Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.
Предишното Peugeot 5008 беше типичен миниван, който не блестеше с визия, но пък беше функционален. Французите обаче добре усетиха изменящата се тенденция и отминаващата мода на минивановете и решиха да преоблекат своите многофункционални автомобили. След 3008 сега и по-голямото 5008 заприлича на кросоувър.
Въпреки че е доста по-голямо, новото 5008 е базирано на същата платформа, на която са изградени предназначеното за Китай 4008 и представеното вече в Европа и у нас - 3008. Шасито ЕМР2 е модулно, но не е пригодено за автомобили с 4х4 системи. На практика и 3008, и 4008, и 5008 са един и същ автомобил с различни размери и междуосие, както и с различен брой места в салона.
Така моделът 5008 си остава основно многофункционална седемместна кола, но заради визията си и заради големия клиренс може да бъде причислена и към сегмента на кросоувърите. Първите тестове на новото Peugeot се проведоха в Португалия, наш екип беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за първоначалните ни впечатления от модела.
Екстериор
Заради по-големите въздухозаборници, леко раздутите калници, сравнително големите размери и други подобни трикове новото 5008 определено изглежда като истинско SUV. На практика външността на колата е променена радикално и сходства с предшественика няма. Новата визия е подчертано кросоувърска, модерна е и най-вероятно ще допадне на претенциозния европейски вкус. LED светлините, наподобяващи следи от нокти, с 3D ефект в задната част на автомобила моментално правят впечатление.
Интериор
Колкото и добре да изглежда отвън, истинските достойнства на новото Peugeot 5008 се крият в салона. Той е изключително интересен, доста авангарден, но в същото време много функционален. С други думи тук, както и при 3008, инженерите от Peugeot отново са си спомнили за значението на думата "чар". Иначе материалите в салона не са скъпи, но определено изглеждат такива, а сглобката е на отлично ниво.
Седалките са ергономични, не са нито големи, нито малки, но мястото за краката на пасажерите на първи и втори ред е повече от достатъчно. Що се отнася до третия ред седалки, те не са толкова комфортни, колкото тези на първите два реда, но в сравнение с аналозите пространството там е по-голямо. Това се дължи основно на липсата на 4х4 система, освобождаваща място за въпросните две кресла на третия ред.
Двигатели и ходови характеристики
Всички двигатели, които са налични за новото 5008 отговарят на стандарта Euro 6.1. Новото голямо Peugeot предлага избор от четири бензинови и шест дизелови двигателя, като интересното при бензиновите версии е, че е налична и трицилиндрова такава. Тя обаче съвсем не е най-икономичната и определено не е динамична. Останалите варианти са много добри, като нашите предпочитания падат върху дизеловите мотори, както и върху бензиновия 1.6 THP с мощност 165 конски сили. Скоростните кутии са шестстепенна ръчна и автомат със същия брой предавки, като и двете си вършат отлично работата.
Тя е модернизирана версия и е специално разработена за модела. Системата има за цел да оптимизира работата на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване при движение по хлъзгави настилки, черни пътища, пясък и сняг. Grip control-ът определено има ефект, колата се държи много по-добре от аналогична само с предно предаване, но не може да замести стандартните за този клас 4х4 системи.
Цена