15 Май, 2017 05:30 22 500 37

С новата Micra из улиците на София

  • nissan-
  • micra-
  • тест

Тест на новото, пето поколение на японската малолитражка

С новата Micra из улиците на София - 1

Без много "фанфари" в края на миналата година, в Париж, японците показаха новата генерация на Micra. Моделът винаги е бил една от емблематичните японски малолитражки, но до този момент всички го оприличаваха с т.нар. "сладурски" автомобилчета, предназначени основно за дамите. Новата, пета генерация обаче е съвсем различен автомобил. Той вече е в България и екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест, при това основно в градска среда.


ЕкстериорНовата генерация е различна и това се вижда още от пръв поглед. От скромната количка, позната ни досега, Micra изведнъж се превърна в модна икона, при това в изцяло ново, унисекс облекло. Външно петата генерация на Micra силно наподобява на умален вариант на новото поколение на Murano, но въпреки това определено притежава свой собствен облик.В сравнение с досегашния модел новата Micra е по-дълга с цели 17.4 см и дължината и е 3.99 метра. Колата също така е по-широка, но по-ниска, а коефициентът на въздушно съпротивление е много добър за автомобил от този клас - 0.29. Първоначално новата Micra ще се предлага в десет основни цвята, но и с множество допълнителни окраски на отделни елементи. Интересното е, че общият брой на цветовите комбинации е 125 и всеки може да направи автомобила си доста забележим и нестандартен.Агресивната нотка, която присъства за първи път в модела, е подчертана от V-образната радиаторна решетка, тесните и издължени назад предни светлини, както и от скритите дръжки на задните врати. Последният способ придава облик на спортна "тривратка", без това да се отразява на функционалността на автомобила. Новата Micra ще се произвежда само във вариант с пет врати, а външността и определено е насочена към претенциозния европейски вкус.

ИнтериорС новата Micra из улиците на София
Вътре, петата генерация също впечатлява с авангардни, но същевременно практични решения. Комбинацията от цветове е впечатляваща, а предните две места могат да съперничат по комфорт с доста автомобили от по-високите класове. Като цяло усилията на инженери и дизайнери са били съсредоточени в предната част на салона. Там всичко е изпипано до съвършенство. Новата мултимедия с 8-инчов екран предлага цялата необходима цифрова свързаност, особено необходима за младото поколение.С новата Micra из улиците на София
При по-високите нива на оборудване е налична и уникалната Bose аудиосистема, която разполага и с високоговорители дори и в подглавника на водача. Иначе, седалките са ергономични, а мястото за краката на шофьора и пасажера, е повече от достатъчно. Качеството на сглобката и това на самите материали е на много високо ниво. Отзад мястото също е достатъчно просторно, но минусът в тази част на салона е, че оборудването е по-бедно, отколкото отпред.С новата Micra из улиците на София

Още един от недостатъците в задната пасажерска част е, че заради скосения таван по-ръстови пасажери могат да изпитат известен дискомфорт. Багажникът съвсем не е малък за подобен род автомобили. Той е с обем от 300 литра, а при нужда може да бъде увеличен за сметка на сгъваемите задни седалки. В сгънато състояние обаче последните не са равни с пода на товарното пространство.

Двигатели и ходови характеристикиС новата Micra из улиците на София
Micra се предлага с три двигателя - два бензинови и един дизелов. Последният е добре познатият ни 1.5-литров мотор, който е много икономичен и предлага прилична динамика. Ние обаче ще обърнем внимание на новия трицилиндров турбо бензинов двигател с обем от 0.9 литра, който разполага с максимален въртящ момент от 150 Нм и на пръв поглед изглежда слабичък, но на практика съвсем не е така. 90-те му конски сили са абсолютно достатъчни за една много прилична езда, особено в градска среда, а разходът му на гориво в града не превишава 6 литра на 100 километра пробег.С новата Micra из улиците на София
Извън града новата Micra с този двигател също се справя доста прилично. Тя може да ускори до 175 км/ч и спокойно да поддържа максимално разрешената магистрална скорост. Работата на спирачките може да се определи като много добра, а интерес представляват и двата нови електронни помощника. Става дума за Active Ride Control и Active Trace Control.С новата Micra из улиците на София

Първата система прилага леко спирачно усилие върху отделни колела, за да осигури хоризонтално положение на купето, подобрявайки комфорта за всички пътници. Втората пък (Trace Control) отново прилага специфично спирачно усилие върху всяко колело, но нейната роля е да коригира траекторията на автомобила при завиване. Така возията е оптимална, може да се определи по-скоро като твърда, но благодарение на електронните системи, ниския център на тежестта и по-широката колея, колата е изключително устойчива.

