Дачия Логан, дизел на 6 години с цена 7 100 лева, като през 2010 е била 24 000 за такъв модел.
    Сравнена с Мерцедес Ц 220 дизел, който през 2010 е бил 50 000 а сега след шест години е около 18 000.
    Това според сайта в който си лафиме сега.
    Е то какво излиза. И двете с еднаква обезценка. .аси.
  • 31 Алонсо

    4 3 Отговор
    Ето още едно мнение......Първо искам да кажа, че нямам нищо против Дачия. Примера с Мерцедеса не е точен, но ако човек има 20000 лв. Бюджет за нов автомобил е безумие да се купи Дачия със стара техника на Рено и без почти никакви системи за сигурност, вместо да речем Рено на 5,6 години под 150000 км. С може би по - нова техника от предлаганата за "нова" Дачия, за да речем 14 000 лв. И със спестените 6000 лв. Да ремонтираш на воля в следващите 3, години, като говоря за ремонти, а не консумативи, защото при новия автомобил гаранцията не покрива консумативи, а и там си задължен да плащаш на час ВСИЧКО, което оскъпява, плюс Каско на 20000 лв. Вместо на 10000 лв. Отделно след 5 години тази Дачия ще струва 8000 лв. МАКСИМУМ и ще платиш и загубата на стойност. Аз си купих Рено Лагуна 3 2010 година за 12000 лв. На 94000 км. От дилър на Рено и Дачия с екстри които, сигурно още не се предлагат и на Дъстъра, който струва 35000 лв. И сега мога да я продам за около 10-11000 лв. След 2 години ползване. Това е само мнение, аз не съм против новите коли, но когато тези нови коли предлагат нещо наистина ново(като технология), хубаво и полезно, просто Дачия не предлага нито комфорт, нито динамика, нито имидж, а накрая е и скъпа.....

    Коментиран от #34

  • 32 Цицерон

    17 5 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Като чета коментарите и ми става жал за комплексарите,които пишат .Купих Степуей .Нов ! Дизеллак .И не съжалявам .Харчи малко .Върви чудесно.Имам 5 години гаранция ,или 100 000 км. СТО ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА ! Със 120 на магистралата си слушам радиото и не мисля ,ако се повреди,от къде ще търся части. На бензиностанцията редовно виждам ОТВОРКОВЦИ с БМВта и Мерцедеси,дето слагат ГАЗ,представяте ли си ?Слагат газ за 10 лв. и отиват да се изперчат .... Годишният ми данък е 60 лв.Гражданска отговорност и пълно КАСКО ми е 1000 лв. КАРАМ И СИ ПЕЯ.
  • 33 Тралала

    2 1 Отговор
    Ха ха хаха
  • 34 Ботев Пловдив

    2 2 Отговор

    До коментар #31 от "Алонсо":

    Прочетете "Алонсо" и спрете да се джавкате.
  • 35 дачия сандеро

    11 2 Отговор
    Всеки се простира според джоба си.Аз карам Дачия на газ и не ме е бърка кой какво мисли.Мой много добър приятел, върл противник на Дачия, си купи кола висок клас на 5 години ,на цена почти колкото моята .Смаза се от ремонти.Почти я направи непродаваема.Когато неговата е в сервиз взема моята.
    А на тези които си мечтаят за лачен мерджан за 20к,нека като ходят във външият кенеф на село,да си оставят айфоня на сигурно място!
  • 36 Левски

    4 3 Отговор
    То май тука отива на спор богат- беден:)

    И кво казва Алонсо? Някакви приказки за Рено Лагуна, която щял да си ремонтира на воля, и след това видиш ли, ще я продаде с 1 000 лева загуба след 6 години ползване. За каско, което било 2 000 лева, за някакви баснословни консумативи и други галактически щуротий. Същите приказки ги казва всеки един собственик. Ехо-о-о-о, по кротко.

    Алонсо, ти сигурен ли си, че ще си продадеш Лагуната сега на тази цена? Защото ако да, то тогава ти трябва да разчиташ точно на хора "защитаващи" тезата за нов, но бюджетен автомобил. Ми кой би ти дал 11 000 за Лагуната? Ти знаеш ли какъв баварец ще взема за тея пари? Къде сравняваш бавареца с рендето?
    Алонсо, ми ако не искам да ходя и да вися по сервизи? Ми ако искам като отида да ми обслужват колата да си седя на топло и да пия кафенце или да гледам новите автомобили в шоурума?
    Ми ако не искам да знак къде ми се намира ангренажа и водната помпа?
    Имало екстри Реното. И кво. И аз имам подгряване на седалките, което съм го пускал 2 пъти за 5 години за по 10 минути. Е, кво ме топли тая екстра?
    Това е като климатика и климатроника. Най голямата и глупава екстра, която лови шарани. И единият и другият вършат една и съща работа, ама с 2000 лева разлика по ценова листа и различни цени на резервни части.Всичко е суета.
    Да, варианта за кола на малко години и километри от дилър е много добро решение. Но я погледнете колко струва. Лесно е да видите Фолксваген или Тойота, еле пък БМВ.
  • 37 Гост

    7 2 Отговор
    Всъщност Дачия е старата технология на Рено..... Така,както бяха Шкода,преди ВАГ да ги пусна на съвременната им гама като тази на Фолксваген и Ауди....Дачия са коли за фирми,които въртят по 100-тина километра всеки ден и докато изстине двигателя...той отново е на пътя! След 3 години тези коли са смазани от каране,а след 5 не стават за нищо друго освен за бракуване! Стават за таксиметрови коли където винаги са на пътя,24 часа в денонощието,365 дни в годината.....Пак за 5 години си избиват парите и да идва новото "магаре" За всичко останало си има градски коли,градски suv,по-висок клас седани и комбита,висок клас suv и т.н Дачия е скъпа за българите,които не могат да си върнат ДДС-то и да избият парите през фирмата за консумативи! Говори се за Германия,Франция,Испания и Италия....Там няма човек,който да си купи тези боклуци...освен средните и дребни фирми,които просто имат нужда от превоз на стоката си! Когато си купувате лична кола се интересувате от това дали има системи за сигурност,дали има необходимите удобства и комфорт,какви технологии са внедрени и дали са актуални към днешна дата.....При Дачия това е малко по-назад в изискванията!
  • 38 От опит

    4 3 Отговор
    Точно 600 лева струва едната дюза на мерца за 20000 лева а честито и после не го караш и се молиш да запали като дойде някой куповач.

    Коментиран от #42

  • 39 Hitran

    6 13 Отговор
    Пълни мамалигарски боклуци , който си е купил си го е набутал 200 пъти , просто се вгледай и ще се гръмнеш тъпи пластмаси и грозен външен вид , остарели технологии не от мерцедес , ами от рено то и то се римува с лайно пък те нови нямат камо ли стари май коментарите са излишни
  • 40 ххх

    6 2 Отговор
    Мнението е като задника! Всеки си го има!
  • 41 Shmeker

    5 1 Отговор
    Duster - една от най-красивите коли.

    Класирам я до любимите ми Бентли и Санг Йонг
  • 42 Shmeker

    9 0 Отговор

    До коментар #38 от "От опит":

    То понеже за другите марки са по евтини

    Нямаш никакъв опит
  • 43 Богат абач

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "мдам":

    Купуват части втора употреба и всеки ден се качват с молитви да не се счупи за да има и за айран към дюнера.
  • 44 racer

    2 7 Отговор
    Страшни боклучета
  • 45 Селянина с колелото

    3 10 Отговор
    Хахахахахахха! По - голяма каруца не съм виждал след ГреадУалл, честито на бъдещите купувачи които ще дадат една торба пари с която могат да карат БМВ, Мерцедес или Ауди, в добра година и със сигурност ще изкарат повече от тоя Кен.ф. Аре честито на облъчените луди който са влюбени в този румънски кокошарник, ма нали е нов хахаха Балъци!
  • 46 3DAttack

    4 2 Отговор
    аз лично не виждам така нещата .. Duster - в нормалната му версия струва над 30 хиляди .. от толкова почват цените на един Qashqai или Mitsubishi ASX .кое му е евтиното ? версията дето рекламират от 20 хиляди няма нито ел.пакет нито климатроник неща стандартни за другите коли .. а най-смешното че няма дори мултимедия а на сайта им пише шокиращото "ПОДГОТОВКА ЗА РАДИО" :) хайде не заблуждавайте хората .. може да са евтини но то си има за какво да са евтини . като му добавиш всички нормални "екстри" които вече не са екстри за другите нормални коли цената става същата .. да не говорим че дизелите на рено не се славят като най-надеждните .. както се казва Пежо и Ситроен са друга бира... :) така че нито са толкова евтини .. нито са толкова добри .. за частите им не-знам не има дачия Дъстър .. но скоро няма и да имам .. :) за далеч по малко пари си вземаш Outlander, Пежо -4007 , или C-Crosser от 2009-2012 и ще е много повече SUV от играчката на Рено..
  • 47 FAKE

    8 6 Отговор
    Гроздето е кисело нали малки църкашти мишлета със скъсани чорапчета . Разбирасе че ви е по удобно да си купите немски кош било то Мержо , Ади или Бме , нали щом е 10 та употреба и е на 30 години и ще ви е по джоба .

    Коментиран от #49

  • 48 Виктор

    4 0 Отговор
    От коментарите досега, само 4 марки се дъвчат Дачия,БМВ,Мерцедес и Ауди, няма ли други марки бе хора съпоставяте само най бюджетната с едни от най-скъпите,ми сетете се за Шкода,Хонда,Тойота,Мазда,Кия и тн. Има много други марки които са посредата между най-скъпите и най-евтините
  • 49 3DAttack

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "FAKE":

    FAKE - че какво му е новото да си купиш кола за 20 хиляди и
    1. да нямаш климатроник (даже и климатик няма)
    2. да нямаш ел пакет а като старите лади да връткаш машинките да си свалиш стъклото на вратата :)
    3. да нямаш мултимедия в нея а забележи имаш подготовка за радио
    4. да си купиш кола която технонологично не се отличава от една кола от 90 те години .. това си е все едно малко по нова Лада .. това е реалността .. за която ти ни говориш ами извинявай но аз съм човек който може да си позволи нов Дъстър .. но за мен един Qashkai от 2012 е много повече кола от Дъстъра .. един Otlander от 2012 е много повече кола от Дъстъра 2016 .. един ASX от 2011 -2012 e много повече кола изброявам тях защото са малко под цената на базовия Дъстър 20 хиляди .. разбира се че има и други марки .. истината че Рено предлага коли които са евтини но то си има за какво да са евтини .. тази цена се постига за сметка на много други неща които няма да получиш ако изключим SUV сегмента .. нещата просто ще загрубеят много един Логан или която и да е кола на Дачия хайде няма да я сравняваме с Мерцедес, Ауди .. или БМВ .. дай да я сравним с една Lancia Lybra 2001 година ..
    колата притежава стандартно
    1. Пълен ел.пкает
    2. Аудисистема BOSE
    3. Multimedia с цветен дисплей
    4.Двузонов климатроник нещо все още което го няма в никоя Дачия ..
    5. и повече от половината внесени тук са с салон Алкантара :) нещо което от Дачия сигурно не знаят и какво е ..
    И всичко тов
  • 50 Страничен наблюдател

    3 0 Отговор
    До 48


    Така е когато 50 коментара са написани от 3-ма човека
  • 51 туриста

    8 2 Отговор
    Абе бих си купил чисто ново Сандеро, с климатик, серво, ел. стъкла, навигация, ама за 10 бона, иначе не си заслужава.
    На мен ми трябва комфортна кола, която да съчетава градско и магистрално шофиране.
    Един мерцедес Ц класа дизел за 5-6 бона на 15 години е 5 пъти по евтин от Дачията, по здрав, по комфортен, с повече екстри, по икономичен и съответно по изгоден.
    Тъй, като аз специално не мога да отделя пари за нова кола от среден клас, макар, че доходите ми са над средното ниво, си купувам стара кола, защото искам да ми е удобно и приятно пътуването, на мен и на моето семейство, не да гъзарея или нещо подобно, просто по високия клас стара кола предоставя много по голям комфорт от кола нисък клас, макар и чисто нова, това са фактите.
    Имал съм рено, фолксваген, ами зор е на дълъг път, иначе в града са супер, няма грижи, но на магистралата е ужас, особено лятно време без климатик.
    Да не говорим, ако решим да си направим екскурзия до съседните държави или в Европа, сега условията са много подходящи за подобни обиколки и удобствата в колата са от съществено значение.
    Отварям Триваго, резервирам си хотел, качвам се на колата и газ, ето ви мечтаната ваканция.:)
    Бих си купил нова кола, среден клас, пежо, тойота, ситроен, фолксваген пасат и т.н., но нямам толкова пари, това е истината, прекалено голям разход е новата кола, поне за мен, иначе, няма нищо по хубаво от новата кола, това е напълно вярно.
  • 52 димитко

    2 0 Отговор
    Добрите коли бяха до 1998 година

    Коментиран от #53

  • 53 123

    7 2 Отговор

    До коментар #52 от "димитко":

    Ха ха, да бе да, били до края на втората световна война.
    Истината е, че най-добрата кола е новата.
    Проблемът е, че нямаме достатъчно средства за нея.
    И естествено, че нов Мерцедес е по-добър от нова Дачия.
    И разбира се, стар Мерцедес е по-добър от стара Дачия.
    И без съмнение поддръжката на Мерцедес е по-скъпа от тази на Дачия без значение от годините.
    Всяко сравнение на несравними неща е безсмислено - като това нова Дачия със стар Мерцедес.
    Или имаш средства за нова кола - според джоба може да е Дачия, а може и Мерцедес, или си вземаш стара по възможност - както беше писал някой долу от вносителя, на 2-3-5 години - за да и знаеш километрите.
    Няма автомобил на реални 150 - 200 км, който да прави сериозни проблеми. Но, тези купени от Германия, Италия и т.н. не са никога на такива километри. При тях ще познаете, ако умножите цифрата на километража по числото Пи - 3.14. И там наистина се почва едно невероятно изваждане - дюзите на почти всички автомобили на на 10-15 г. са поне 500 и повече лева....
    НО всеки да си прави сметката..
  • 54 мдам

