Отидете към основна версия

22 499 37

С новата Micra из улиците на София

  • nissan-
  • micra-
  • тест

Тест на новото, пето поколение на японската малолитражка

Без много "фанфари" в края на миналата година, в Париж, японците показаха новата генерация на Micra. Моделът винаги е бил една от емблематичните японски малолитражки, но до този момент всички го оприличаваха с т.нар. "сладурски" автомобилчета, предназначени основно за дамите. Новата, пета генерация обаче е съвсем различен автомобил. Той вече е в България и екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест, при това основно в градска среда.


ЕкстериорНовата генерация е различна и това се вижда още от пръв поглед. От скромната количка, позната ни досега, Micra изведнъж се превърна в модна икона, при това в изцяло ново, унисекс облекло. Външно петата генерация на Micra силно наподобява на умален вариант на новото поколение на Murano, но въпреки това определено притежава свой собствен облик.В сравнение с досегашния модел новата Micra е по-дълга с цели 17.4 см и дължината и е 3.99 метра. Колата също така е по-широка, но по-ниска, а коефициентът на въздушно съпротивление е много добър за автомобил от този клас - 0.29. Първоначално новата Micra ще се предлага в десет основни цвята, но и с множество допълнителни окраски на отделни елементи. Интересното е, че общият брой на цветовите комбинации е 125 и всеки може да направи автомобила си доста забележим и нестандартен.Агресивната нотка, която присъства за първи път в модела, е подчертана от V-образната радиаторна решетка, тесните и издължени назад предни светлини, както и от скритите дръжки на задните врати. Последният способ придава облик на спортна "тривратка", без това да се отразява на функционалността на автомобила. Новата Micra ще се произвежда само във вариант с пет врати, а външността и определено е насочена към претенциозния европейски вкус.

ИнтериорВътре, петата генерация също впечатлява с авангардни, но същевременно практични решения. Комбинацията от цветове е впечатляваща, а предните две места могат да съперничат по комфорт с доста автомобили от по-високите класове. Като цяло усилията на инженери и дизайнери са били съсредоточени в предната част на салона. Там всичко е изпипано до съвършенство. Новата мултимедия с 8-инчов екран предлага цялата необходима цифрова свързаност, особено необходима за младото поколение.При по-високите нива на оборудване е налична и уникалната Bose аудиосистема, която разполага и с високоговорители дори и в подглавника на водача. Иначе, седалките са ергономични, а мястото за краката на шофьора и пасажера, е повече от достатъчно. Качеството на сглобката и това на самите материали е на много високо ниво. Отзад мястото също е достатъчно просторно, но минусът в тази част на салона е, че оборудването е по-бедно, отколкото отпред.Още един от недостатъците в задната пасажерска част е, че заради скосения таван по-ръстови пасажери могат да изпитат известен дискомфорт. Багажникът съвсем не е малък за подобен род автомобили. Той е с обем от 300 литра, а при нужда може да бъде увеличен за сметка на сгъваемите задни седалки. В сгънато състояние обаче последните не са равни с пода на товарното пространство.

Двигатели и ходови характеристикиMicra се предлага с три двигателя - два бензинови и един дизелов. Последният е добре познатият ни 1.5-литров мотор, който е много икономичен и предлага прилична динамика. Ние обаче ще обърнем внимание на новия трицилиндров турбо бензинов двигател с обем от 0.9 литра, който разполага с максимален въртящ момент от 150 Нм и на пръв поглед изглежда слабичък, но на практика съвсем не е така. 90-те му конски сили са абсолютно достатъчни за една много прилична езда, особено в градска среда, а разходът му на гориво в града не превишава 6 литра на 100 километра пробег.Извън града новата Micra с този двигател също се справя доста прилично. Тя може да ускори до 175 км/ч и спокойно да поддържа максимално разрешената магистрална скорост. Работата на спирачките може да се определи като много добра, а интерес представляват и двата нови електронни помощника. Става дума за Active Ride Control и Active Trace Control.Първата система прилага леко спирачно усилие върху отделни колела, за да осигури хоризонтално положение на купето, подобрявайки комфорта за всички пътници. Втората пък (Trace Control) отново прилага специфично спирачно усилие върху всяко колело, но нейната роля е да коригира траекторията на автомобила при завиване. Така возията е оптимална, може да се определи по-скоро като твърда, но благодарение на електронните системи, ниския център на тежестта и по-широката колея, колата е изключително устойчива.

ЦенаСтартовата цена на новата Micra е 22 700 лв с ДДС. Тя не е от най-ниските в този клас, но за тези пари получавате автомобил с доста богато базово оборудване, много системи за сигурност и пътна безопасност и не на последно място - с изключително модерна и запомняща се визия.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини