Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.
Предишното Peugeot 5008 беше типичен миниван, който не блестеше с визия, но пък беше функционален. Французите обаче добре усетиха изменящата се тенденция и отминаващата мода на минивановете и решиха да преоблекат своите многофункционални автомобили. След 3008 сега и по-голямото 5008 заприлича на кросоувър.
Въпреки че е доста по-голямо, новото 5008 е базирано на същата платформа, на която са изградени предназначеното за Китай 4008 и представеното вече в Европа и у нас - 3008. Шасито ЕМР2 е модулно, но не е пригодено за автомобили с 4х4 системи. На практика и 3008, и 4008, и 5008 са един и същ автомобил с различни размери и междуосие, както и с различен брой места в салона.
Така моделът 5008 си остава основно многофункционална седемместна кола, но заради визията си и заради големия клиренс може да бъде причислена и към сегмента на кросоувърите. Първите тестове на новото Peugeot се проведоха в Португалия, наш екип беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за първоначалните ни впечатления от модела.
Екстериор
Заради по-големите въздухозаборници, леко раздутите калници, сравнително големите размери и други подобни трикове новото 5008 определено изглежда като истинско SUV. На практика външността на колата е променена радикално и сходства с предшественика няма. Новата визия е подчертано кросоувърска, модерна е и най-вероятно ще допадне на претенциозния европейски вкус. LED светлините, наподобяващи следи от нокти, с 3D ефект в задната част на автомобила моментално правят впечатление.
Тези светлини са видими денем и нощем и придават на новото 5008 новата фирмена идентичност, както и задължителното за французите авангардно присъствие на пътя. Моделът обаче е предназначен за продажба на всички големи световни пазари. Визията му е сходна с тази на 3008 и освен с модерни линии, впечатлява с големи джанти и изключително висок клиренс. Той е цели 23 сантиметра, като по този показател новото Peugeot 5008 превъзхожда почти всички истински SUV-та.
Налична е и т-нар. GT-версия, която се отличава външно от стандартната по LED светлините и по различното оформление на фаровете за мъгла и броните. Като цяло екстериорът е модерен, но и леко грубоват, което е още една черта, причисляваща го към автомобилите с повишена проходимост.
Интериор
Колкото и добре да изглежда отвън, истинските достойнства на новото Peugeot 5008 се крият в салона. Той е изключително интересен, доста авангарден, но в същото време много функционален. С други думи тук, както и при 3008, инженерите от Peugeot отново са си спомнили за значението на думата "чар". Иначе материалите в салона не са скъпи, но определено изглеждат такива, а сглобката е на отлично ниво.
Прави впечатление, че уредите пред водача са разположени изцяло над волана. Той е доста по-малък от стандартните, но това в никакъв случай не предизвиква неудобство. Приборите са дигитални, както и голяма част от бутоните по средната конзола. Скоростният лост е сходен с този на новите BMW-та, но формата му е още по-авангардна.
Седалките са ергономични, не са нито големи, нито малки, но мястото за краката на пасажерите на първи и втори ред е повече от достатъчно. Що се отнася до третия ред седалки, те не са толкова комфортни, колкото тези на първите два реда, но в сравнение с аналозите пространството там е по-голямо. Това се дължи основно на липсата на 4х4 система, освобождаваща място за въпросните две кресла на третия ред.
Багажното пространство пък поразява с размери. 5008 е по-дълъг с 16.5 см от 3008 и това определено е в полза на вътрешното пространство. Обемът на багажника при сгънати задни седалки е 1 060 литра, което е рекорд в сегмента. Като цяло интериорното пространство впечатлява както с дизайн, така и с качество на изпълнение и определено е най-големия коз на "Лъвчетата". Шик в салона внасят екстри като масаж за водача и пасажера до него, автоматичен дозатор на различен парфюм, в зависимост от избрания режим, избор на подходяща музика и много други.