    2 0 Отговор
    И отново не видях човек, който да изкаже личен опит от Дачия. Има ли такава. Какви скъпи ремонти е правил. Всичките коментари са в бъдеще време.

    Коментиран от #55

  • 55 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #54 от "мдам":

    Ето и косвен личен опит. Мой роднина си купи Дачия Логан 2011, 1,5д - 75кс на цена от 18х.лв. Това което е правил по нея досега е, че е навъртял 56х.км и гаранционно са му били сменени кормилните болтове, накладките и стандартното обслужване за масло и филтри. Разход под 5л, не върви добре на междуградско, и още по-зле като се натовари, но върши работа. Колата е с климатик-слаб (за който бе доплатено 1500лв), с врътки на стъклата, подготовка за радио, метални джанти, няма есп. Техниката е на ниво 1990, меганите бяха със същите заключвания, вратите дрънчат като се затварят. Между таблото и предното стъкло е уплътнено с дунапрен, който се вижда. Седалките са евтини, тапицерия и оборудване е простовато, виждат се пружини, сглобки, не е за придирчиви хора. След 5г употреба реалната стойност е под 8х.лв, или над 10х.лв загуба от обезценяване.
  • 56 аааа

    4 3 Отговор
    Дачията е чудесен избор и стига с тия простотии за безопасност и екстри и т.н.За толкова пари толкова.За мен е важно една кола да може да се кара без поддръжка с горяло масло и всякакъв гаден бензин или дизел.Всякакви наточени бангии втора ръка като им сипеш скапана нафта и си в сервиза за 1/3 от цената.

    Коментиран от #57

  • 57 123

    5 1 Отговор

    До коментар #56 от "аааа":

    Абе, като говорим за избор, хайде да сравним с някои подобни. Вместо Сандеро или Логан за 18-20 бих си взел една Шкода Рапид за 19-20. Много повече кола. С климатик, с ел. стъкла, със всички системи за сигурност, включително ИСП, пак 75 к.с. огромен багажник.
    Нещо не ме печели Дачията..
  • 58 Аз съм

    6 4 Отговор
    И друг път съм писал че имам опит с тази марка за разлика от повечето от вас но пак Ви припомням че нова логан продадох на 240 000 с една смяна на шарнир на 191000 и съединител на 199000 при това беше такси и се караше от жена.Относно безопасноста новата от 2013 има всички екстри за които пишете и работят за разлика от старите кочини.Ако някой иска повече инфо на 0899195614.
  • 59 Ртт

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "фау ве":

    За 20000 лева, някоя стара Е класа т 2011 ...
  • 60 Смешко

    4 1 Отговор
    Изминах 253 000 км. с Дачия Логан 2 базов 1.2 16v само смяна предни накладки, масла и филтри. Всичко друго е оригинално.

    Коментиран от #61

  • 61 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Смешко":

    А, реглаж клапани?
  • 62 Българин

    0 2 Отговор
    Дачийте бяха евтини коли.Сравнене сега цените им с тези на западните марки и ще видете , че с нормална окомплектация са абсолютно еднакви.Тоест веце са напомпали достатъчно цените.Обидното е че ни правят на балъци- пример, климатик има само в най луксозното им изпълнение -Лауреат.Измишльотини някакви румънски, абе климатика не е лукс в 21 век и други смешни техни "екстри".Сякаш си купуваш соц. кола през 80-те год.
    Имам опел корса 1.2, 2005г. най -базовото изпълнение с климатик и то това преди 14г..В кой век са тези от Дачия?
    Цените са им неоснователно завишени , влезте в едина Дачия и ще установите силно неприятна миризма от материалите, контролните уреди, превключвателите са от 20в.
    Да не говорим за двигателите им 0.9 и т.н., абе ние ще ги бутаме ливаште Дачии. Айде засрамЕте се и вижте какво продавате за толкова пари.Ваште автомобили станаха по скъпи от Опел, Ситроен, Фиат.Поразровете се и ще видите ,че е така.Нека хората не се заблуждават, че дачии са евтини.
  • 63 Димитър

    0 0 Отговор
    Не сме доволни от дачия лоджи за една година сменихме три двигателя и един основен ремонт