В последно време започна да се обръща голямо внимание на теглото на автомобилите, защото това подобрява много характеристики. Олекотяването обаче, е заложено още в създаването на тази английска компания и последната версия на един от най-известните им модели - Elise, вече преминава една умствена граница.
Един от преките конкуренти идващ от Италия - Alfa Romeo 4С например, тежи точно 1000 килограма, а тук в Sprint става въпрос за 798 килограма или с цели 200 по-малко. Това покъртително ниско тегло е възможно благодарение на дълъг списък от промени, като започнем от литиево-йонен акумулатор, седалки от въглеродни влакна и ковани джанти, които носят 20 килограма в минус.
Благодарение на въглеродните влакна са спестени 14 килограма от бронята и задния капак, а още 4 идват от двукомпонентните дискове на спирачната система и още малки и дребни промени като уредното табло.
Всичко това води до ускорение от 5.9 секунди за базовия Elise Sprint и цели 4.1 за версията 220 с точно толкова конски сили, а това е сериозен резултат от ранга на последното BMW M5 с 560 коня. Изпълнителният директор Жан-Марк Жале споделя, че това е фантастично постижение и още веднъж Elise показва възможностите за лекота. Автомобилът ще се продава от началото на май с цена от 46 хиляди долара.