Скандалът с манипулираните вредни емисии на азотни окиси от дизеловите мотори е нажежил въздуха в Инголщад, съобщава информационното издание „Шпигел“. Изненадващо от Audi смятат, че решението на този проблем може да не е в иновативните електрическите двигатели, а във вече съществуващата технология на компресирания природен газ.
„Природният газ е новият дизел“, заяви Тобиас Блок от отдела на Audi за устойчиво развитие на автомобилите. Според него новият Audi A4 Avant G-Tron ще бъде еднакво щадящ за околната среда и изгоден за джоба на купувачите благодарение на по-малкото отделяне въглероден двуокис с 25% от бензиновите мотори и ниската цена на компресирания природен газ.
Чрез внедряването на въпросната технология в един от най-успешните си модели A4 Avant от Volkswagen Group подкрепят поетата от тях инициатива за налагане на автомобилите на метан. От концерна обявиха, че ще лансират още близо дузина нови модела на компресиран природен газ. Това от своя страна ще форсира изграждането на бензиностанции, които предлагат горивото.
Audi A4 Avant G-Tron е оборудван с модифициран 2.0-литров четирицилиндров бензинов двигател с директно впръскване, който генерира максимална мощност от 170 конски сили и максимален въртящ момент от 270 Нм. От 0-100 км/ч моделът ще ускорява за 8.4 секунди, което, разбира се, е по-бавно от най-новите дизелови двигатели, но за сметка на по-добрите си екологични показатели.
Въпросът, който все още остава нерешен при електрическите коли, не представлява проблем при автомобилите на метан. От Audi споделят, че моделът ще може да измине 500 километра на компресиран природен газ, благодарение на четирите си газови бутлки, които побират 19 килограма. Освен това зареждането им отнема няколко минути - за разлика от това при електромобилите.
Цената на комбито на метан започва от 40 300 евро, което е с 3 000 евро повече от бензиновия еквивалент. От друга страна е по-изгодно от дизеловия вариант със 190 конски сили. От Инголщад смятат, че разликата в цената с бензиновия модел се изравнява след изминаването на 30 000 километра заради по-евтиното гориво.
Все пак не трябва да забравяме ръмженето на колите на метан при студен старт. Въпреки че Audi A4 Avant G-Tron е по-тих от останалите автомобили на компресиран природен газ, шумът от четирицилиндровия двигател не може да бъде напълно премахнат. Също по този параметър G-Tron и TDI си приличат повече, отколкото мислите.
Технически данни
Производител: | Audi |
Модел: | A4 Avant G-Tron |
Каросерия: | Комби |
Двигател: | Четирицилиндров бензинов с директно впръскване и турбокомпресор |
Скоростна кутия: | 7-степенна кутия с двоен съединител |
Предаване: | Предно |
Работен обем: | 1 984 куб. см |
Мощност: | 170 к.с. (125 кВт) |
Въртящ момент: | 270 Нм |
Ускорение от 0 до 100: | 8.4 сек. |
Макс. скорост: | 221 км/ч |
Разход (ECE): | 5.5 литра/100 км |
CO2-емисии: | 126 г/км |
Багажник: | 414 литра |
Със сгъната задна седалка: | 1 415 литра |
Тегло: | 1 670 кг |
Габарити, мм: | 4 725 / 1 842 / 1 442 |
Цена: | €40 300 |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Vasik Atanasova
само големи и мощни бензинови мотори
Коментиран от #12
12:30 20.07.2017
2 ВАГ да не беше
12:36 20.07.2017
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Дедо Мраз
Коментиран от #7
13:04 20.07.2017
5 гост
13:26 20.07.2017
6 Алфа Ромео
Коментиран от #19
13:36 20.07.2017
7 гост
До коментар #4 от "Дедо Мраз":
Бензиностанциите отдавна са преустроени , явно не си стъпвал в западна Европа , а които не са ще го направят веднага , ако ще загубят клиенти , а газопреносната мрежа е сто пъти по-развита от българската и почти няма населено място без газопроводКоментиран от #61
13:38 20.07.2017
8 Пазарен Либерализатор
Коментиран от #9
13:41 20.07.2017
9 Random
До коментар #8 от "Пазарен Либерализатор":
Ти си гърми в името на Аллах, ние искаме да шофираме и да ни е кеф.Коментиран от #43
13:49 20.07.2017
10 гост
13:58 20.07.2017
11 говньо
14:02 20.07.2017
12 копеле
До коментар #1 от "Vasik Atanasova":
И турбинирани14:04 20.07.2017
13 Газова Германия!
14:09 20.07.2017
14 ония с коня Жасмин Ивановов
Коментиран от #15, #44
14:11 20.07.2017
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 doe
14:36 20.07.2017
17 Lexus
Коментиран от #30
14:42 20.07.2017
18 2 ТДИ
Коментиран от #22
14:52 20.07.2017
19 Име
До коментар #6 от "Алфа Ромео":
Не мислете много :https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=19557
Дизелите се въртят около 100-те грама на километър вече
Вижте 136 -те коня са 104-110 грама CO.
Заводска газ LPG 140 коня е 130 грама/км. Метана не е по-различен откъм CO емисии. Това с метана и "големите спестявки от гориво" са поредните митове както бяха тия митове с LPG-то. Спестяваш между 15 и 20 % и то на база хиляди километри. Аз с мойта кола с 90км/ч имам разход дизел 4.5-4.7 /100. Това прави близо 9 лева на 100км. Защо ми е тая газ или метан, където колата гори 5.5-6 кг метан на 100 или 7-8 газ !?
Коментиран от #21, #23, #41, #46
15:21 20.07.2017
20 Име продължение
15:28 20.07.2017
21 Не цитирай неточно
До коментар #19 от "Име":
Първо, правиш грешката да сравняваш отделяния въглероден оксид, който наистина се отделя, но в минимални количества и реално замервания въглероден диоксид. Въглеродният диоксид е безвреден, макар да причинява парников ефект, въглеродният оксид е газ-убиец.Второ, въглеродният диоксид, който се отделя при горенето на тези 4 вида горива, е в доста по-различни граници. Не можеш да сравняваш изгарянето при дизелов мотор с пропан-бутан. Ти твърдиш, че при дизеловите двигатели емисиите са намалени, а при пропан-бутана увеличени?!
Трето, далеч не става дума само за емисиите на въглероден диоксид. При изгарянето на тези горива се отделят много прахови частици и азотен оксид, които са много повече при дизеловите двигатели. Автомобилите на метан и пропан-бутан са много по-чисти в това отношение, тъй като липсват азотни примеси в тях.
15:36 20.07.2017
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Не цитирай неточно
До коментар #19 от "Име":
Четвърто, аз не съм срещу дизеловите автомобили въобще. Двигателите са идеални, с високо КПД, нисък разход, държеливи. Трябва да се отчита позицията на Ауди от какви позиции идва - от пострадал покрай Дизелгейт в САЩ и огромните глоби за концерна Фолксваген.Пето, автомобилите се изплащат с каране в продължение на хиляди километри. Нормално е да се очаква като се ползва газова уредба, че икономията ще дойде след определен пробег, а не веднага и това се разбира добре от всички.
Шесто, когато голяма кампания като Ауди, а това значи и Фолксваген, обърне внимание на нещо, то това нещо скоро ще набере последователи. Едва ли някой ще има против заводски монтиран двигател на автомобилен производител, който е сериен, с гаранция, а горивото не е никак ново или експериментално.
Седмо, хубаво е да навлязат повече двигатели на други горива, различни от дизел и бензин, разработени серийно от автомобилните производители. Говорим за водород, алкохол и др. проекти, които засега успешно могат да се противопоставят на настъплението на електромобилите.
15:48 20.07.2017
24 Не цитирай неточно
Не е толкова лесно, нали?
Коментиран от #27, #29
15:55 20.07.2017
25 Това пък защо?
Типично!
Я не Сакам на мене да ми е добре, я сакам на Вуте да му е зле!
И какво точно ти пречат електромобилите? Значи предпочиташ да наливаш уиски в резервоара, само и само някой друг да не кара електромобил. Ще излезе вярно това за казана и българите.
16:18 20.07.2017
26 Меценат
И стига с тези рестрикции и фалшифи претенции че сме бели и добри.
Има си пазар има си и някакви норми за техническа изправност на автомобила. Правиш привлекателен автомобил купуват ти го, поддържаш си го правилно караш си го всичко друг е само борба на лобита, то не беше субсидии за метан, био-дизел, електрички, водород и какво ли не. А фолцваген доказаха че не може да им се вярва, поне японците като не могат да направят нещо си казват а не се правят на велики и да лъжат.
16:24 20.07.2017
27 Има начин
До коментар #24 от "Не цитирай неточно":
Вероятно не си ми прочел коментарите под онази манипулативна статия, затова ще го цитирам и ще правя това всеки път когато някой каже че нямало да има достатъчно електроенергия:Няколко факта от статията, без да коментирам завишените стойности:
¹ По света леките коли изминават около 25 000 милиарда километра
²По света има около 1.2 милиарда леки автомобили.
³ Един електромобил се нуждае от 15-35 киловатчаса за 100 километра. За да се опростят сметките, ще изходим от стойност 20 кВтч.
Нека сега направим малко сметки.
За една година един автомобил изминава средно 20833км. За което ще са нужни 4 166kWh електроенергия.
Задача: Ако фотоволтаична централа с мощност 1kWp има годишно производство 1300kWh , заема площ 6 квадратни метра и струва 1000 долара, каква мощност ще е необходимо да се инсталира за да се осигури годишният пробег на електромобила без да се повлиява негативно електропреносната система. Колко място ще заеме и колко ще струва.
Отговор: 3,2kWp мощност, която ще заема 19.23кв.м. и ще струва 3200 долара платени еднократно, които ще осигурят на собственикът 25 години безплатен пробег на електромобила му.
