Отидете към основна версия

16 148 53

Дойде време за десети Accord

  • honda-
  • accord

41 години след първия Accord Honda представи десетото поколение на модела. Новата генерация преминава от атмосферни на турбомотори, получава 1.5-литров двигател и десетстепенна автоматична трансмисия.

Десетият Accord е разработен от нулата, има по-лека и същевременно по-устойчива на усуквания каросерия и различно шаси. От гамата отпада шестцилиндровият агрегат, а звукоизолацията е подобрена със система за активно гасене на шумовете.

Противно на тенденциите в последните години новият Accord е по-къс (-10 мм) и по-нисък (-15 мм) от предшественика си. За сметка на това широчината и междуосието са нараснали съответно с 10 и 54 мм.

Намаляло е и теглото на автомобила (между 50 и 80 кг зависимост от модификацията и оборудването). В салона има повече пространство, а обемът на багажника е увеличен с 28-90 л (отново според версията) и достига 472 литра.

Всички двигатели на новия модел са четирицилиндрови с принудително пълнене и директно впръскване. Старият 2.4-литров мотор отстъпва място на 1.5-литров с мощност 192 коня, който може да се съчетае с вариатор или шестстепенна "ръчна" кутия.

Ролята на предишния 3.5-литров V6 поема двулитров агрегат с 252 к.с. Той ще се комбинира с десетстепенен автоматик, но във версията Sport също ще бъде достъпен с механична предавателна кутия.

Хибридната версия на Accord остава в гамата, но повече подробности ще бъдат публикувани по-късно. Засега е известно, че е базирана на двулитровия модел, но двигателят работи по цикъла на Аткинсън. Подпомагат го два електромотора.

Оборудването на новия Accord включва прожекционен дисплей, 7- и 8-инчови екрани на приборния панел и мултимедията, 450-ватова аудиосистема, безжично зарядно, точка за достъп до WiFi в 4G LTE мрежи, възможност за дистанционен контрол над колата (например заключване на вратите, местоположение и моментна скорост) и светодиодни фарове.

Моделът получава също адаптивни амортисьори и система за промяна на настройките с три режима - Normal, Sport и Econ. От тях зависят реакцията на педала на газта, чувствителността на кормилната уредба, твърдостта на окачването и алгоритъмът на скоростната кутия.

Новият Accord ще се произвежда в завода на Honda в Мерисвил, Охайо. В различни градове в същия щат ще се изработват двигателите и трансмисиите на модела. Японците са инвестирали в модернизацията на американските си предприятия $149 млн.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини