Отидете към основна версия

41 527 66

Първи тест на новото Peugeot 5008

  • peugeot-
  • 5008-
  • тест

Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.

Предишното Peugeot 5008 беше типичен миниван, който не блестеше с визия, но пък беше функционален. Французите обаче добре усетиха изменящата се тенденция и отминаващата мода на минивановете и решиха да преоблекат своите многофункционални автомобили. След 3008 сега и по-голямото 5008 заприлича на кросоувър.

Въпреки че е доста по-голямо, новото 5008 е базирано на същата платформа, на която са изградени предназначеното за Китай 4008 и представеното вече в Европа и у нас - 3008. Шасито ЕМР2 е модулно, но не е пригодено за автомобили с 4х4 системи. На практика и 3008, и 4008, и 5008 са един и същ автомобил с различни размери и междуосие, както и с различен брой места в салона.

Така моделът 5008 си остава основно многофункционална седемместна кола, но заради визията си и заради големия клиренс може да бъде причислена и към сегмента на кросоувърите. Първите тестове на новото Peugeot се проведоха в Португалия, наш екип беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за първоначалните ни впечатления от модела.

Екстериор

Заради по-големите въздухозаборници, леко раздутите калници, сравнително големите размери и други подобни трикове новото 5008 определено изглежда като истинско SUV. На практика външността на колата е променена радикално и сходства с предшественика няма. Новата визия е подчертано кросоувърска, модерна е и най-вероятно ще допадне на претенциозния европейски вкус. LED светлините, наподобяващи следи от нокти, с 3D ефект в задната част на автомобила моментално правят впечатление.

Тези светлини са видими денем и нощем и придават на новото 5008 новата фирмена идентичност, както и задължителното за французите авангардно присъствие на пътя. Моделът обаче е предназначен за продажба на всички големи световни пазари. Визията му е сходна с тази на 3008 и освен с модерни линии, впечатлява с големи джанти и изключително висок клиренс. Той е цели 23 сантиметра, като по този показател новото Peugeot 5008 превъзхожда почти всички истински SUV-та.

Налична е и т-нар. GT-версия, която се отличава външно от стандартната по LED светлините и по различното оформление на фаровете за мъгла и броните. Като цяло екстериорът е модерен, но и леко грубоват, което е още една черта, причисляваща го към автомобилите с повишена проходимост.

Интериор

Колкото и добре да изглежда отвън, истинските достойнства на новото Peugeot 5008 се крият в салона. Той е изключително интересен, доста авангарден, но в същото време много функционален. С други думи тук, както и при 3008, инженерите от Peugeot отново са си спомнили за значението на думата "чар". Иначе материалите в салона не са скъпи, но определено изглеждат такива, а сглобката е на отлично ниво.

Прави впечатление, че уредите пред водача са разположени изцяло над волана. Той е доста по-малък от стандартните, но това в никакъв случай не предизвиква неудобство. Приборите са дигитални, както и голяма част от бутоните по средната конзола. Скоростният лост е сходен с този на новите BMW-та, но формата му е още по-авангардна.

Седалките са ергономични, не са нито големи, нито малки, но мястото за краката на пасажерите на първи и втори ред е повече от достатъчно. Що се отнася до третия ред седалки, те не са толкова комфортни, колкото тези на първите два реда, но в сравнение с аналозите пространството там е по-голямо. Това се дължи основно на липсата на 4х4 система, освобождаваща място за въпросните две кресла на третия ред.

Багажното пространство пък поразява с размери. 5008 е по-дълъг с 16.5 см от 3008 и това определено е в полза на вътрешното пространство. Обемът на багажника при сгънати задни седалки е 1 060 литра, което е рекорд в сегмента. Като цяло интериорното пространство впечатлява както с дизайн, така и с качество на изпълнение и определено е най-големия коз на "Лъвчетата". Шик в салона внасят екстри като масаж за водача и пасажера до него, автоматичен дозатор на различен парфюм, в зависимост от избрания режим, избор на подходяща музика и много други.

Двигатели и ходови характеристики

Всички двигатели, които са налични за новото 5008 отговарят на стандарта Euro 6.1. Новото голямо Peugeot предлага избор от четири бензинови и шест дизелови двигателя, като интересното при бензиновите версии е, че е налична и трицилиндрова такава. Тя обаче съвсем не е най-икономичната и определено не е динамична. Останалите варианти са много добри, като нашите предпочитания падат върху дизеловите мотори, както и върху бензиновия 1.6 THP с мощност 165 конски сили. Скоростните кутии са шестстепенна ръчна и автомат със същия брой предавки, като и двете си вършат отлично работата.

Що се отнася до возия, то при новото 5008 е наблегнато на комфорт. Возията може да се определи като мека за кросоувър, но интересното е, че въпреки по-високия център на тежестта и меката возия, стабилността в завои е отлична. Основният недостатък на модела (при положение, че той се разглежда като SUV) е липсата на 4х4 система. В някои от версиите французите са се опитали да компенсират със система, наречена Grip control.

Тя е модернизирана версия и е специално разработена за модела. Системата има за цел да оптимизира работата на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване при движение по хлъзгави настилки, черни пътища, пясък и сняг. Grip control-ът определено има ефект, колата се държи много по-добре от аналогична само с предно предаване, но не може да замести стандартните за този клас 4х4 системи.

Цена

Новото Peugeot 5008 ще започне да се предлага на нашия пазар от края на лятото и поради тази причина все още не е изготвена пълната ценова листа на модела. От вносителя на марката у нас обаче заявиха, че цената на новото 5008 ще стартира от 45 260 лв с ДДС. Автомобилът е и с възможност за ползване на данъчен кредит, като по този начин юридически лица ще могат да намалят тази цена с още 20%.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.

Свързани новини