20 Юли, 2017 12:24 60 394 73

Audi: Чао, TDI!

  • audi-
  • tdi-
  • дизел-
  • метан-
  • a4-
  • германия

От немската марка обявиха метана за новия дизел

Audi: Чао, TDI! - 1
Снимка : AUDI

Скандалът с манипулираните вредни емисии на азотни окиси от дизеловите мотори е нажежил въздуха в Инголщад, съобщава информационното издание „Шпигел“. Изненадващо от Audi смятат, че решението на този проблем може да не е в иновативните електрическите двигатели, а във вече съществуващата технология на компресирания природен газ.

„Природният газ е новият дизел“, заяви Тобиас Блок от отдела на Audi за устойчиво развитие на автомобилите. Според него новият Audi A4 Avant G-Tron ще бъде еднакво щадящ за околната среда и изгоден за джоба на купувачите благодарение на по-малкото отделяне въглероден двуокис с 25% от бензиновите мотори и ниската цена на компресирания природен газ.

Чрез внедряването на въпросната технология в един от най-успешните си модели A4 Avant от Volkswagen Group подкрепят поетата от тях инициатива за налагане на автомобилите на метан. От концерна обявиха, че ще лансират още близо дузина нови модела на компресиран природен газ. Това от своя страна ще форсира изграждането на бензиностанции, които предлагат горивото.

Audi A4 Avant G-Tron е оборудван с модифициран 2.0-литров четирицилиндров бензинов двигател с директно впръскване, който генерира максимална мощност от 170 конски сили и максимален въртящ момент от 270 Нм. От 0-100 км/ч моделът ще ускорява за 8.4 секунди, което, разбира се, е по-бавно от най-новите дизелови двигатели, но за сметка на по-добрите си екологични показатели.

Audi: Чао, TDI!
Снимка : AUDI

Въпросът, който все още остава нерешен при електрическите коли, не представлява проблем при автомобилите на метан. От Audi споделят, че моделът ще може да измине 500 километра на компресиран природен газ, благодарение на четирите си газови бутлки, които побират 19 килограма. Освен това зареждането им отнема няколко минути - за разлика от това при електромобилите.

Цената на комбито на метан започва от 40 300 евро, което е с 3 000 евро повече от бензиновия еквивалент. От друга страна е по-изгодно от дизеловия вариант със 190 конски сили. От Инголщад смятат, че разликата в цената с бензиновия модел се изравнява след изминаването на 30 000 километра заради по-евтиното гориво.

Все пак не трябва да забравяме ръмженето на колите на метан при студен старт. Въпреки че Audi A4 Avant G-Tron е по-тих от останалите автомобили на компресиран природен газ, шумът от четирицилиндровия двигател не може да бъде напълно премахнат. Също по този параметър G-Tron и TDI си приличат повече, отколкото мислите.

Технически данни

Производител: Audi
Модел: A4 Avant G-Tron
Каросерия: Комби
Двигател: Четирицилиндров бензинов с директно впръскване и турбокомпресор
Скоростна кутия: 7-степенна кутия с двоен съединител
Предаване: Предно
Работен обем: 1 984 куб. см
Мощност: 170 к.с. (125 кВт)
Въртящ момент: 270 Нм
Ускорение от 0 до 100: 8.4 сек.
Макс. скорост: 221 км/ч
Разход (ECE): 5.5 литра/100 км
CO2-емисии: 126 г/км
Багажник: 414 литра
Със сгъната задна седалка: 1 415 литра
Тегло: 1 670 кг
Габарити, мм: 4 725 / 1 842 / 1 442
Цена: €40 300


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Vasik Atanasova

    62 32 Отговор

    само големи и мощни бензинови мотори

    Коментиран от #12

  • 2 ВАГ да не беше

    67 49 Отговор
    Аве да махнат 4те кръга да не се излагат, да ги правят жълти и по една табелка TAXI и да ги пускат на пазара !
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Дедо Мраз

    32 47 Отговор
    За такова нещо никой няма да даде пари. Ако Алди си въобразяват, че заради няколкото автомобила на метан които ще продадат, бензиностанциите ще се преустроят за продажба на метан, жестоко се заблуждават. Поредната простотия от режисьора на дизелгейт.

    Коментиран от #7

  • 5 гост

    34 17 Отговор
    Ауу , ми сега ? И това е само началото : Публикувано във факти.бг: От концерна обявиха, че ще лансират още близо дузина нови модела на компресиран природен газ. Значи скоро чакайте А5, А6 , А7 , че и А8 на МЕТАН ! И как сега ще бъзикаме "газджийте" ? И на всичкото отгоре цените на "дизелаците" ще паднат драстично , че и за части няма да трябват , малеей ! И то нема да е само Алуди , чакайте Порше , Мерцедес и БМВ , пък и Евро 7 ей го де е на вратата , те казваха хората , ама кой да да ги чуе , ние на село си знаеме "дизело"
  • 6 Алфа Ромео

    49 11 Отговор
    Съгласен съм с това, и аз мисля че автомобилите на газ са по-екологични и по-практични от електричките. Големи мотори на газ. както каза Васко.

    Коментиран от #19

  • 7 гост

    30 4 Отговор

    До коментар #4 от "Дедо Мраз":

    Бензиностанциите отдавна са преустроени , явно не си стъпвал в западна Европа , а които не са ще го направят веднага , ако ще загубят клиенти , а газопреносната мрежа е сто пъти по-развита от българската и почти няма населено място без газопровод

    Коментиран от #61

  • 8 Пазарен Либерализатор

    29 12 Отговор
    Водород е истината, ама забулените камилари супресират технологията...

    Коментиран от #9

  • 9 Random

    17 8 Отговор

    До коментар #8 от "Пазарен Либерализатор":

    Ти си гърми в името на Аллах, ние искаме да шофираме и да ни е кеф.

    Коментиран от #43

  • 10 гост

    19 14 Отговор
    Всички дизели над 5 години да се преустроят на метан ! Ето ви нов референдум , почваме подписка , министъра е запознат !
  • 11 говньо

    15 31 Отговор
    по добро от бенве нема ей да са маанете с тия аудита ... коги бенве са правили самолети ауди са били в на хитлер левия тестис!
  • 12 копеле

    12 8 Отговор

    До коментар #1 от "Vasik Atanasova":

    И турбинирани
  • 13 Газова Германия!

    15 5 Отговор
    Точно в Германия не можеш да караш нормално на газ и поощряват дизела!Дават ти куфарче с приставки и зареди ако можеш!Гледат те,като клошар а искат стикери за градовете,за да не замърсяваш!Идиоти са и за това си карам на бензин в немско,да не ме нерват излишно по бензиностанциите!
  • 14 ония с коня Жасмин Ивановов

    23 18 Отговор
    хаха:) сега де ша си завирате,,,кюнците и кюмбетата?Дизелови кочини...на скрап,,,,

    Коментиран от #15, #44

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 doe

    15 8 Отговор
    Сигурно пак са излъгали с тея 500 км :D
  • 17 Lexus

    24 20 Отговор
    Чао мутренски колички, здрасти Лексус хибрид!

    Коментиран от #30

  • 18 2 ТДИ

    16 8 Отговор
    И къде пише,че няма да произвеждат повече дизели?!

    Коментиран от #22

  • 19 Име

    8 28 Отговор

    До коментар #6 от "Алфа Ромео":

    Не мислете много :
    https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=19557
    Дизелите се въртят около 100-те грама на километър вече
    Вижте 136 -те коня са 104-110 грама CO.
    Заводска газ LPG 140 коня е 130 грама/км. Метана не е по-различен откъм CO емисии. Това с метана и "големите спестявки от гориво" са поредните митове както бяха тия митове с LPG-то. Спестяваш между 15 и 20 % и то на база хиляди километри. Аз с мойта кола с 90км/ч имам разход дизел 4.5-4.7 /100. Това прави близо 9 лева на 100км. Защо ми е тая газ или метан, където колата гори 5.5-6 кг метан на 100 или 7-8 газ !?

    Коментиран от #21, #23, #41, #46

  • 20 Име продължение

    15 16 Отговор
    Да не говорим че 1.3 CDTi на Astra H съм виждал с очите си на равно с натиснат темпомат как гори 3.5-3.7 /100 дизел. А ако е сложен в Корса (с 200 кила по-лека) , не знам колко ще гори. И пак толкова да е , с какво точно ще ме "завладее" тая "газ" при наличието на такъв дизелов двигател? Да я впрегнат тая газ в производството, не да ми ебават колите и да се чудят какви глупости да измислят.
  • 21 Не цитирай неточно

    21 1 Отговор

    До коментар #19 от "Име":

    Първо, правиш грешката да сравняваш отделяния въглероден оксид, който наистина се отделя, но в минимални количества и реално замервания въглероден диоксид. Въглеродният диоксид е безвреден, макар да причинява парников ефект, въглеродният оксид е газ-убиец.