ЦенаС новата Micra из улиците на София

Стартовата цена на новата Micra е 22 700 лв с ДДС. Тя не е от най-ниските в този клас, но за тези пари получавате автомобил с доста богато базово оборудване, много системи за сигурност и пътна безопасност и не на последно място - с изключително модерна и запомняща се визия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 София 1881

    8 94 Отговор
    хем простовато нем смотано даже струва и пари и без пари го невзимам по-добре ново поло 10 пъти е повече от това подобие на кола

    Коментиран от #2

  • 2 гощо

    78 3 Отговор

    До коментар #1 от "София 1881":

    Полото е един куп мангизи които изобщо не заслужава само защото пише WV на него!
  • 3 незнайко

    18 27 Отговор
    Какво е това чудо под капака ? Не дай си боже да се повреди ! Толкова маркучи на едно място има само в магазин ! Голям двитател, голяма работа. Само японците могат да сътворят това изделие.
  • 4 Додо

    40 6 Отговор
    Харесва ми...
  • 5 ico

    9 34 Отговор
    Абсолютно копие на Ford Focus

    Коментиран от #6

  • 6 незнайко

    19 5 Отговор

    До коментар #5 от "ico":

    Не е вярно и Вие го знаете. Нямат нищо общо освем, че са автомобили.
  • 7 1234

    33 4 Отговор
    Само че това, което е показано на снимката ще струва към 35000лв. Не знам кой ще даде толкова пари за Микра?!
  • 8 Е НЕ

    12 9 Отговор
    Ford JUKE
  • 9 запомняща се визия

    24 4 Отговор
    Тоа двигател наистина като гнездо на змии бе!
    Егати кълбото спагети...

    Коментиран от #15

  • 10 adadaa

    16 5 Отговор
    Къде е двигателят
  • 11 Гост

    17 5 Отговор
    Дизайнът ми харесва,но това,което ми трябва като оборудване ще излезе към 36 хил. лева....без ДДС..... Колко си заслужава бързо обезценяваща се кола всеки сам да си прецени!
    За вида на двигателя няма да коментирам! Изключително грозно,все едно гледаш "черва".... Едно капаче да бяха сложили,да има вид.....излъчване......
  • 12 гост

    15 2 Отговор
    Много е добра количката, зависи само какви са й нивата на оборудване и колко ще струва с кожен волан, климатроник, ел. стъкла и алуминиеви джанти. При клио, на същата платформа, двигатели и размери, също стартира от тази цена, но добре оборудван екземпляр с бензинов двигател струва 26х.лв, като на специални оферти може да се поръча на 23-24х.лв зависи от дилъра и промоцията.
    Ако тази микра също се задържи в тази ценова зона, то ще е по-добър избор понеже дизайна е доста по-интересен отколкото при клио. инак като машина, поне според клио, е супер кола за тези пари, злужи безпроблемно и икономично.

    Коментиран от #24

  • 13 Galskiq

    13 2 Отговор
    Renault clio :) 1.5 dci 110 hp
  • 14 Julio

    8 2 Отговор
    Харесва ми. Известно време имахме семейно на разположение една к12 - колата беше адски готина и приятна за каране и доста широка и комфортна за габаритите си, кусура й беше че бъгясваше по-често от колкото ми се искаше.
  • 15 ддд

    5 10 Отговор

    До коментар #9 от "запомняща се визия":

    е как да скрият надписа РЕНО?
    аз карам микра много са яки
    но вече немога да си я позволя (по нов модел де)
    откакто са с рено
    много ще се разваля:(
  • 16 Хайко

    7 18 Отговор
    Публикувано във факти.бг: , а разходът му на гориво в града не превишава 6 литра на 100 километра пробег."
    Градско 6 литра.....?? Волво ми харчи 12-13газ в града...и то по задръствания понякога...карам голяма комфортна лимузина.
    6x2.00 = 12лв/100км градско - 13х1,00=13лв/100км
    Кое точно му е икономичното на това малкото?

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    16 1 Отговор

    До коментар #16 от "Хайко":

    икономично се има предвид
    така както си е
    да има такива слагат газ някои метан
    други с коне ги теглят
    но това вече БГ тунунг
  • 18 Жожо

    7 22 Отговор
    Сори Nissan,че е негативно,но вие и vw може да счупите тъпомера....2017г автомобил с 5 скорости и то ръчни...докога бе хора.

    Коментиран от #32, #33

  • 19 Владислав Димитров

    8 6 Отговор
    Мда, двигателния отсек си е тих ужас !
  • 20 жирафа

    23 4 Отговор
    само идиот би си купил Vw С този дизайн от 96 год . Виж микрата е готина разчупена както и всички други малки модели
  • 21 Piton

    7 16 Отговор
    Поне да бяха сложили една пластмаса да скрият тая кочина от тръби и кабели. Колата отвън все едно е с цигански тунинг с фолио. Тия оранжеви елементи изглеждат толкова нелепо колкото антикрило на Приус. Все едно се опитват да пробутат тоя пласмасняк за бутикова малка кола ама за някой кьорав
  • 22 alf

    20 7 Отговор
    полото е най смотаната малка и скъпа кола клиото(микра) е 10 пъти по добро
  • 23 ххх

    7 3 Отговор
    Колата на външен вид ми допада, но всичко свършва до там. Цената за малък авотомобил е висока, това което се вижда под предния капак буди недоумление, разхода на гориво не е за чудо и приказ, отзад мъж с нормален ръст трудно ще се събере
  • 24 1234

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Нивата на оборудване са такива, че няма ел. задни стъкла и в най-високото. Ел. стъкла - нечувана екстра.
  • 25 Гост

    11 2 Отговор
    А къде отидоха малките автомобили?! Преди години ги имаше и бяха по 13-14 хил. лева. Сега, т.нар. "малки" градски автомобили стартират от 25 000 лв. За въпросното МПС - отвратителен външен дизайн, особено пък и с тези двуцветни апликации. Като циганска каруца!

    Коментиран от #26

  • 26 ba4kator

    5 3 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Питай "инфлацията", или "обезценяването на парите".
  • 27 Георгиев

    16 4 Отговор
    "Нисан" и "Хюндай" са толкова доказали се автомобили във всяка една страна, че ме съмнява да бъдат наранени от мнението на няколко интериорно-природно надарени, автомобилни гений. Хем простовати, хем смотани! Спестявайте такива коментари, Сервизите вече са бъкани с Ауди, БМВ та дори и VW. Лежите на стари лаври.

    Коментиран от #28

  • 28 Зорлем

    8 2 Отговор

    До коментар #27 от "Георгиев":

    Абе, "непростия" и "несмотан", преди да ръсиш акъл, защо не се научиш как се пише "гений" в множествено число, а?
  • 29 БМВ

    2 5 Отговор
    Jap Crap
  • 30 Бай Санде

    3 3 Отговор
    Баки мазалото е под капака. Не мога да повярвам, че в 21 век някой може да сътвори подобен хаос. Прилича на двг. на френска кола отпреди 20-на години, маркучета, тръбички, въздуховоди наслагани навсякъде. Общо взето "организиран хаос", иначе като интериор и екстериор не е лоша Микрата.
  • 31 Shmeker

    2 0 Отговор
    Харесва ми. Само дето не става за семейна кола, иначе можеше да я искам :)
  • 32 Shmeker

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "Жожо":

    Ръчните скорости са истината. А на малолитражка да слагаш скорости повече от 5 си е комерсиален трик.
  • 33 незнайко

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "Жожо":

    Запознай се с принципа, за броя предавки на база мощност и въртящ момент и тогава се чуди за петте предавки. НЯМА ГЛУПАВ ЯНОНЕЦ ! (Shmeker-32пост) го е казал много точно.
  • 34 Ловеца на поршета

    1 11 Отговор
    Упорити са тези японци! Виждат че не могат да правят коли но не се отказват!
  • 35 гост

    2 0 Отговор
    Под 100кс няма кола с 6ск. Има си въртящи моменти, предавателни числа и се смята, че тази кола ще се товари и с хора и багаж, при което малък двигател, макар и да върви празна добре на 5та предавка, то 6та не й е необходима щом няма силите за нея. Плюс това е градска кола, не магистрална.
  • 36 Гост

    1 0 Отговор
    Не знам....кой...какво си мисли,но за мен двигателният отсек е като на кола от 90-те години на миналия век!Дори и по-зле! Пълен безпорядък и никакъв вид! Наблъскано....не можеш да му проследиш началото и края! Друг е въпросът със шаренията! На едни им харесва,но на други не особенно!Ако си тинейджър или млад човек с първа кола...ОК! Но....аз лично не познавам сериозен човек без значение мъж или жена,който да хареса оранжеви елементи по джантите! Тези коли в БГ се купуват предимно от фирми за служебни цели! Да бяха помислили малко върху пазара! Искат да се конкурират с Mini,Fiat 500,VW Beetle,DS Citroen,Opel Adam....но там има история,следват се традиции и определени линии! Много по-добър вид има новото Suzuki Swift,което освен това предлага и електрическа установка с добър малолитражен турбо мотор на бензин....
  • 37 Драйвър

    1 0 Отговор
    На тази кола само името и е Японско!Това е Рено Клио с други решетка,фарове и стопове и е произведено в АНГЛИЯ,тъй ,че е Японско колкото Хонда Сивик,за жалост вече истинските Японски коли са само за Японците,на нас ни пробутват само Анлийски боклуци!