Двигатели и ходови характеристики
Всички двигатели, които са налични за новото 5008 отговарят на стандарта Euro 6.1. Новото голямо Peugeot предлага избор от четири бензинови и шест дизелови двигателя, като интересното при бензиновите версии е, че е налична и трицилиндрова такава. Тя обаче съвсем не е най-икономичната и определено не е динамична. Останалите варианти са много добри, като нашите предпочитания падат върху дизеловите мотори, както и върху бензиновия 1.6 THP с мощност 165 конски сили. Скоростните кутии са шестстепенна ръчна и автомат със същия брой предавки, като и двете си вършат отлично работата.
Що се отнася до возия, то при новото 5008 е наблегнато на комфорт. Возията може да се определи като мека за кросоувър, но интересното е, че въпреки по-високия център на тежестта и меката возия, стабилността в завои е отлична. Основният недостатък на модела (при положение, че той се разглежда като SUV) е липсата на 4х4 система. В някои от версиите французите са се опитали да компенсират със система, наречена Grip control.
Тя е модернизирана версия и е специално разработена за модела. Системата има за цел да оптимизира работата на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване при движение по хлъзгави настилки, черни пътища, пясък и сняг. Grip control-ът определено има ефект, колата се държи много по-добре от аналогична само с предно предаване, но не може да замести стандартните за този клас 4х4 системи.
Цена
Новото Peugeot 5008 ще започне да се предлага на нашия пазар от края на лятото и поради тази причина все още не е изготвена пълната ценова листа на модела. От вносителя на марката у нас обаче заявиха, че цената на новото 5008 ще стартира от 45 260 лв с ДДС. Автомобилът е и с възможност за ползване на данъчен кредит, като по този начин юридически лица ще могат да намалят тази цена с още 20%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
11:09 28.03.2017
2 ддасдас
11:27 28.03.2017
3 filo
11:31 28.03.2017
4 Гоуст
11:49 28.03.2017
5 Julio
12:01 28.03.2017
6 НЕЗАВИСИМ
ЗАБЛУДЕНИ ХОРА!
Коментиран от #10
12:11 28.03.2017
7 asd
12:20 28.03.2017
8 бай Иван
Още един паркетник с предно и то грозен.
12:28 28.03.2017
9 PSA
12:39 28.03.2017
10 oooooooooooooooooo
До коментар #6 от "НЕЗАВИСИМ":
А ти какво искаш?Лада 5008 с карбуратор, без електроника, без климатик и ако може да е евтина?
Аман от мрънкачи.
Коментиран от #17, #19
12:49 28.03.2017
11 въх
12:50 28.03.2017
12 прост
Коментиран от #13, #14
12:51 28.03.2017
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Гоуст
До коментар #12 от "прост":
:D :D :DТример за бакембарди е
12:57 28.03.2017
15 гост
13:28 28.03.2017
16 НЕЗАВИСИМ
ТАКАВА КОШНИЦА И АЗ СЪМ Я ВИЖДАЛ!
ТИЯ ЗНАЯТ ЛИ ЗА ВОЛГА И УАЗ?
Коментиран от #18
13:37 28.03.2017
17 filo
До коментар #10 от "oooooooooooooooooo":
Подкрепям!13:58 28.03.2017
18 filo
До коментар #16 от "НЕЗАВИСИМ":
Вярвам, че се шегуваш.14:00 28.03.2017
19 бай Иван
До коментар #10 от "oooooooooooooooooo":
Що не?14:02 28.03.2017
20 НЕЗАВИСИМ
ТОВА СА ПЛАСТМАСОВИ МОРГИ!
КАТО ПАДНЕ 40 СМ СНЯГ И СЕ ЛЮБУВАМ ОТСТРАНИ НА КАЧЕСТВАТА
ИМ!
А СЛЕД СНЕГА ГИ КАРАТ В СЕРВИЗ ДА ИМ ОПРАВЯТ ПЛАСМАСКИТЕ.
БОКЛУК!
14:09 28.03.2017
21 НЕЗАВИСИМ
А И 45000 ЛЕВА СА МНОГО ЗА ТАЗИ СМЕХОРИЯ!
ДА СИ Я КАРАТ В ПАРИЖ!
А 3008 Е ЕВРОГЕЙСКА СМЕШКА!
ТАМ ДА И СЕ РАДВАТ!
Коментиран от #22, #24, #28, #66
14:11 28.03.2017
22 Я па тоя
До коментар #21 от "НЕЗАВИСИМ":
Я си напълни носа с барут и се удари в първата стена......Преди това за последно погледни кочината която караш.Коментиран от #23
14:20 28.03.2017
23 НЕЗАВИСИМ
До коментар #22 от "Я па тоя":
ТИ МНОГО РАЗБИРАШ БЕ!ЗИМАТА С ПЛАСТМАСОВИТЕ И НИСКИ ЧИПОСАНИ ТОАЛЕТНИ ПО ПЪТИЩАТА НАЙ МНОГО ВИ СЕ ЛЮБУВАМ!
И КАТО ПИТАМ РАЗБИРАЧИТЕ - ЩО ГО КУПИ БЕ?
ВДИГАТ РАМЕНЕ КАТО ДВОЙКАДЖИИ НА ДЪСКАТА В КЛАС И СЕ ЛЕНЗАТ!!!!
И ВЪЖЕНЦЕ НЕ ИМ ПОДАВАМ, НИТО ТОК, А ГИ ОСТАВЯМ САМИ ТА ДА СЕ УЧАТ!
Коментиран от #31
14:26 28.03.2017
24 98760
До коментар #21 от "НЕЗАВИСИМ":
Прочетох всичките ти коментари. Ти не си за подигравка ти си за съжаление. Извинение може да имаш само ако нещо не си наред с това на втория етаж. През живота си карал ли си нещо от тази марка? Защото ако не си си просто един хейтър и дървен философ, а такива като теб има с лопата да ги ринеш. Гроздето е кисело нали, защото не можеш да го стигнеш. Я кажи да те чуем теб "разбирача" ти каква кола караш ?14:37 28.03.2017
25 НЕЗАВИСИМ
ВЪПРЕКИ ВСИЧКИ ГРИЖИ, СВЪРШИ В НАДИН - ЗА ЖЕЛЯЗО!
ОТ ТОГАВА САМО ОТСТРАНИ И ОТ ДАЛЕЧЕ ИМ СЕ ЛЮБУВАМ!
ТОВА СА АВТОМОБИЛНИ НЕДОРАЗУМЕНИЯ НАЧЕЛО С ПЕЖО!
Коментиран от #27
14:50 28.03.2017
26 НЕЗАВИСИМ
Коментиран от #29
14:58 28.03.2017
27 98760
До коментар #25 от "НЕЗАВИСИМ":
Ей "умнико" тук не говорим просто за някакъв френски автомобил, ако не си разбрал, а за ПЕЖО. Тези "АВТОМОБИЛНИ НЕДОРАЗУМЕНИЯ", както ти ги наричаш аз ги карам от 17 години. Карам само и единствено Пежо и то различни модели във времето с едно уточнение, че са дизел и никога никъде не са ме оставяли на пътя. Никога през зимата не ми се е случвало да не запаля независимо, колко минусови температури е било времето. А това за въжето, което си написал е повече от смешно. За толкова години с Пежата никъде не съм закъсвал, но виж други марки автомобили доста съм видял да въртят гуми из преспите и не само и да псуват. Така, че въженцето си го пази за да дърпат теб.И последно на мен точно не ми давай акъл за тази марка, че си много малък, а явно и необразован по темата.
