Основната новост на Subaru по време на 87-ото изложение на автомобили в Женева е изцяло новия кросоувър XV. И докато първоначално този модел бе създаден като крос версия на Impeza, то новото поколение е доволно далеч от нея. Автомобилът е изграден на изцяло новата платформа SGP (Subaru Global Platform), но въпреки това габаритите не са променени много.
Междуосието е пораснало с 30 мм (2 665 мм), а дължината и широчината са повече с 15 (4465 мм) и 20 (1800 мм), съответно. Японците обаче обещават качествено и много различно ниво на ергономия - интериорното пространство ще е по-комфортно, а багажникът - по-вместителен. Най-любопитното, което споделиха в Женева японските специалисти е, че проходимостта на новото XV е още по-добра.
Налична е и система за управление на векторната тяга, благодарение на което колата е едновременно "по-хазартна", но запазва отличната си стабилност в завои. Единственият анонсиран двигател към момента е радикално обновеният боксер, който е с работен обем два литра и мощност 156 конски сили. Трансмисията е олекотена версия на вариаторната Lineartronic, обучена да симулира седем предавки.
Картинката се завършва от подобрената пасивна и активна безопасност - кросоувърът е снабден с всички необходими електронни асистенти, а конструкцията е значително усилена. От Subaru са на мнение, че това ще доведе до постигане на максималните точки за безопасност при краштестове.