Скандалът с манипулираните вредни емисии на азотни окиси от дизеловите мотори е нажежил въздуха в Инголщад, съобщава информационното издание „Шпигел“. Изненадващо от Audi смятат, че решението на този проблем може да не е в иновативните електрическите двигатели, а във вече съществуващата технология на компресирания природен газ.
„Природният газ е новият дизел“, заяви Тобиас Блок от отдела на Audi за устойчиво развитие на автомобилите. Според него новият Audi A4 Avant G-Tron ще бъде еднакво щадящ за околната среда и изгоден за джоба на купувачите благодарение на по-малкото отделяне въглероден двуокис с 25% от бензиновите мотори и ниската цена на компресирания природен газ.
Чрез внедряването на въпросната технология в един от най-успешните си модели A4 Avant от Volkswagen Group подкрепят поетата от тях инициатива за налагане на автомобилите на метан. От концерна обявиха, че ще лансират още близо дузина нови модела на компресиран природен газ. Това от своя страна ще форсира изграждането на бензиностанции, които предлагат горивото.
Audi A4 Avant G-Tron е оборудван с модифициран 2.0-литров четирицилиндров бензинов двигател с директно впръскване, който генерира максимална мощност от 170 конски сили и максимален въртящ момент от 270 Нм. От 0-100 км/ч моделът ще ускорява за 8.4 секунди, което, разбира се, е по-бавно от най-новите дизелови двигатели, но за сметка на по-добрите си екологични показатели.
Въпросът, който все още остава нерешен при електрическите коли, не представлява проблем при автомобилите на метан. От Audi споделят, че моделът ще може да измине 500 километра на компресиран природен газ, благодарение на четирите си газови бутлки, които побират 19 килограма. Освен това зареждането им отнема няколко минути - за разлика от това при електромобилите.
Цената на комбито на метан започва от 40 300 евро, което е с 3 000 евро повече от бензиновия еквивалент. От друга страна е по-изгодно от дизеловия вариант със 190 конски сили. От Инголщад смятат, че разликата в цената с бензиновия модел се изравнява след изминаването на 30 000 километра заради по-евтиното гориво.
Все пак не трябва да забравяме ръмженето на колите на метан при студен старт. Въпреки че Audi A4 Avant G-Tron е по-тих от останалите автомобили на компресиран природен газ, шумът от четирицилиндровия двигател не може да бъде напълно премахнат. Също по този параметър G-Tron и TDI си приличат повече, отколкото мислите.
Технически данни
Производител: | Audi |
Модел: | A4 Avant G-Tron |
Каросерия: | Комби |
Двигател: | Четирицилиндров бензинов с директно впръскване и турбокомпресор |
Скоростна кутия: | 7-степенна кутия с двоен съединител |
Предаване: | Предно |
Работен обем: | 1 984 куб. см |
Мощност: | 170 к.с. (125 кВт) |
Въртящ момент: | 270 Нм |
Ускорение от 0 до 100: | 8.4 сек. |
Макс. скорост: | 221 км/ч |
Разход (ECE): | 5.5 литра/100 км |
CO2-емисии: | 126 г/км |
Багажник: | 414 литра |
Със сгъната задна седалка: | 1 415 литра |
Тегло: | 1 670 кг |
Габарити, мм: | 4 725 / 1 842 / 1 442 |
Цена: | €40 300 |