Коментиран от #30
15:06 28.03.2017
28 Бате Цецо
До коментар #21 от "НЕЗАВИСИМ":
Базовата цена не е висока. Просто това не е СУВ и коментиращите тук трябва да го имат в предвид. Ако се гледа на 5008-мицата като на ван не е толкова зле:+ просторен интериор, висок просвет (като за ван, а и е по-висок от повечето СУВ-ове), разумна цена, красив екстериор
- странно табло (не ми харесва)
Това е положението - светът не е само черен или само бял
15:10 28.03.2017
29 999
До коментар #26 от "НЕЗАВИСИМ":
Ясно...Вагените са твоята любов! -:)))
15:27 28.03.2017
30 НЕЗАВИСИМ
До коментар #27 от "98760":
ТИ ФРЕНСКА КОЛА КАРАШ И ТО ДИЗЕЛЧЕ!ТИ ИМАШ МНОГО ГРЕХОВЕ БЕ!
ОТ ТАКИВА АВТОМОБИЛЧЕТА НЯМА ВЪЗДУХ В СОФИЯТА!
Коментиран от #33
15:29 28.03.2017
31 filo
До коментар #23 от "НЕЗАВИСИМ":
Френските коли са отлично съотношение между цена и качество и затова са толкова масови. Карал съм 3 френски автомобила и от трите останах много доволен, така че не се изхвърляй много. Щом не ти харесва карай каквото ти е на сърце, но не се пъни толкова.15:32 28.03.2017
32 НЕЗАВИСИМ
ПРИЯТНО ПРОГЛЕЖДАНЕ!
15:38 28.03.2017
33 98760
До коментар #30 от "НЕЗАВИСИМ":
Значи по твоята логика аз съм виновен, че въздуха в София е толкова замърсен, защото карам дизел така ли ? Ма ти верно си много смешен?Наистина ли мислиш, че твоята бензинка пък била тя и на газ е по-малък замърсител на софийския въздух? Блажени са верующите.
А нещо да кажеш за така наречените роми, които горят от автомобилни гуми до балатуми и всякакви пластмасови изделия и какво ли не още ? Те не замърсяват нали? Само, където цели квартали не могат да си отворят прозорците и да си проветрят заради тях.
А нещо за промишлените замърсители или и тях не ги виждаш?
А за тецовете нещо да кажеш ? Ама иначе голям вой дизела та дизела бил замърсявал. Не казвам, че не замърсява, а че има много други замърсители и не ти е виновен само дизела. Бензинките също замърсяват въздуха, но така е в индустриалния век като не ти харесва хващаш пътя и на село на чист въздух.
И да не си забравиш въженцето, че като те видя в някоя пряспа да буксуваш да си те подмина като пътен знак ей така за кеф. Защото това заслужават дървените философи като теб.
Коментиран от #34
15:47 28.03.2017
34 НЕЗАВИСИМ
До коментар #33 от "98760":
АБЕ ТИ ВЕРНО СИ СЛЕП!ЕЛА ДА КАРАШ КОЛЕЛО С МЕН, А ОТ ПРЕД ДА ИЗПУШИ НЕКОЕ ПЕЖО HDI!
ИСКАМ ДА ДИШАШ, КОЛКО СИЛА ИМАШ!
ПА ПОСЛЕ ЩЕ ТЕ ПИТАМ ЗА ДИЗЕЛА!
А КАРАЛ ЛИ СИ СЛЕД ДИЗЕЛОВ АВТОБУС ОТ GERMANY?
МНОГО НЕЩА НЕ СИ ВИДЯЛ И ОПИТАЛ!
МАЛЪК СИ И ПОДРАСТВАЩ!
