Отидете към основна версия

1 670 0

Дамска атлетика

  • nissan-
  • micra-
  • nissan micra-
  • nissan micra sport

Агресивно, но едновременно с това и миловидно изглеждащ, малкият спортист на японската марка Nissan е типичен пример за градски автомобил със състезателен дух. Това е возило, предназначено предимно за къси дистанции, по време на които водачът (разбирай водачката) може да се наслади на спортно усещане, което на всичкото отгоре не е свързано с голям разход на гориво. Факт е, че субкомпактното автомобилче още от пръв поглед завладява сърцата на жените със своите големи “очи” и сладки биоформи. При дебюта си предишното поколение на модела също изглеждаше така. През 1993 година предшественикът спечели призванието “Автомобил на годината в Европа” и с течение на времето се превърна в един от най-успешнните модели на японската компания. Сега след кризисния период в Nissan се наблюдава своеобразно възраждане, дължащо се предимно на всъдеходите на компанията, но не и без участието на малката Micra. Тестът, който направихме, засяга най-спортната модификация на “дамското бижу”. Тя разполага със 110 к.с. и достига скорост от 100 км/ч на втора предавка за по-малко от 10 секунди или иначе казано атлетика за жени.

Екстериор

Големите предни светлини започват от двата горни края на масивната броня, разделят капака от калника и стигат до средата на моторния отсек. Основните фарове са насочени напред и наподобяват невинния поглед на дете.

Закръглените форми на задницата и леко раздутите калници също допринасят за миловидната осанка на автомобилчето. Черните рефлектори на светлините обаче, както и спортната маска придават доза агресия на Micra. Добавени са и кръгли фарове за мъгла. Още нещо, с което Micra Sport се отличава от алтернативите, е значително по-раздутият борд на вратите.

Интериор

Докато външният вид е разаработен само от японци, то над вътрешността на колата са проявили своите умения дизайнерите от немската студия Nissan Design Europe. Въпреки това ясно се забелязва перфектната хармония между екстериор и интериор. Линиите на арматурното табло са максимално опростени. Уредите са стандартни и поносимо информативни. Екстравагантност внасят белите циферблати на основните прибори, кръглите бутони, разположени навсякъде по арматурата и не на последно място металните педали. Воланът е удобен и ергономичен, а мястото за краката на водача и пасажера до него е оптимално за автомобил от субкомпактния клас. Отзад е тесничко, но това е нормално за автомобил от тази категория. Багажникът е с минимален обем, но предвид асиметрично делимата задна седалка може да достигне внушителни размери.

Качеството на материалите е на познатото за марката високо ниво. Един от малкото минуси в салона е по-слабата шумоизолация. Борд компютърът също не предлага пълна информация.

Двигател и ходови характеристики

1.6-литровият мотор е основната причина да се чувствате като в спортна резачка. Не е странно, че звукът му при високи обороти наподобява този на расов мотоциклет. Децибелите след 3 000 об./мин. не са никак ниски, но са приятни за любителите на високите скорости. Мощността от 110 к.с. кара лекото купе да се изстрелва от място. Скоростите са къси и отчетливи, като ако си поставите за цел, автомобилът може да превърти гуми дори и на трета. С други думи, до 100 км/ч и най-вече в градски условия можете да мерите сили с далеч по-мощни лимузини. На магистралата обаче нещата не стоят точно така. На пета доускорението е слабо, като това е разбираемо, предвид факта, че Micra е далеч от определението “бегач на дълги разстояния”. Съотношението между мощ и икономичност е оптимално точно при тази 1.6-литрова бензинова модификация.

Иначе окачването е подобаващо твърдо и именно заради него колата е доста стабилна в остри завои. Един от минусите е липсата на вентилирани предни дискове на спирачките. Задните пък са барабанни, което не отговаря на автомобил с такава мощност. Редно е да се отбележи, че безопасността е на високо ниво. Шест въздушни възглавници, електронно стабилизираща програма, тракшън контрол и още куп екстри са в основата на сигурно и безпроблемно скоростно шофиране.

Цена

Дамският атлет не е евтин, но предвид качеството на изработка, имиджа на марката и предлаганото оборудване парите определено си заслужават. Друг е въпросът дали нежните ни половинки заслужават подобно бижу?

Nissan Micra Sport 1.6 SR Tekna+
Плюсове
1. Перфектно качество на изработка.
2. Отлични системи за пасивна и активна безопасност.
3. Съотношението динамика / икономичност е много добро.
4. Интересен и неконвенционален екстериорен дизайн.
Минуси
1. Барабанните задни спирачки не отговарят на спортния нрав на колата.
2. Слаба шумоизолация на купето.

 

Nissan Micra Sport 1.6 SR Tekna+
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 598 куб. см.
Максимална мощност
81 Kw/110 к.с. при 6 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
153 Нм при 4 400 об/мин.
Скоростна кутия
механична петстепенна
Степен на сгъстяване
10.7: 1
Маса на единица мощност
10.2 кг/к.с. (13.8 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 715
1 660
1 540
Междуосие
2 430
Маса, кг

1 120

Допустимо натоварване, кг
370
Обем на багажника,л.
251 - 1 095
Вместимост на резервоара, л
46

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

8.7 л/100км
5.4 л/100км
6.6 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.8
Максимална скорост
183 км/ч.
Гуми
185/50 R16
Спирачки:
отпред /отзад

дискови / барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 27 812

 

Базово оборудване
ABS, тракшън контрол, ESP, EBD, шест въздушни възглавници, електро-магнитно усилване на волана, предни активни подглавници, климатроник, централно заключване с дистанционно управление, безключово отключване и палене на двигателя, предни ел. стъкла, ел. огледала с подгряване, борд компютър, сензор за дъжд, автоматични предни светлини, аудиосистема CD-чейнджър и шест високоговорителя, кожен мултифункционален волан, бели циферблати на арматурното табло, асиметрично делима задна седалка, фарове за мъгла, заден спойлер, спортна предна маска, черни рефлетори на фаровете, лети джанти, оборотомер енерго-абсорбиращи брони, пиротехнически предни предпазни колани, имобилайзер, isofix система, регулиране на волана по височина, ел. регулиране на фаровете от мястото на водача, тонирани стъкла, трета стоп светлина и др.
Гаранция
години или 100 000 километра пробег
12 години срещу корозия
3 години на лаковото покритие
5 години безплатна пътна помощ
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Nissan Micra Sport 1.6 SR Tekna+
АЛТЕРНАТИВАТА
CITROЁN C2
Работен обем
1 587 см3
Мощност

81 кВт/110 к.с.
при об/мин 5 750

Максимален въртящ момент
147 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
3666/1659/1461
Ускорение
11.9 сек
Максимална скорост
195 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.3 л/100 км
5.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
26 414 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатроник
серийно
MINI COOPER
Работен обем
1 598 см3
Мощност

85 кВт/116 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
150 Нм
при об/мин 4 500
Габарити, мм
3635/1925/1408
Ускорение
9.1 сек
Максимална скорост
200 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.7 л/100 км
5.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
34 500 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
няма

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
опция
MITSUBISHI COLT
Работен обем
1 499 см3
Мощност

80 кВт/109 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
145 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
3870/1695/1550
Ускорение
10.0 сек
Максимална скорост
190 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.0 л/100 км
5.1 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
27 620 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини