Audi: Чао, TDI!

От немската марка обявиха метана за новия дизел

Публикувана: 20 Юли, 2017 12:24
73 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 56289
Audi: Чао, TDI!
Снимка : AUDI
ШРИФТ ПЕЧАТ

Скандалът с манипулираните вредни емисии на азотни окиси от дизеловите мотори е нажежил въздуха в Инголщад, съобщава информационното издание „Шпигел“. Изненадващо от Audi смятат, че решението на този проблем може да не е в иновативните електрическите двигатели, а във вече съществуващата технология на компресирания природен газ.

„Природният газ е новият дизел“, заяви Тобиас Блок от отдела на Audi за устойчиво развитие на автомобилите. Според него новият Audi A4 Avant G-Tron ще бъде еднакво щадящ за околната среда и изгоден за джоба на купувачите благодарение на по-малкото отделяне въглероден двуокис с 25% от бензиновите мотори и ниската цена на компресирания природен газ.

Чрез внедряването на въпросната технология в един от най-успешните си модели A4 Avant от Volkswagen Group подкрепят поетата от тях инициатива за налагане на автомобилите на метан. От концерна обявиха, че ще лансират още близо дузина нови модела на компресиран природен газ. Това от своя страна ще форсира изграждането на бензиностанции, които предлагат горивото.

Audi A4 Avant G-Tron е оборудван с модифициран 2.0-литров четирицилиндров бензинов двигател с директно впръскване, който генерира максимална мощност от 170 конски сили и максимален въртящ момент от 270 Нм. От 0-100 км/ч моделът ще ускорява за 8.4 секунди, което, разбира се, е по-бавно от най-новите дизелови двигатели, но за сметка на по-добрите си екологични показатели.

Снимка : AUDI

Въпросът, който все още остава нерешен при електрическите коли, не представлява проблем при автомобилите на метан. От Audi споделят, че моделът ще може да измине 500 километра на компресиран природен газ, благодарение на четирите си газови бутлки, които побират 19 килограма. Освен това зареждането им отнема няколко минути - за разлика от това при електромобилите.

Цената на комбито на метан започва от 40 300 евро, което е с 3 000 евро повече от бензиновия еквивалент. От друга страна е по-изгодно от дизеловия вариант със 190 конски сили. От Инголщад смятат, че разликата в цената с бензиновия модел се изравнява след изминаването на 30 000 километра заради по-евтиното гориво.

Все пак не трябва да забравяме ръмженето на колите на метан при студен старт. Въпреки че Audi A4 Avant G-Tron е по-тих от останалите автомобили на компресиран природен газ, шумът от четирицилиндровия двигател не може да бъде напълно премахнат. Също по този параметър G-Tron и TDI си приличат повече, отколкото мислите.

Технически данни

Производител: Audi
Модел: A4 Avant G-Tron
Каросерия: Комби
Двигател: Четирицилиндров бензинов с директно впръскване и турбокомпресор
Скоростна кутия: 7-степенна кутия с двоен съединител
Предаване: Предно
Работен обем: 1 984 куб. см
Мощност: 170 к.с. (125 кВт)
Въртящ момент: 270 Нм
Ускорение от 0 до 100: 8.4 сек.
Макс. скорост: 221 км/ч
Разход (ECE): 5.5 литра/100 км
CO2-емисии: 126 г/км
Багажник: 414 литра
Със сгъната задна седалка: 1 415 литра
Тегло: 1 670 кг
Габарити, мм: 4 725 / 1 842 / 1 442
Цена: €40 300

Германия

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка