На футболното поле се появи нов състезател - японският център-нападател Outlander. Противниците му обаче са многобройни, като между тях определено има доста силни играчи. Ветеранът X-trail все още не се предава, въпреки че доста от по-младите футболисти вече му дишат във врата. Но засега с най-свежи сили е Чуждоземецът. Да не забравяме обаче, че съвсем скоро на терена се очаква да излязат още няколко офанзивни играчи.
За отбора на Peugeot ще играе номер 4007, C-Crosser ще защитава шевроните на Citroёn, а в тима на Renault ще се включи Koleos. Все още в дълбока резерва е и младата надежда на Волфсбург VW Tiguan. Капитан на отбора си е BMW X3, а ненадминат засега гол-майстор e RAV4. Младите Santa Fe и Captiva определено имат потенциал, но все още не са натрупали достатъчно опит. Как Outlander ще се впише в обстановката е рано да се каже, но още след първите проби спокойно може да се твърди, че в този футболист определено има потенциал.
Известно е, че японската компания Mitsubishi има сериозен опит в разработката на автомобили със задвижване на четирите колела. Хитът Pajero отдавна се превърна в жива легенда, а многофункционалните возила от семейство Space/Grandis все повече се налагат на европейския пазар. Новата разработка на компанията е нещо средно между всъдеход и универсал. Тя се числи към т. нар. “паркетни джипове” и e второ поколение Outlander. Именно качествата на този играч са тема на материала ни. Версията, която екипът ни тества, бе 2.0 DI-D 4WD Instyle.
Екстериор
Погледнете ли за първи път агресивните форми на Outlander, едва ли ще направите аналогия с предшественика. Фирмените черти обаче са на лице, като някои от тях са скрити под “луксозната опаковка”. Дизайнерите на Mitsubishi неотлъчно следват тенденцията на новите си модели Grandis и Pajero и L200, като това личи най-вече в “муцуната” на новия автомобил с повишена проходимост. Предните светлини са с типичната за “диамантите” злобна форма, силно издължена назад и нагоре. Интерес представляват допълнителните фарове, които са ефектно вградени в предната броня, като отворите за тях изглеждат по-големи. В масивната предна броня се намират също голям вздухозаборник и ефектна подкартерна защитна кора, които допълнително подчертават агресивния вид на спортно изглеждащия SUV. Новост представляват задните светлини. Те донякъде наподобяват тези на всъдеходите Lexus, но са с доста по-големи диоди, разположени на метална подложка и покрити с прозрачна пластмаса. Формите им следват тези на цялото купе и също така са агресивни и динамично изглеждащи.
Интериор
В салона не се откриват никакви детайли, присъщи за всъдеходите. Липсват допълнителните скоростни лостове и традиционният жироскоп. Отвътре Outlander прилича на типично комби. Интерес представлява арматурното табло. То е доста екстравагантно, основна роля за което играят ефектните “козирки” над основните циферблати. Централната конзола е полегата в горната си част, което е предпоставка за по-удобна и лесна навигация на бутоните, разположени на нея. Между предните седалки е монтиран подлакътник, под който се намира малко багажно отделение. То обаче е разположено доста назад и използването му от водача по време на движение би отвлекло вниманието му от пътната обстановка. Седалките са малко по-твърди от нормалното, а мястото за краката на пасажерите е прилично. Минусите се крият в част от електронните уреди на таблото. Пример за това е фактът, че индикацията за температура на охладителната течност се отчита от средния дисплей, но при търсене на друг показател тя се скрива. За опитните водачи това може да се определи като недостатък, заради невъзможността за следене на всички основни контролни функции на двигателя. Лаиците по темата обаче и най-вече нежните ни половинки биха опровергали това твърдение. Иначе салонът като цяло е функционален и комфортен. Багажното отделение също се характеризира с интересни иновации. Само с натискането на един бутон вторият ред седалки се прибира автоматично и товарният отсек се разширява значително. Петата врата се отваря на две части, делими по хоризонталата, като долната се явява продължение на пода и го прави абсолютно равен - решение, улесняващо доста товаренето на обемисти и тежки багажи. Качеството на материалите и самата сглобка са на високо ниво, ергономията на креслата също, но с едно изключение. Третият ред седалки е невероятно малък и неудобен и освен да ви спести 20 % от цената, ако имате фирма, регистрирана по ДДС, едва ли ще ви свърши някаква друга работа.
Двигател и ходови характеристики
Това е един лесен и приятен за каране автомобил. Конструиран е върху нова база, с по-здраво и удароустойчиво шаси, мощен двигател с алуминиев блок, нисък разход на гориво и електронно контролирана 4х4 система. Mitsubishi Outlander се предлага с двулитров турбодизел с мощност от 140 к.с. Скоростната кутия е механична, шестстепенна. До края на годината се очакват също 2,2 DI-D, както и бензиновият 2,4 MIVEC.
AWC е системата за контрол на всички колела, която гарантира стабилното поведение на новия Outlander както на шосетата, така и на покрити със сняг терени и кални коловози на черен път. AWC съчетава електронно контролираната 4WD със системите за активен контрол на стабилността и тракшън контрол. С AWC автомобилът постига отлично сцепление и стабилност върху хлъзгави повърхности.
Превключването между режимите 2WD, 4WD и Lock става по всяко време и за част от секундата посредством завъртане на бутон, разположен в хоризонталната част на централната конзола.
Спортното окачване на новия Outlander е малко твърдо, но е изключително стабилно и осигурява истинско удобство при пътуване. Допълнителна роля за това играе и алуминиевият покрив, който сваля центъра на тежестта и създава стабилност и минимален крен в завоите.
Цена
Парите за такъв автомобил са доста прилични. Особено като се имат предвид качествената японска изработка, наличието на изключително богато базово оборудване и иновационният дизайн. Ако фасонът ви харесва, то трансферът е лесно осъществим. При желание от ваша страна вие ще сте собственик на непретенциозен играч, независимо от настилката и терена.
Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D 4WD Instyle
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 968 куб. см.
|
Максимална мощност
|
91 Kw/124 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
310 Нм при 1 750 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0:1
|
Маса на единица мощност
|
12.1 кг/к.с. (16.4 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 640 1 800 1 720 |
Междуосие
|
2 670 мм
|
Маса, кг
|
1 690 кг |
Допустимо натоварване, кг
|
515
|
Обем на багажника,л.
|
771 / 1691 / 218
|
Вместимост на резервоара, л
|
60 л
|
Разход на гориво: |
8.8 л/100км
5.9 л/100км 6.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.8
|
Максимална скорост
|
187
|
Гуми
|
225/55 R18
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 61 991 |
Базово оборудване
|
Лети джанти, Хромиран накрайник за ауспуха с два отвора, Сребристи лайсни на страничните врати, Сребристи релси на покрива, Брони в цвета на купето, Сребриста предна предпазна кора, Заден спойлер с високо монтирана LED стоп светлина, Делима задна врата, Електрически отопляеми и дистанционно сгъваеми странични оглеадла в цвета на купето, Тонирани стъкла, Ел. панорамен люк със сензор, Фарове XENON с дюзи за почистване, Предни фарове за мъгла, Задни комбинирани LED светодиодни лампи, Чистачки на предните стъкла с плоско перо, Сензор за смрачаване (автоматично включване на фаровете), Задна светлина за мъгла, Централна конзола с плъзгащ се регулируем подлакътник, Двойна жабка с ключ и охладително отделение, 12 V изход, Хромирани прагове, Покривало на багажното отделение, Cruise Control, Централно заключване с дистанционно управление, Безключово палене, Ел. стъкла, Климатроник, Аудио CD система с MP3 и чейнджър и девет високоговорителя + 650 W усилвател, Кожен салон с електрическо регулиране за седалката на водача, Плъзгащи се 80мм втори ред седалки, делими в съотношение 3:2, Автоматично сгъване на втория ред седалки, АBS с електронно разпределение на спирачната сила (EBD), Активен контрол на стабилността и тракшън контрол (ASTC), Двустепенни предни въздушни възглавници за водача и пътникана, осем въздушни възглавници, ISOFIX за детски седалки, Усилено купе, Резервна гума със стандартен размер извън купето с ключалка и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D 4WD Instyle
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
HYUNDAI SANTA FE
|
|
Работен обем
|
2 188 см3
|
Мощност
|
110 кВт/150 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
335 Нм
при об/мин 1 800 - 2 500 |
Габарити, мм
|
4675/1890/1795
|
Ускорение
|
11.6 сек
|
Междуосие
|
2 700
|
Максимална скорост
|
179 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.6 л/100 км 6.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
68 035 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 10 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
NISSAN X-TRAIL
|
|
Работен обем
|
2 184 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
314 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4510/1765/1665
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Междуосие
|
2 625
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.0 л/100 км 6.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
65 325 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA RAV4
|
|
Работен обем
|
2 231 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
310 Нм
при об/мин 1 000 - 2 800 |
Габарити, мм
|
4395/1815/1720
|
Ускорение
|
10.5 сек
|
Междуосие
|
2 560
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.1 л/100 км 5.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
65 481 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 9 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.b