Без много "фанфари" в края на миналата година, в Париж, японците показаха новата генерация на Micra. Моделът винаги е бил една от емблематичните японски малолитражки, но до този момент всички го оприличаваха с т.нар. "сладурски" автомобилчета, предназначени основно за дамите. Новата, пета генерация обаче е съвсем различен автомобил. Той вече е в България и екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест, при това основно в градска среда.
ЕкстериорНовата генерация е различна и това се вижда още от пръв поглед. От скромната количка, позната ни досега, Micra изведнъж се превърна в модна икона, при това в изцяло ново, унисекс облекло. Външно петата генерация на Micra силно наподобява на умален вариант на новото поколение на Murano, но въпреки това определено притежава свой собствен облик.В сравнение с досегашния модел новата Micra е по-дълга с цели 17.4 см и дължината и е 3.99 метра. Колата също така е по-широка, но по-ниска, а коефициентът на въздушно съпротивление е много добър за автомобил от този клас - 0.29. Първоначално новата Micra ще се предлага в десет основни цвята, но и с множество допълнителни окраски на отделни елементи. Интересното е, че общият брой на цветовите комбинации е 125 и всеки може да направи автомобила си доста забележим и нестандартен.Агресивната нотка, която присъства за първи път в модела, е подчертана от V-образната радиаторна решетка, тесните и издължени назад предни светлини, както и от скритите дръжки на задните врати. Последният способ придава облик на спортна "тривратка", без това да се отразява на функционалността на автомобила. Новата Micra ще се произвежда само във вариант с пет врати, а външността и определено е насочена към претенциозния европейски вкус.
Още един от недостатъците в задната пасажерска част е, че заради скосения таван по-ръстови пасажери могат да изпитат известен дискомфорт. Багажникът съвсем не е малък за подобен род автомобили. Той е с обем от 300 литра, а при нужда може да бъде увеличен за сметка на сгъваемите задни седалки. В сгънато състояние обаче последните не са равни с пода на товарното пространство.
Първата система прилага леко спирачно усилие върху отделни колела, за да осигури хоризонтално положение на купето, подобрявайки комфорта за всички пътници. Втората пък (Trace Control) отново прилага специфично спирачно усилие върху всяко колело, но нейната роля е да коригира траекторията на автомобила при завиване. Така возията е оптимална, може да се определи по-скоро като твърда, но благодарение на електронните системи, ниския център на тежестта и по-широката колея, колата е изключително устойчива.
Стартовата цена на новата Micra е 22 700 лв с ДДС. Тя не е от най-ниските в този клас, но за тези пари получавате автомобил с доста богато базово оборудване, много системи за сигурност и пътна безопасност и не на последно място - с изключително модерна и запомняща се визия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 София 1881
Коментиран от #2
07:09 15.05.2017
2 гощо
До коментар #1 от "София 1881":
Полото е един куп мангизи които изобщо не заслужава само защото пише WV на него!07:35 15.05.2017
3 незнайко
08:02 15.05.2017
4 Додо
08:08 15.05.2017
5 ico
Коментиран от #6
08:25 15.05.2017
6 незнайко
До коментар #5 от "ico":
Не е вярно и Вие го знаете. Нямат нищо общо освем, че са автомобили.09:19 15.05.2017
7 1234
09:22 15.05.2017
8 Е НЕ
09:57 15.05.2017
9 запомняща се визия
Егати кълбото спагети...
Коментиран от #15
10:03 15.05.2017
10 adadaa
10:06 15.05.2017
11 Гост
За вида на двигателя няма да коментирам! Изключително грозно,все едно гледаш "черва".... Едно капаче да бяха сложили,да има вид.....излъчване......
10:12 15.05.2017
12 гост
Ако тази микра също се задържи в тази ценова зона, то ще е по-добър избор понеже дизайна е доста по-интересен отколкото при клио. инак като машина, поне според клио, е супер кола за тези пари, злужи безпроблемно и икономично.
Коментиран от #24
10:12 15.05.2017
13 Galskiq
10:29 15.05.2017
14 Julio
10:32 15.05.2017
15 ддд
До коментар #9 от "запомняща се визия":
е как да скрият надписа РЕНО?аз карам микра много са яки
но вече немога да си я позволя (по нов модел де)
откакто са с рено
много ще се разваля:(
10:35 15.05.2017
16 Хайко
Градско 6 литра.....?? Волво ми харчи 12-13газ в града...и то по задръствания понякога...карам голяма комфортна лимузина.
6x2.00 = 12лв/100км градско - 13х1,00=13лв/100км
Кое точно му е икономичното на това малкото?
Коментиран от #17
10:46 15.05.2017
17 гост
До коментар #16 от "Хайко":
икономично се има предвидтака както си е
да има такива слагат газ някои метан
други с коне ги теглят
но това вече БГ тунунг
10:51 15.05.2017
18 Жожо
Коментиран от #32, #33
10:53 15.05.2017
19 Владислав Димитров
11:08 15.05.2017
20 жирафа
11:15 15.05.2017
21 Piton
12:13 15.05.2017
22 alf
13:27 15.05.2017
23 ххх
14:15 15.05.2017
24 1234
До коментар #12 от "гост":
Нивата на оборудване са такива, че няма ел. задни стъкла и в най-високото. Ел. стъкла - нечувана екстра.14:50 15.05.2017
25 Гост
Коментиран от #26
14:50 15.05.2017
26 ba4kator
До коментар #25 от "Гост":
Питай "инфлацията", или "обезценяването на парите".15:26 15.05.2017
27 Георгиев
Коментиран от #28
15:35 15.05.2017
28 Зорлем
До коментар #27 от "Георгиев":
Абе, "непростия" и "несмотан", преди да ръсиш акъл, защо не се научиш как се пише "гений" в множествено число, а?16:14 15.05.2017
29 БМВ
16:55 15.05.2017
30 Бай Санде
19:04 15.05.2017
31 Shmeker
19:26 15.05.2017
32 Shmeker
До коментар #18 от "Жожо":
Ръчните скорости са истината. А на малолитражка да слагаш скорости повече от 5 си е комерсиален трик.19:29 15.05.2017
33 незнайко
До коментар #18 от "Жожо":
Запознай се с принципа, за броя предавки на база мощност и въртящ момент и тогава се чуди за петте предавки. НЯМА ГЛУПАВ ЯНОНЕЦ ! (Shmeker-32пост) го е казал много точно.20:05 15.05.2017
34 Ловеца на поршета
20:43 15.05.2017
35 гост
14:53 16.05.2017
36 Гост
15:53 17.05.2017
37 Драйвър
13:21 11.06.2017