    Второ, въглеродният диоксид, който се отделя при горенето на тези 4 вида горива, е в доста по-различни граници. Не можеш да сравняваш изгарянето при дизелов мотор с пропан-бутан. Ти твърдиш, че при дизеловите двигатели емисиите са намалени, а при пропан-бутана увеличени?!

    Трето, далеч не става дума само за емисиите на въглероден диоксид. При изгарянето на тези горива се отделят много прахови частици и азотен оксид, които са много повече при дизеловите двигатели. Автомобилите на метан и пропан-бутан са много по-чисти в това отношение, тъй като липсват азотни примеси в тях.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Не цитирай неточно

    7 1 Отговор

    До коментар #19 от "Име":

    Четвърто, аз не съм срещу дизеловите автомобили въобще. Двигателите са идеални, с високо КПД, нисък разход, държеливи. Трябва да се отчита позицията на Ауди от какви позиции идва - от пострадал покрай Дизелгейт в САЩ и огромните глоби за концерна Фолксваген.

    Пето, автомобилите се изплащат с каране в продължение на хиляди километри. Нормално е да се очаква като се ползва газова уредба, че икономията ще дойде след определен пробег, а не веднага и това се разбира добре от всички.

    Шесто, когато голяма кампания като Ауди, а това значи и Фолксваген, обърне внимание на нещо, то това нещо скоро ще набере последователи. Едва ли някой ще има против заводски монтиран двигател на автомобилен производител, който е сериен, с гаранция, а горивото не е никак ново или експериментално.

    Седмо, хубаво е да навлязат повече двигатели на други горива, различни от дизел и бензин, разработени серийно от автомобилните производители. Говорим за водород, алкохол и др. проекти, които засега успешно могат да се противопоставят на настъплението на електромобилите.
  • 24 Не цитирай неточно

    19 3 Отговор
    А само преди няколко дни излезе поредният убиец на електрическата мафия - статия от реномиран германски журналист, който прави изчисления откъде ще се вземе толкова ток, за да се захрани една такава технологична революция. Статията бе препечатана и от Факти.бг. С една дума - иска им се на мнозина още от утре да се прехвърлим на електричество, да сме много чисти и безшумни, да не тровим себе си и природата, ама засега избираме между едната отрова в лицето на фосилните горива, където дизелът е цар и другата отрова, която ще ни накара да отворим стотици атомни електроцентрали и да произвеждаме милиони отровни батерии, с които да си зареждаме колите.

    Не е толкова лесно, нали?

    Коментиран от #27, #29

  • 25 Това пък защо?

    3 8 Отговор
    "Седмо, хубаво е да навлязат повече двигатели на други горива, различни от дизел и бензин, разработени серийно от автомобилните производители. Говорим за водород, алкохол и др. проекти, които засега успешно могат да се противопоставят на настъплението на електромобилите."

    Типично!

    Я не Сакам на мене да ми е добре, я сакам на Вуте да му е зле!

    И какво точно ти пречат електромобилите? Значи предпочиташ да наливаш уиски в резервоара, само и само някой друг да не кара електромобил. Ще излезе вярно това за казана и българите.
  • 26 Меценат

    4 5 Отговор
    Стига с този водород и метан където имате бомба в колата си. Идеални са за камикадзета, защо ли не ги пускат в никакви закрити паркинги и им лепят стикери като на прокажени. А като знаем и какви палачори са част от Българите нещата отиват и по назле.

    И стига с тези рестрикции и фалшифи претенции че сме бели и добри.

    Има си пазар има си и някакви норми за техническа изправност на автомобила. Правиш привлекателен автомобил купуват ти го, поддържаш си го правилно караш си го всичко друг е само борба на лобита, то не беше субсидии за метан, био-дизел, електрички, водород и какво ли не. А фолцваген доказаха че не може да им се вярва, поне японците като не могат да направят нещо си казват а не се правят на велики и да лъжат.
  • 27 Има начин

    10 4 Отговор

    До коментар #24 от "Не цитирай неточно":

    Вероятно не си ми прочел коментарите под онази манипулативна статия, затова ще го цитирам и ще правя това всеки път когато някой каже че нямало да има достатъчно електроенергия:

    Няколко факта от статията, без да коментирам завишените стойности:

    ¹ По света леките коли изминават около 25 000 милиарда километра

    ²По света има около 1.2 милиарда леки автомобили.

    ³ Един електромобил се нуждае от 15-35 киловатчаса за 100 километра. За да се опростят сметките, ще изходим от стойност 20 кВтч.


    Нека сега направим малко сметки.

    За една година един автомобил изминава средно 20833км. За което ще са нужни 4 166kWh електроенергия.

    Задача: Ако фотоволтаична централа с мощност 1kWp има годишно производство 1300kWh , заема площ 6 квадратни метра и струва 1000 долара, каква мощност ще е необходимо да се инсталира за да се осигури годишният пробег на електромобила без да се повлиява негативно електропреносната система. Колко място ще заеме и колко ще струва.

    Отговор: 3,2kWp мощност, която ще заема 19.23кв.м. и ще струва 3200 долара платени еднократно, които ще осигурят на собственикът 25 години безплатен пробег на електромобила му.
    Това са над половин милион километра.

    За тези които ще попитат ще стигне ли площта на земята да ги инсталираме, ще му кажа че стандартно паркомясто заедно с пътят за паркиране заема 30 квадратни метра. Ако има къде да паркираш един електромобил, Това значи че има и място за фотоволтаици.

    10-12 фотоволтаични пан
  • 28 Киро

    9 2 Отговор
    Електричеството е бъдещето и това е ясно.

    А това с метана са жалки опити да продължат да продават авточасти и консумативи за ДВГ, а и виждат, че губят надпреварата с Тесла при електричките.

    Метана има един основен недостатък и той е, че за да издържат на огромното налягане, бутилките, в който се зарежда са огромни и тежки.

    Освен за таксиджии в града, не става за друго. Имахме един мерцедес с оригинално - монтирана метанова уредба, от София до морето зареждаш 2 пъти, тежи много, няма достатъчно място за багаж, ако искаш да имаш резервна гума и си е жива бомба на колела!
  • 29 Има начин

    7 2 Отговор

    До коментар #24 от "Не цитирай неточно":

    Коментарът е бил отрязан.Затова допълвам.

    10-12 фотоволтаични панела струват много по-малко и се произвеждат много по-лесно от един електромобил, а имат по-дълъг живот.

    Не произвеждат парникови емисии. Могат да се рециклират напълно. Дори не е Нужно е изграждане на допълнителна преносна инфраструктура, защото токът се ползва там където се произвежда.
  • 30 RAV4

    16 3 Отговор

    До коментар #17 от "Lexus":

    Стига вече с това AUDI, Лексус наистина е по-добре.
  • 31 Няма Начин

    11 6 Отговор
    Газ - по-евтина, по-екологична - става.
    Ел. енергия - няма переспектива ако всички минат на нея + дълго време за зареждане.
    Водород - При цена 16 долара на литър, обем 5 литра (Тойота Мирай) и радиус 500 км с 1 зареждане, е по скъпо от дизела.

    ИЗВОД - Бензинови хибриди с ел.двигатели, тоест, най-добрите в това са Тойота, Мерцедес и Лексус. А Ауди лееееееееко позакъсняха ;)
  • 32 Хибридче

    8 9 Отговор
    стига с теа аудита-маудита, бе! са съм с рено капчър, влизам си в малкия данък и съм мега доволен! но спестявам да мина на лексус ct 200 h че реното въпреки, че е удобно, економично и показва класа, лексуса ми се струва с една идеа по-хубав... а ък и хибрид е по-модерно и запазваме природата...
  • 33 Дачия

    12 10 Отговор
    Дачия Логън - това е автомобила !

    Коментиран от #34

  • 34 Възмутен

    12 3 Отговор

    До коментар #33 от "Дачия":

    ТИ СИ ЛУД!

    Имам мултиплъ на 10 години, това е КОЛАТА!
  • 35 Фият

    7 5 Отговор
    Ами незнам, аз съм напълно доволен от нивото на убурудване на моят Фият Тику. Вози меко, гори 1.5 на 100 газ. Уникален хибрид от бензин и газ. Хибридите са бъдещето !

    Коментиран от #36

  • 36 Пешо Нафтата

    5 4 Отговор

    До коментар #35 от "Фият":

    Събирай съчки с тоя кофтор. Моя туинго е по-добър .
  • 37 Мерцедес фен

    6 1 Отговор
    Да, смятам да сменя мерка за Лексус тия дни, много ме радват : )
  • 38 Има начин

    9 3 Отговор
    И какво ви пука колко време се зарежда електромобила? Не е нужно да присъствате на зареждането, следователно зареждането продължава 30 секунди да включите кабела и още толкова да го изключите. През това време може да си вършите работата, да спите, да пазарувате, да разглеждате някой музей, или каквото и друго нещо, до което сте стигнали с автомобила преди да го паркирате.

    Проблемът е единствено, че в момента пред всяко паркомясто няма зарядна колонка. Ако всички карат електромобили до повечето паркоместа ще има колонки за зареждане.

    При толкова много потенциални клиенти, електроразпределителните предприятия, ще са луди ако не се възползват. Отделно всякакви търговски обекти, ще покрият паркингите си с фотоволтаици и ще предлагат електроенергия на "промоция", за да привличат клиенти.

    Единственото чакане за зареждане, ще на дълъг път. Тогава може да ви се наложи да почакате 10-15 минути да се заредите:

    http://www.ecars.bg/blogs/techno-1/2117-porsche-izgradi-purvata-v-sveta-800v-zariadna-sistema

    Коментиран от #39, #69

  • 39 ХАХА

    12 5 Отговор

    До коментар #38 от "Има начин":

    На жена ти ще и пука ако ражда и пише "Лоу Батери" :D

    Коментиран от #42, #72

  • 40 ПЖР

    18 2 Отговор
    Абе кажете им на немците, че те накъдето са тръгнали, българите ттам се връщат!
    в България има 80 000 коли на природен газ!
  • 41 гост

    10 4 Отговор

    До коментар #19 от "Име":

    Хората са ти написали черно на бяло 3,8 л /100 метан , срещу твоите 4,5-4,7 дето са си направо 5 , тоест 4лв срещу 10 лв на сто , тия приказки за "евтиния" дизел си ги разправяйте с приятелчетата , те дори бакшишите не спорят , че метана е наполовина на дизела , ама вие по знаете естествено и тоя разход не е само за нови коли , освен ако газовата ти я е слагал комшията

    Коментиран от #45

  • 42 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #39 от "ХАХА":

    А ще и пука ли , ако резервоара е "на нула" а бензиностанцията е на 20 минути пеша в едната посока ? Айде стига глупости , жена ти ще ражда 1 , най-много два пъти за 40-50 години и има линейки , измислете нещо по-умно !
  • 43 Акбар

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    То понеже метанът не гърми?
  • 44 Железо

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "ония с коня Жасмин Ивановов":

    В Булгаристан... ;)
  • 45 Бръм

    13 11 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    1. Разход (ECE): 5.5 литра/100 км - къде видя 3.8? 2. Аз зареждам нафта на 1.85. 3. Тук сава въпрос за кола за 40 000 евро, а не 15 год атмосферен кош 10-та употреба с присадена уредба за да работи на пръдня... 5 лв на 100 км на метан с каква скорост? Ако аз тръгна с моя дизел за Бургас от София и карам с 140 на 6-та, ти на пръднята до къде ще стигнеш?! На мен с малко късмет ще ми стигне резервора и да се върна! Ако заговорим и за обороти, доускорения, липса на багажник и добавени кг, миризма на пръдня, забрана за подземни паркинги и т.н.... И цялата дандъния за 3-4 лв на 100! Прошляшка работа... По евтино е на метан - факт! И до там с предимствата! Незам къв трябва да си ако имаш пари да купиш 80 000 лв кола и заради 1000 лв макс. годишно икономия да си сложиш уредба на пръдня. Ми то колата на 3-та година ще е максимум 35-40000?! И 3000лв икономия от пръднята...Смех...

    Коментиран от #56

  • 46 Алфа Ромео

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "Име":

    Не знам за грамовете, само знам че от печките се отделят най-вредните и канцерогенни частици. В момента се говори за екологията но икономията също е налице, с кола 1.8 мотор на пропан-бутан с 8 литра по 75ст. минавам 100км. извънградско, поне в Ст Загора е толкова цената, смятай кво излиза....

    Коментиран от #47

  • 47 Бръм

    2 4 Отговор

    До коментар #46 от "Алфа Ромео":

    Все правите едни смеки...без кръчмар. 8*0.75=6лв. То хубаво, ама ако караш 15 000км годишно имаш и минимум 10-15лв на месец за бензин, т.е. още 0,8-1лв на 100км! После за едни 50 000 км сносна газова (1000лв) е по още едни 2 лв на 100! И кво излиза? 8,8-9лв на 100... Сметни едни 5-5,5/100 по 1.85 и колко икономисваш викаш?!

    Коментиран от #49

  • 48 Ярослав Станчев

    6 2 Отговор
    Ми крайно време беше.Да започват да ги правят от завода на метан или на пропан-бутан,та да може след 15-20 години и ние българите да караме "нови" коли на тънкана.
  • 49 Жиголо

    4 2 Отговор

    До коментар #47 от "Бръм":

    Като чета и ти си един математик.......
    Недей така неподготвен да се изказваш,излагаш "фирмата"........

    Коментиран от #50

  • 50 Бръм

    1 2 Отговор

    До коментар #49 от "Жиголо":

    Общи приказки във въздуха означават едно - въздухар...
    Нещо конкретно ако няма да казваш... Сметни по точно ти?! Или си си въздух в газова?
  • 51 Гост

    7 3 Отговор
    От турбо бензин по-добро и хубаво няма! Това е истината за динамика и качество,а за да са доволни и зелените нека има и електрическа установка за градско.... Всичко останало е компромис с качество и динамика! Дизеловите печки са тотална щета,срамота е в 21 век да се занимаваме с димящи печки! Метанът е тежък,него само такситата могат да го ползват :D Газта е чисто и добро гориво,но му липсват динамични характеристики и произвеждана мощност на работния процес...

    Коментиран от #57

  • 52 оня с автосервиза

    8 5 Отговор
    Стига с тия приказки за4-5 на 100 разход ! Това се случва много рядко и то на дълъг път при добри атмосферни условия и ненатоварено движение ! На градски и междуселски път разхода си е 8 - 10 че и нагоре , а като му сметнеш за година маховик , дюзи , помпа , турбо , датчици и 101 диагностици с лаптопи и неопределено мнение за повредата става една цифра да се чудиш и маеш ! И не се опитвайте да ме убеждавате в противното - мен дизелите ме хранят ! А същевременно и тровят ! ! !

    Коментиран от #54

  • 53 Гост

    3 2 Отговор
    Никой не сравнява метан с газ, бензин, дизел... .. бмвта, лексус. Сравнението е между метан и електромобилите и главните разлики са ясни за за всеки любител шофьор. / рядко коментирам, но този път не се сдържам да си дам мнението, просто какви аутични работи се пишат под статията /
  • 54 Бръм

    2 10 Отговор

    До коментар #52 от "оня с автосервиза":

    Ти май само минаваш край автосервиз и то набеден за такъв...
    1. Сложи 1000лв, правим междуградско при каквито искаш атмосферни условия, мерим пълно-пълно и ако е повече от 6.5/100 ти давам колата?! А е 150 коня, не 1.4...
    2. Колата е на 190 000 км и е с оригинален маховик, турбо, инжектори, помпа и нищо не е правено по тях!
    3. Информацията ти е стара и сбъркана, защото повечето съвременни със сходна мощност бензинови коли също са с двойномасови маховици. Също тенденцията през последните 10-на години е за бензинови мотори с турбо и директно впръскване! И познай? Пак скъпи за поддръжка и ремонт инжектори, помпа за високо налягане, турбо и т.н. И там има дебитомери, ламбди, кофа датчици и електроника и 101 диагностики та незнам за какво говорим освен ако не визираш атмосферен бензин от на баба ти времето... Мноо си запознат... Няма що...Ако работиш в сервиз, най-много да е като общ работник, иначе жална им майка на горките ви клиенти с такъв "специалист"...

    Коментиран от #55

  • 55 оня с автосервиза

    11 3 Отговор

    До коментар #54 от "Бръм":

    Най вероятно съм малко по добре запознат от теб ! Това ,че колата ти е 40 000 евро и е на малък километраж значи че е сравнително нова и може още да не си патил с нея ! Разход 6,5 на 100 е постижим но не и постоянен , а и не е 4,5 на 100 . А за патежлъците - не бързай - ще дойдат ! А старите атмосферни мотори на баба ми от времето не мога да не ги уважавам защото си имат достойнства , които ти най вероятно си забравил или недооценил ,а и все пак тези мотори са ми дали основата на познанията ми ! А за общ работник - имам , даже отскоро са вече двама и клиенти записвам за седмица ,а някои път и две напред ! Така , че най вероятно добре се справяме ! А-а и не обиждай - не мисля , че аз съм те обидил директно с нещо

    Коментиран от #59, #60

  • 56 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #45 от "Бръм":

    Разхода по ЕСЕ е на БЕНЗИН , ако не ти изнася , поне си мълчи , в статията са ти написали 500 км с 19 кг метан и това е разхода и на Кади Екофуел , даже пада и до 3,4 ако го кара грамотен шофьор , а има един куп стари автомобили които горят под 4 кг/100 ако не надвишаваш 100/110 км/ч

    Коментиран от #58

  • 57 Дизел

    5 7 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    ХаХа значи дизела мръсен пък бензина чист като момина сълза аиде бегаи от тука. Че и турбо му слага и компресията увеличава почти като на дизела за икономия хаха.

    Бензина гори повече от дизела, по малък торк има и по-малко КПД обаче е супер а дизела на боклука. Че и хибридче му се кара ама с малка батериика че да не тежи много щото иначе разхода се вдига особенно извън града ама колкото да е двуличен и да казва вижте ме аз имам хибрид и пазя природата.

