През март 1997 г. на автосалона в Женева дебютира Mercedes-Benz, какъвто светът не е виждал до този момент. A-Klasse W168 има предно предаване и революционна "сандвичева" конструкция с двоен под, която очевидно е изпреварила времето си.
Двуслойното дъно на каросерията дава на новия Baby Benz сериозни преимущества пред останалите компактни модели на пазара. "Сандвичът" се представя отлично в краш тестове, а при челен удар разположеният на "първия етаж" двигател влиза под купето вместо в салона. Равният под пък дава огромна свобода във вътрешната архитектура.
Революционната технология обаче има и тъмна страна. Заради високия си център на тежестта A-Klasse се проваля зрелищно в т.нар. "лосов тест", организиран от шведското сп. Teknikens Värld. Скандалът отеква в цял свят и немците са принудени да включат в серийното оборудване ESP - все още екзотична система, която в онези години не се предлагаше за толкова малки автомобили дори като екстра.
През 2001-ва най-малкият Mercedes претърпя модернизация и получи удължена със 170 мм версия, която облагодетелства пътниците отзад.
Второто поколение на A-Klasse с индекс W169 бе представено през 2004 г. Моделът запазва сандвичевата конструкция, но модификацията с дълга база отпада от гамата. На нейно място Daimler пуска по-голямата B-Klasse.
С третата генерация на Baby Benz в миналото остава двойният под, който така и не успява да оползотвори потенциала си за съхранение на батерии или водородни резервоари. Немците не са доволни от продажбите и решават да заложат на по-традиционни технологии.
От оригиналната A-Klasse са продадени над 1.1 млн. автомобила. Огромната част от тях са произведени в Германия, но 63 448 коли са сглобени в завода на Daimler в Бразилия. Междувременно на вратата вече чука четвъртото поколение на най-малкия Mercedes.