Отидете към основна версия

8 297 19

BMW X4 M40i - върховна комбинация

  • bmw-
  • x4-
  • m40i-
  • тест-
  • тестдрайв

Тест на най-мощната Х4-ка

Световното автомобилостроене определено е тръгнало към SUV автомобилите и постоянно растящите продажби го показват. Те вече имат подкласове и един от тях се нарича SAV и в него влизат машините с по-спортно представяне, като един от основателите му се нарича X6, но тук ще говорим за по-малкото му братче - X4 и неговата най-мощна версия, която при липса на истински M модел, е M40i. Преди години, комбинирането на различни приоритети в автомобилите водеше до машини, които буквално не ставаха за нищо, но развитието на технологиите определено разби този мит. Автомобилът е високопроходимо комби, което може да преминава през тежки терени с подходящи гуми, но същевременно може и да бъде спортна машина с наистина големи възможности, изглежда добре и звучи още по-добре.

Екстериор

Отдалеч лесно можем да разпознаем, че става дума за BMW, защото детайлите го издават. Както и при X6 и X5 и тук идеята е това да бъде малко по-скосена и аеродинамична версия на X3, която обаче отново да предлага голям багажник и нормално пространство за пътниците на задната седалка. За незапознатите това е поредния модел с баварското лого, но за тези, които са наясно отличителните детайли на най-бързото X4 са лесно забележими - М броните, накрайниците на изпускателната система и цветните многобутални спирачни апарати са признак за нещо бързо, като всичко завършва с надписа X4 M40i. Тук автомобилът бе екипиран със зимния си комплект джанти и малко прикриваше възможностите му, което има и някакъв чар.

Интериор

Отново германската прилежност, с която сме свикнали като повечето приборни инструменти и копчета са познати от 3-та серия, но вътрешният дизайн е напълно персонален за модела и не е взет от X3, както много хора биха предположили. С менюто на автомобила се работи много лесно и свързването на мобилните устройства става за минута. Багажното пространство също не е това, което много хора си представят и е достатъчно голямо за дневните ви нужди. Това, което най-много ни допада в този "вълк в овча кожа" и другите модели на компанията е воланът, който върви с опционалните М детайли, но може да бъде сложен във всеки един автомобил. Доволни сме също и от качествата на аудиосистемата от HarmanKardon, която предлага много плътен и чист звук, но също е опция.

Ходиви характеристики

Тук се сблъскваме със стандартното умно задвижване на четирите колела xDrive и адаптивното окачване, и за да проверим техните възможности за комбиниране се отправихме към митичните Родопи - една фантастична гледка към язовир Въча - Бековите скали, стара отсечка използвана в рали Хеброс към село Атолука и самият язовир Въча, който е едно от наистина уникалните места в страната. Остри планински завои и черен път, който в крайната си част става наистина тежък за преминаване. На магистралата X4 с държи като всеки нормален автомобил, но нещо ни влече към завоите и при излизането ни от нея, нещо все повече започва да крещи да преминем към спортния режим, но търпеливо изчакваме първите остри такива.

Преминаването на този спортен режим променя всичко - кормилната уредба става по-директна, а адаптиното окачване, което е екипирано със спортни пружини и по-дебели стабилизиращи щанги се втвърдява до абсолютния праг на поносимост, но това добавя огромна порция контрол и сигурност и постоянно ви подтиква към лимита на автомобила. След преминаването на завоите, които ни карат да се чувстваме в машина от световния рали шампионат обаче, X4 се връща към покой с едно натискане на бутона и леко се отправяме към калта и скалите. За проходимостта се грижи надвеса от 20 см, който е напълно достатъчен за преминаване на тежък черен път, а за достигането на неповторимата гледка на Бековите скали, определено преминахме през такъв и то кален и мокър.

Двигател

Тук идва итересната и емоционална част - M40i се задвижва от 3.0-литровия шестцилиндров турбодвигател, който има мощност от точно 360 конски сили и 465 нютонметра, като скоростната кутия е 8-степенната автоматична Steptronic Sport с пера зад волана. При нормален режим тя е спокойна и превключва плавно, но при спортния всичко става рязко и с трясък подобно на секвенциална скоростна кутия, а за "подскачащи" стартове се грижи вграденият лънч контрол. Ускорението от 0 до 100 става за само 4.9 секунди, а звуците, които издава тази машина по време на него са епични - това идва благодарение и на спортната изпускателна система, която е стандартна.

Заводският среден разход на автомобила е 8.6 литра, но това много трудно се постига, защото дяволът седи на дясното ви рано и постоянно ви подтиква да чуете тези припуквания и гърлени звуци. В натоварен режим нашият разход бе 12.9, но отново можем да споменем, че имаме на разположение 360 конски сили и тази машина не прави нормални задминавания, а буквално се чувствате на катапулта на самолетоносач.

Цена

Тази чиста доза емоция обаче, има и завидна начална цена от 130650 лева, но за нея получавате високопроходим автомобил, който има всички функционалности за натоварения ви живот, а същевременно във себе си крие спортна машина с впечатляващо преставяне и ускорение.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини