31 Март, 2017 11:14, обновена  31 Март, 2017 11:23 11 82415

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

  • mercedes-benz-
  • a-klasse-
  • w168-
  • w169
Честит 20-и рожден ден, A-Klasse! - 1

През март 1997 г. на автосалона в Женева дебютира Mercedes-Benz, какъвто светът не е виждал до този момент. A-Klasse W168 има предно предаване и революционна "сандвичева" конструкция с двоен под, която очевидно е изпреварила времето си.

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

Двуслойното дъно на каросерията дава на новия Baby Benz сериозни преимущества пред останалите компактни модели на пазара. "Сандвичът" се представя отлично в краш тестове, а при челен удар разположеният на "първия етаж" двигател влиза под купето вместо в салона. Равният под пък дава огромна свобода във вътрешната архитектура.

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

Революционната технология обаче има и тъмна страна. Заради високия си център на тежестта A-Klasse се проваля зрелищно в т.нар. "лосов тест", организиран от шведското сп. Teknikens Värld. Скандалът отеква в цял свят и немците са принудени да включат в серийното оборудване ESP - все още екзотична система, която в онези години не се предлагаше за толкова малки автомобили дори като екстра.

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

През 2001-ва най-малкият Mercedes претърпя модернизация и получи удължена със 170 мм версия, която облагодетелства пътниците отзад.

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

Mercedes-Benz A 32 K AMG (2002), 3.2-литров V6, 370 к.с., 0-100 за 5 сек., 250 км/ч

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

Второто поколение на A-Klasse с индекс W169 бе представено през 2004 г. Моделът запазва сандвичевата конструкция, но модификацията с дълга база отпада от гамата. На нейно място Daimler пуска по-голямата B-Klasse.

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

С третата генерация на Baby Benz в миналото остава двойният под, който така и не успява да оползотвори потенциала си за съхранение на батерии или водородни резервоари. Немците не са доволни от продажбите и решават да заложат на по-традиционни технологии.

Честит 20-и рожден ден, A-Klasse!

От оригиналната A-Klasse са продадени над 1.1 млн. автомобила. Огромната част от тях са произведени в Германия, но 63 448 коли са сглобени в завода на Daimler в Бразилия. Междувременно на вратата вече чука четвъртото поколение на най-малкия Mercedes.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мечо Дебелия Меч

    9 4 Отговор
    Първият модел рожденикът беше малко грозноват но най-големият проблем беше че като се развали двигателя трябва да го вадиш изцяло но определено този последният модел е меко казано красив браво и честито това на това се казва еволюция

    Коментиран от #4

  • 2 Алфа Ромео

    12 7 Отговор
    Срам за марката, това не е Бенц, а някъв скапан Деу Матиз....
  • 3 антрашпиц

    5 1 Отговор
    ЦДИ мотора е доста икономичен но развали ли се ми е мъка...много екстри много датчици но като цяло ниско качество.
  • 4 Жоро

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "Мечо Дебелия Меч":

    За онова време свалянето на двигателя за ремонт беше странно, но днес вече почти всички автомобили в този клас са конструирани по този начин

  • 5 БМЗЛЕ

    10 1 Отговор
    Много ме кефи ръчната как еволюира в крачна !
  • 6 димо

    11 5 Отговор
    ИЗВЕСНО ЛИ ВИ Е ЧЕ Е ВЪРХО ПЛАТФОРМА И С ДВИГАТЕЛ НА РЕНО КЛИО

    Коментиран от #7

  • 7 ПРЕДИ

    8 4 Отговор

    До коментар #6 от "димо":

    ПРЕДИ БЕШЕ ЧАЙНИК, СЕГА Е КРАСИВ ЖЕНСКИ АВТОМОБИЛ.
  • 8 мм84

    10 6 Отговор
    Добре, че бяха Рено да оправят това недоразумение на Мерцедес. Последната А-класа наистина е хубав автомобил. Но ако неше намесата на рено в платформата и до голяма степен дизайна заимстван от Меган, къде ли щеше да е сега А-класата - най-вероятно в историята, като боклука на Ауди - А2
  • 9 Бат Саше

    9 3 Отговор
    Откакто Мерцедес си сложи емблемата върху тази смешка, за мен вече не е същата марка. ПАДЕНИЕ!
  • 10 Shmeker

    2 4 Отговор
    Наистина ли си вярваш, че Рено са дошли да оправят А-класата на Мерцедес???
  • 11 Крум Янкулов

    9 1 Отговор
    ПРЕДИ ОКОЛО 3 ГОДИНИ КУПИХ НА ЖЕНА МИ ТАКЪВ БОКЛУК ЗА ОКОЛО ГОДИНЯ ПО НЕЯ ОСТАНА ОРИГИНАЛНА САМО КАРОСЕРИЯ ВСИЧКИ ВЪЗЛОВИ АГРЕГАТИ БЯХА ИЛИ ПОДМЕНЕНИ ИЛИ РЕМОНТИРАНИ И ПАК КОЛАТА НЕ РАБОТЕШЕ ДОБРЕ ПОСТОЯННО ГАСНЕШЕ И ПРЕКЪСВАШЕ НАЙ-НАКРАЯ И МАЙСТОРИТЕ СЕ ОТКАЗАХА ОТ НЕЯ И НЕ ИСКАХА ДА СЕ ЗАНИМАВАТ С НЕЯ(А ЕДИН ОТ ТЯХ МИ ПРИЯТЕЛ ОТ ДЕТИНСТВО)ПРОДАДОХ Я ЗА 1000лв.РАЗВАЛЕНА НА ЧОВЕК КОЙТО КАЗА ЧЕ ЩЕ Е Я ПОПРАВИ И ТОЙ СЕ МЪЧИ ОКОЛО ГОДИНЯ И НЕ УСПЯ И МИСЛЯ ЧЕ СЕГА ВЕЧЕ Е ПРЕТОПЕНА ЗА ТОСТЕРИ И ДРУГИ ПО-ПОЛЕЗНИ НЕЩА
    P.S. БЕШЕ А160 1999г.

    Коментиран от #12

  • 12 ссс

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "Крум Янкулов":

    Хахааах, ПРЕТОПЕНА ЗА ТОСТЕРИ И ДРУГИ ПО-ПОЛЕЗНИ НЕЩА, браво Круме, ти утепа мрака !
  • 13 Някой

    3 0 Отговор
    Преди години ведин дилърски сервиз на марката, ми казаха че това може да е всичко друго но не е Мерцедес!
  • 14 Венелин

    2 0 Отговор
    За 6 годи.2 лагер чета съм сменил
    ИдеАл на кала

  • 15 Софрата

    0 0 Отговор
    1.7 с полуавтоматична!Спуках я от каране за две години-голям кеф е полуавтомата и нищо не пипнах,а просто си я продадох !