Коментиран от #35
15:53 28.03.2017
35 Мартин
До коментар #34 от "НЕЗАВИСИМ":
Колелото Peugeot ли ти е? щото и там са много добри. Или и за него не ти стигат парите. Стига си цапал темата. Новото 5008 е отличен автомобил за средностатистическите европейци, към които се числя и аз, но явно не и ти - нито парите ти стигат, нито акъла за да проумееш за каква кола иде реч. Съотношение цена/качество/предлагане е перефектна.Коментиран от #36
16:01 28.03.2017
36 НЕЗАВИСИМ
До коментар #35 от "Мартин":
КАК СИ МАРТО?ФАЛИРАЛ КАТО СРЕДНИЯ ЕВРОПЕЕЦ В УМСТВЕНО ОТНОШЕНИЕ?
И КОГА БАЙ ГАНЬО СТАНА ЕВРОПЕЕЦ?!
Я СЕ СЪБЕРЕТЕ С ТВОЙТЕ АВЕРИ И МЕ ИЗВИКАЙТЕ НА ЛЕКЦИЯ ЗА АВТОМОБИЛИ.
МОЖЕ ДА НАУЧИТЕ НЕЩО ПОЛЕЗНО!
Коментиран от #39
16:12 28.03.2017
37 Мммм
16:29 28.03.2017
38 onq s konq
Коментиран от #42, #43
16:30 28.03.2017
39 filo
До коментар #36 от "НЕЗАВИСИМ":
ОК! От написаните от теб мъдрости и изказаните компетентни мнения, достигнах до извода, че си най-големия разбирач. Евала.16:39 28.03.2017
40 любопитен
17:08 28.03.2017
41 FRENSKI PEDALI
17:11 28.03.2017
42 555
До коментар #38 от "onq s konq":
Аз пък имам двама комшии с такова Пежо,карат го на смени.Много са доволни.Чак на петата година му изгоря крушката на габарита.Иначе същия проблем с ключа,но аз му сложих от БМВ и сега мноо въри.17:38 28.03.2017
43 всички
До коментар #38 от "onq s konq":
карачи на бърка масло и вода сте иЗпушили!Ремонт на късо тръгнал да прави .....В Германия втора употреба бНв си купуват от турската мафия,като се прибират по анадола които ги види да цъка с език.Руските и югославянските бандюги карат мерцедеси,а обикновените доичери голфове ,френски и италиански евтинии да им вози Д-то!Парите се инвестират в недвижимости и пенсионни фондове не в ръждясващи тенекии!17:42 28.03.2017
44 Писна ми на уия
19:55 28.03.2017
45 The Bear
21:14 28.03.2017
46 ТЦ, не съм съгласен
21:33 28.03.2017
47 босе
22:27 28.03.2017
48 Toto
00:31 29.03.2017
49 peogeut
Коментиран от #52
00:56 29.03.2017
50 peogeut
01:17 29.03.2017
51 Vasik Atanasova
03:05 29.03.2017
52 газо
До коментар #49 от "peogeut":
2015!? и на 195000 км. А тука модел 2001 г. да на 185000 км!?Коментиран от #57
08:26 29.03.2017
53 peogeut
08:31 29.03.2017
54 гощо
08:40 29.03.2017
55 НЕЗАВИСИМ
ЩЕ СЕ УДАВИТЕ!
08:47 29.03.2017
56 гост
08:57 29.03.2017
57 Дон Периньон
До коментар #52 от "газо":
Излиза, че е карана по около 400 км на ден!09:42 29.03.2017
58 peogeut
12:56 29.03.2017
59 луд ерген
13:17 29.03.2017
60 екстра е
13:44 29.03.2017
61 Fake
21:15 29.03.2017
62 peogeut
Коментиран от #63
00:44 30.03.2017
63 Купувач
До коментар #62 от "peogeut":
Колега, купувам го! Дай цена!18:44 30.03.2017
64 Shmeker
21:01 30.03.2017
65 Краси
02:43 12.12.2017
66 Киро
До коментар #21 от "НЕЗАВИСИМ":
Явно не знаеш на да те светна,3008 стана кола на годината за 201720:27 18.04.2018