Last news in Fakti

6 Май, 2017 23:18 8 274 19

BMW X4 M40i - върховна комбинация

  • bmw-
  • x4-
  • m40i-
  • тест-
  • тестдрайв

Тест на най-мощната Х4-ка

BMW X4 M40i - върховна комбинация - 1

Световното автомобилостроене определено е тръгнало към SUV автомобилите и постоянно растящите продажби го показват. Те вече имат подкласове и един от тях се нарича SAV и в него влизат машините с по-спортно представяне, като един от основателите му се нарича X6, но тук ще говорим за по-малкото му братче - X4 и неговата най-мощна версия, която при липса на истински M модел, е M40i. Преди години, комбинирането на различни приоритети в автомобилите водеше до машини, които буквално не ставаха за нищо, но развитието на технологиите определено разби този мит. Автомобилът е високопроходимо комби, което може да преминава през тежки терени с подходящи гуми, но същевременно може и да бъде спортна машина с наистина големи възможности, изглежда добре и звучи още по-добре.

Екстериор

Отдалеч лесно можем да разпознаем, че става дума за BMW, защото детайлите го издават. Както и при X6 и X5 и тук идеята е това да бъде малко по-скосена и аеродинамична версия на X3, която обаче отново да предлага голям багажник и нормално пространство за пътниците на задната седалка. За незапознатите това е поредния модел с баварското лого, но за тези, които са наясно отличителните детайли на най-бързото X4 са лесно забележими - М броните, накрайниците на изпускателната система и цветните многобутални спирачни апарати са признак за нещо бързо, като всичко завършва с надписа X4 M40i. Тук автомобилът бе екипиран със зимния си комплект джанти и малко прикриваше възможностите му, което има и някакъв чар.

Интериор

Отново германската прилежност, с която сме свикнали като повечето приборни инструменти и копчета са познати от 3-та серия, но вътрешният дизайн е напълно персонален за модела и не е взет от X3, както много хора биха предположили. С менюто на автомобила се работи много лесно и свързването на мобилните устройства става за минута. Багажното пространство също не е това, което много хора си представят и е достатъчно голямо за дневните ви нужди. Това, което най-много ни допада в този "вълк в овча кожа" и другите модели на компанията е воланът, който върви с опционалните М детайли, но може да бъде сложен във всеки един автомобил. Доволни сме също и от качествата на аудиосистемата от HarmanKardon, която предлага много плътен и чист звук, но също е опция.

Ходиви характеристики

Тук се сблъскваме със стандартното умно задвижване на четирите колела xDrive и адаптивното окачване, и за да проверим техните възможности за комбиниране се отправихме към митичните Родопи - една фантастична гледка към язовир Въча - Бековите скали, стара отсечка използвана в рали Хеброс към село Атолука и самият язовир Въча, който е едно от наистина уникалните места в страната. Остри планински завои и черен път, който в крайната си част става наистина тежък за преминаване. На магистралата X4 с държи като всеки нормален автомобил, но нещо ни влече към завоите и при излизането ни от нея, нещо все повече започва да крещи да преминем към спортния режим, но търпеливо изчакваме първите остри такива.

Преминаването на този спортен режим променя всичко - кормилната уредба става по-директна, а адаптиното окачване, което е екипирано със спортни пружини и по-дебели стабилизиращи щанги се втвърдява до абсолютния праг на поносимост, но това добавя огромна порция контрол и сигурност и постоянно ви подтиква към лимита на автомобила. След преминаването на завоите, които ни карат да се чувстваме в машина от световния рали шампионат обаче, X4 се връща към покой с едно натискане на бутона и леко се отправяме към калта и скалите. За проходимостта се грижи надвеса от 20 см, който е напълно достатъчен за преминаване на тежък черен път, а за достигането на неповторимата гледка на Бековите скали, определено преминахме през такъв и то кален и мокър.

Двигател

Тук идва итересната и емоционална част - M40i се задвижва от 3.0-литровия шестцилиндров турбодвигател, който има мощност от точно 360 конски сили и 465 нютонметра, като скоростната кутия е 8-степенната автоматична Steptronic Sport с пера зад волана. При нормален режим тя е спокойна и превключва плавно, но при спортния всичко става рязко и с трясък подобно на секвенциална скоростна кутия, а за "подскачащи" стартове се грижи вграденият лънч контрол. Ускорението от 0 до 100 става за само 4.9 секунди, а звуците, които издава тази машина по време на него са епични - това идва благодарение и на спортната изпускателна система, която е стандартна.

Заводският среден разход на автомобила е 8.6 литра, но това много трудно се постига, защото дяволът седи на дясното ви рано и постоянно ви подтиква да чуете тези припуквания и гърлени звуци. В натоварен режим нашият разход бе 12.9, но отново можем да споменем, че имаме на разположение 360 конски сили и тази машина не прави нормални задминавания, а буквално се чувствате на катапулта на самолетоносач.

Цена

Тази чиста доза емоция обаче, има и завидна начална цена от 130650 лева, но за нея получавате високопроходим автомобил, който има всички функционалности за натоварения ви живот, а същевременно във себе си крие спортна машина с впечатляващо преставяне и ускорение.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 прозявка

    9 15 Отговор
    Скукааааа !
  • 2 Патето Яки

    10 4 Отговор
    Това е на коня новото БМВ, но не се хвали за да не го откраднат или запалят.
  • 3 mediator37

    4 5 Отговор
    Като порасна ще си зема Х4. Много ми харесват. Х6 повече ми харесват, но такива големи гаражи няма.
  • 4 Реалиста

    7 12 Отговор
    С тоя гърбав дизайн тази пародия на бмв е по гадно и от Фиат Мултипла

    Коментиран от #11

  • 5 лилипутин

    5 8 Отговор
    Много е грозна
  • 6 onq s konq

    5 7 Отговор
    Комшията го има същото ама ас чакам да излезе следващя модел щото искам да съм нат него
  • 7 Чето

    4 8 Отговор
    Че то и дъстър ще мине през тази локва за 30000 лева
  • 8 HONDA VTEC

    4 13 Отговор
    Mnogo grozen i smotan model.To ob6to vzeto vsi4ki X modeli na bmw sa tragdiq.Na kakwo otgore ima iskat tolkowa mn pari ne moga da razbera.
  • 9 Немска муцуна

    0 5 Отговор
    Първата Х5-ца беше грозна, но сравнение с тая беше с 10 пъти по-хубав дизайн. Това с тия извивки все едно е разтопена китайска пластмасова играчка е е.аси грозното. Къде е стария немски изчистен дизайн?
    На това предната броня прилича на тунинг броня за опел вектра стил бързи и яростни 2....
  • 10 Баварец

    6 0 Отговор
    Ей чета ви смотаните коментари, като отвсякъде ви личи, че го искате, но не ви стиска. А сравнението с Дъстър е забележително- направо си жалък/а. А бсолютни загубеняци. Та Дъстър е = Инфинити Q = Мерцедес GLE = Лада Нива. Една платформа, двигател Рено и страшен боклук. Драма
  • 11 VAG

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "Реалиста":

    БМВ не ме кефят ,но за дизайна е поне с 20 години пред съвовете на тойота и изобщо всички японски,корейски и китайски. Няма по-грозен дизайн от Ланд крузер,Рав,hrv,crv и др подобни боклуци
  • 12 VAG

    1 5 Отговор
    Вярно е ,че е далеч от Q7-та ,но бива .
  • 13 Бабарец

    2 4 Отговор
    Рено,дачия и пак 100000 разлика това са два апартамента вместо някъв немски курник.
  • 14 Тойота

    4 4 Отговор
    Извинявай ама да сравняваш х5 или х4 с ланд круйсер е направо смешно.1980г ланд круйсер пак е по-добре от този ръждив боклук ,който се разпада след гаранциата ,че и преди това

    Коментиран от #16

  • 15 Баварец

    4 1 Отговор
    Дааа, много ти харесва, нали? А, бабарец? Бараш, бараш, а то няма нищо или никой!? 100 бона, които ти нямаш или не ти стиска да дадеш през лизинг, а? Ама тази кола е за хора, на които им стиска, а ти НЕ си от тях, нали?
  • 16 VAG

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Тойота":

    Ланд крузера от 1980 мога да го сравнявам само с румънското АРО :)
  • 17 Пак ли

    0 0 Отговор
    Слушай какво ще ти обясня аз пари за нова дачия имам защото съм сменил три купувани от Омникар ,това че ти можеш само да мечтаеш за тази кола и вероятно имаш старо Емве наистина е твой проблем продължавай само да пишещ.
  • 18 Мивкаджия

    0 2 Отговор
    Ей,BMW !Писна ми от Вас да Ви пазя пиано лака и да Не давате ПАРИ за полиране и случайно да не бъде одраскан някъде.А тази X4 страшно грозна!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.