    А да те питам какво правим с въглеродните окиси при бензина под вратата ли ще ги замитаме?
  • 58 Бръм

    3 2 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Айде сега поясни 4 кг метан 4 литра ли е?! :)

    Коментиран от #66

  • 59 Бръм

    2 4 Отговор

    До коментар #55 от "оня с автосервиза":

    По всяка вероятност изобщо не си ПО запознат. 1. Колата от статията е 40000, моята е мнооого по скромна! ;)
    2. 6.5 не е постижи, с съвсем нормален и реален. Постижим е 5. Пътувал пролетта София - Велико Търново - 5.4! Това е кола над 1500кг и 150 коня! 1.6d 90-115 коня, 1100-1200кг що да не прави 5/100 среден извънградско?! Нали много ги разбираш?! Познат с праисторическото 1.9 тди с голф сваля и под 4/100 с бабешко каране. Аз имам опит и с 1.8 дизел на форд, ами до 100км/чизвънградско ВИНАГИ даваше около 5! Значи 5-5.5 дизел било измислица, пък на колегата 8 газ е ок?! Много ги разбираш...нема що. Пусни климатика и колата да е 150 коня бензин и ми хвани 8/100 газ! :))) Рсзбирач... На колега 2.0 136 коня бензин на газ градското му е 13-14л с газово БРЦ за 1400лв... Ние да не пасем трева?!
    3. Ще им дойде времето...и? Ти ли ще ги плсщаш? Тук извод беше, че не се сменят/правят "на годината", а и като ги направиш както трябва (не при теб! ;) ) и забравяш. То щото сервизите за АГУ гладни стоят! 😂 А и зачети се в статията (то вие светнатите сте само писатели де :) )- директно впръскване, турбо и двойнодисков съединител! Тва като дойде на 300к км 5-та употреба от еуропата и ще видим после кон боб яде ли! Сегашните "скъпи" дизели ще ви се сторят песен!
    Ма ти си по запознат де, що да ти обяснявам...😁
    4. Записваш щото държавата се напълни с бараки... С дали си компетентен, тва е друга бира! Поразрови се из форумите и ще видиш колко (нищожен) е процентът на чита
  • 60 Бръм

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "оня с автосервиза":

    Поразрови се из форумите и ще видиш колко (нищожен) е процентът на читавите сервизи.
    Последен досег с баш майстор дето записва за следващата седмица - прозаична замяна на задни накладки. Ще прибира буталата на спирачния апарат - натиска, ц, сложи инструмент взе да навива по часовниковата - бах мама му неще! Ми сега? Сигурно апарата е спекъл, за ремонт... Да бе... Навива се ОБРАТНО на часовниковата! Ма и той като познай кой, мноо запознат, що да чете! Той си го знае по дефолт щот майстор, пък и първо ще пробва ( нищо че може да повреди нещо) пък после ще му мисли... После що ги псуваме "добре се справям"! 😣 Айде със здраве и по малки ги вадете, че смех
  • 61 Дедо Мраз

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Ти болен ли си бе, момче. В Германия във всеки град има от нула до няколко бензиностанции, които продават CNG. Нюрнберг, 500 хиляден град, където CNG покритието е едно от най-добрите, има 4 CNG станции. Та какво казваше за това дето всички бензиностанции били продавали CNG?
  • 62 Мундьо

    8 6 Отговор
    Газта и метана са за паткани, които не могат да си позволят да зареждат горивото, за което двигателят на автомобила им е бил проектиран. И се почват тъпи оправдания от сорта на - "така е по-екологично, аз пазя околната среда" и тинтири-минтири. И после реват, че постоянно има misfire в един или друг цилиндър, вибрации, катализаторите им нагарят, свещите гушват букета на всеки 500 км, двигателя отвътре се покрива с плака, системата все не е настроена както трябва, колата все не върви. Но така е като се кара с втечнена пръдня. Абе мишоци, иска им се да карат V12, ама нямат финансовото покритие.

    Коментиран от #63

  • 63 Max

    1 2 Отговор

    До коментар #62 от "Мундьо":

    Май имаш роднини в парламента от лобито на волтаиците. А поне научил ли си урока за отровите, които се отделят за производството на една батерия?? Еее, аман!!!

    Коментиран от #64

  • 64 Мундьо

    6 1 Отговор

    До коментар #63 от "Max":

    Първо - мери си малко приказките малкия - ако беше срещу мен, щях да те ошамаря в бързината.

    Второ - аз не харесвам електроколите. Но още по-малко харесвам неплатежоспособни льохмани, които завират газова бутилка в багажника на Mercedes S500. Съсипват двигателя и изпускателния тракт за нула време и го хвърлят за продажба, очаквайки някой още по-глупав и от тях да даде пари за подобен Франкенщайн.

    Коментиран от #68

  • 65 Илиев

    7 1 Отговор
    Запада се развива, а бай Ганьо, ще си остане бай Ганьо. Няма оправия. То ако не диша лайна и да вика, "Глей как върви", значи не е той.
  • 66 А4Б5

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Бръм":

    6 литра=1 килограм метан!
  • 67 Гост

    4 4 Отговор
    Недейте така хора. Българнът ще му е много тъжно ако си отиде уникалното дизелче. Много си го обичат и не знам как ще им понесе тази загуба...
  • 68 Цветко

    0 2 Отговор

    До коментар #64 от "Мундьо":

    Ама много си негамотен бе! Като си нямаш и на идея какво е това КПГ, как се използва и обслужва по-добре си мълчи! Или най-добре си пусни Босфора ТВ! И само не ми се заканвай и на мен, че верно като ти обърша два шамара ще се попикаеш!)

    А що се отнася до метана, то интересът към него в България е все по-голям. Той е най-атрактивното гориво и потреблението му се увеличава с всяка измината година. Броят на автомобилите, които използват метан като гориво расте годишно с около 20 на сто. Вносителите на автомобили отговориха на интереса и постепенно у нас се появиха множество варианти на леки и лекотоварни модели, задвижвани на природен газ. Ако сравним цената на природен газ с цените на другите горива, тя е много по-евтина от цената на бензина, дизела и пропан-бутана.

    Другото важно предимство на метан е екологичният ефект при използването му - намалява емисиите на вредни газове, тъй като поради еднаквите агрегатни състояния на въздуха и природния газ смесообразуването е много по-добро и горенето е значително по-пълно. Използването на природен газ позволява токсичните вещества, саждите и димността на отработилите газове да се намаляват няколко пъти. Затова метан се счита за най-екологично чистото гориво. Освен това той намалява износването на двигателя и срока за използване на двигателното масло. За превозваческите фирми икономически неотложно се преминава през преоборудване на част от дизеловите
  • 69 Не цитирай неточно

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Има начин":

    Т.е. пред всяко паркомясто станция за зареждане? Непоносими инвестиции. Ти го каза - 3200 щатски долара еднократно, но паркингите не се охраняват и вандали могат да повредят имуществото, та колко ще е еднократно е отделен въпрос. А и се поврежда. Липсва и възможност за съхраняване на енергията, т.е. има как да се съхранява, но пак е скъпо. Не може и просто така да бучнеш щепсела в контакта и след малко да извадиш, защото ти се скапва батерията поради по-големия брой цикли на зареждане. Зарежда се бавно, освен ако не си с кондензатори или хибридна система, та да получаваш енергия от двг или при рекуперация...

    Много неща трябва да се вкарат в действие, много условия трябва да са налице едновременно, за да се премине ефективно на електромобили. 3200 щ.долара за тази електростанция и това ще ти е у дома. Токът обаче не е постоянна величина и колко ще свети половин година не можеш да гарантираш. Хайде, изчисли и колко ще струва на един супермаркет да постави навсякъде контакти, за да могат паркингите да станат удобни за клиентите с електромобили. Илон Мъск вече създаде покривни покрития с генерация на ток, ама за 50 хиляди долара. Революцията е още далече...
  • 70 автонюз

    5 4 Отговор
    А заглавието трябва да е: TDI: Чао, Audi !
    :)))
  • 71 Иванчо

    2 0 Отговор
    Тя си е готова за такси !!!
  • 72 ТОЯ ПА

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "ХАХА":

    Баба ти да не са я карали с кола в родилното бе АЛООУ? А прабаба ти дето е раждала у дома?

    Като жена ти е в 9-тия месец и не си осигурил план Б за действие, аз ли треа те уча да не не падаш под 50% заряд, бе? Като тръгваш на екскурзия как така си зареждаш телефона, а за това важно нещо чакаш аз да те уча? Отделно да не си в Сомалия, телефони, таксита, линейки и приятели нямаш ли? Ако си в къща, караш на ток и чакаш дете, 3-фазен ток прекарваш автоматично. Прибираш се, закачаш и за 25 минути си от 50% (за които говорихме) на 100, да си готов за ръчка при нужда.

    Винаги има начин, ама дрънльо му дай да философства и да стои с ръцете отзад!

    Коментиран от #73

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.