Миналата седмица се състоя презентацията на третото поколение Renault Laguna. След многочислени слухове и шпионски фотографии, най-накрая се появи възможността да се разгледа автомобилът и да се научат първите подробности около него.
Третата генерация, без съмнение, по красота и елегантност бие предшествениците си. Новата Laguna е пълна със съвременни електронни “глезотийки” и широка гама двигатели. Моделът ще бъде представен пред публика на автосалона във Франкфурт през септември т.г. Продажбите в Европа стартират веднага след това през октомври.
Елегантност
Външният вид на новата Renault Laguna е запомнящ се. От пръв поглед се забелязва, че в екстериора липсват остри линии. Преобладават само плавни и вълнообразни форми. Интересни є са новите детайли: големи предни фарове, въздухозаборник, задни светодиодни светлини, нови прагове и хромиран ауспух.
Laguna ще се предлага във варинт хечбек и комби (Grand Tourer). Дължината на първата модификация е 4.69 метра, което е с 10 см повече в сравнение с предходното поколение.
Интериорът
също е изцяло променен. Автомобилът е с нова централна стойка “а-ла BMW” с елементи от дърво и алуминий. От компанията споделят, че ергономичността на возилото е повишена благодарение на качествените материали, използвани при изработката му. Конструкторите са се постарали да подобрят и акустичния комфорт - шумоизолацията е далеч по-добра. Laguna предлага по-усъвършенствана електронна ръчна спирачка, мултимедийна система с блок на управление върху централната конзола във вид на джойстик, модернизиран климатроник. Собствениците на комбито ще имат още една “екстра” - задният ред седалки ще се сваля само с натискането на копче от приборния панел.
Техника
Моделът е построен върху модернизираното шаси на предишното поколение. Возията е станала по-твърда с 30 процента. Усилени са стабилизиращите компоненти. Теглото на Laguna, в сравнение с предшествениците си, е намаляло с 15 кг.
Двигателите
Гамата двигатели е представена от няколко бензинови и дизелови агрегати. За базов мотор в Европа ще се предлага 1.5-литров с мощност 110 к.с. Разходът му на гориво ще е 5.1 л/ 100 км. Двулитровият турбодизел ще може да се поръчва в три варианта с мощност 130, 150 и 175 к.с.
Любителите на бензиновите пари ще избират между двулитров двигател с мощности 145 к.с. и 170 к.с с турбокомпресор. Всички мотори са с възможност за работа в комбинация с шестстепенна механична или автоматична скоростна кутия по желание.
Предполага се, че гамата двигатели ще бъде обогатена, но как - това ще стане ясно на автосалона във Франкфурт. Най-вероятно топ версията ще бъде оборудвана с 3.5-литров мотор V6 от Nissan, познат от моделите Espace и VelSatis.
Безопасност
Според шефа на Renault Карлос Гон новото поколение Laguna е най-добрата в своя клас. Гон допълва, че колата може да получи шест звезди при краш-тестовете на EuroNCAP. Освен стандартните ABS, ESP, електронна система за разпределение на спирачната сила, балансираща система при екстремно спиране, моделът е с уникални странични въздушни възглавници с двойна камера и двойно ниво на разтваряне, които предпазват от травми врата и таза на водача и пътниците. Работата на еърбеците се контролира от датчици, вградени в предните врати и централната стойка. Системата функционира в съответствие с особен алгоритъм, според който скоростта на сработване на механизмите е в зависимост от силата на удара.
Третото поколение се разработваше дълго. Около 120 прототипа Laguna изминаха над 6 милиона километра при изпитания в различни климатични и пътни условия. От Renault заявяват, че автомобилът е не само красив и надежден, а и достъпен. От фирмата допълват, че ще намалят цените на сервизно обслужване и ремонт за новия модел.
Звучи многообещаващо. Остава да дочакаме дебюта на Laguna в България и да проверим лично.