Това са над половин милион километра.
За тези които ще попитат ще стигне ли площта на земята да ги инсталираме, ще му кажа че стандартно паркомясто заедно с пътят за паркиране заема 30 квадратни метра. Ако има къде да паркираш един електромобил, Това значи че има и място за фотоволтаици.
10-12 фотоволтаични пан
16:27 20.07.2017
28 Киро
А това с метана са жалки опити да продължат да продават авточасти и консумативи за ДВГ, а и виждат, че губят надпреварата с Тесла при електричките.
Метана има един основен недостатък и той е, че за да издържат на огромното налягане, бутилките, в който се зарежда са огромни и тежки.
Освен за таксиджии в града, не става за друго. Имахме един мерцедес с оригинално - монтирана метанова уредба, от София до морето зареждаш 2 пъти, тежи много, няма достатъчно място за багаж, ако искаш да имаш резервна гума и си е жива бомба на колела!
16:40 20.07.2017
29 Има начин
До коментар #24 от "Не цитирай неточно":
Коментарът е бил отрязан.Затова допълвам.10-12 фотоволтаични панела струват много по-малко и се произвеждат много по-лесно от един електромобил, а имат по-дълъг живот.
Не произвеждат парникови емисии. Могат да се рециклират напълно. Дори не е Нужно е изграждане на допълнителна преносна инфраструктура, защото токът се ползва там където се произвежда.
16:44 20.07.2017
30 RAV4
До коментар #17 от "Lexus":
Стига вече с това AUDI, Лексус наистина е по-добре.16:48 20.07.2017
31 Няма Начин
Ел. енергия - няма переспектива ако всички минат на нея + дълго време за зареждане.
Водород - При цена 16 долара на литър, обем 5 литра (Тойота Мирай) и радиус 500 км с 1 зареждане, е по скъпо от дизела.
ИЗВОД - Бензинови хибриди с ел.двигатели, тоест, най-добрите в това са Тойота, Мерцедес и Лексус. А Ауди лееееееееко позакъсняха ;)
16:52 20.07.2017
32 Хибридче
16:55 20.07.2017
33 Дачия
Коментиран от #34
16:59 20.07.2017
34 Възмутен
До коментар #33 от "Дачия":
ТИ СИ ЛУД!Имам мултиплъ на 10 години, това е КОЛАТА!
17:00 20.07.2017
35 Фият
Коментиран от #36
17:03 20.07.2017
36 Пешо Нафтата
До коментар #35 от "Фият":
Събирай съчки с тоя кофтор. Моя туинго е по-добър .17:04 20.07.2017
37 Мерцедес фен
17:06 20.07.2017
38 Има начин
Проблемът е единствено, че в момента пред всяко паркомясто няма зарядна колонка. Ако всички карат електромобили до повечето паркоместа ще има колонки за зареждане.
При толкова много потенциални клиенти, електроразпределителните предприятия, ще са луди ако не се възползват. Отделно всякакви търговски обекти, ще покрият паркингите си с фотоволтаици и ще предлагат електроенергия на "промоция", за да привличат клиенти.
Единственото чакане за зареждане, ще на дълъг път. Тогава може да ви се наложи да почакате 10-15 минути да се заредите:
http://www.ecars.bg/blogs/techno-1/2117-porsche-izgradi-purvata-v-sveta-800v-zariadna-sistema
Коментиран от #39, #69
17:18 20.07.2017
39 ХАХА
До коментар #38 от "Има начин":
На жена ти ще и пука ако ражда и пише "Лоу Батери" :DКоментиран от #42, #72
17:40 20.07.2017
40 ПЖР
в България има 80 000 коли на природен газ!
18:31 20.07.2017
41 гост
До коментар #19 от "Име":
Хората са ти написали черно на бяло 3,8 л /100 метан , срещу твоите 4,5-4,7 дето са си направо 5 , тоест 4лв срещу 10 лв на сто , тия приказки за "евтиния" дизел си ги разправяйте с приятелчетата , те дори бакшишите не спорят , че метана е наполовина на дизела , ама вие по знаете естествено и тоя разход не е само за нови коли , освен ако газовата ти я е слагал комшиятаКоментиран от #45
19:34 20.07.2017
42 гост
До коментар #39 от "ХАХА":
А ще и пука ли , ако резервоара е "на нула" а бензиностанцията е на 20 минути пеша в едната посока ? Айде стига глупости , жена ти ще ражда 1 , най-много два пъти за 40-50 години и има линейки , измислете нещо по-умно !19:45 20.07.2017
43 Акбар
До коментар #9 от "Random":
То понеже метанът не гърми?20:22 20.07.2017
44 Железо
До коментар #14 от "ония с коня Жасмин Ивановов":
В Булгаристан... ;)20:23 20.07.2017
45 Бръм
До коментар #41 от "гост":
1. Разход (ECE): 5.5 литра/100 км - къде видя 3.8? 2. Аз зареждам нафта на 1.85. 3. Тук сава въпрос за кола за 40 000 евро, а не 15 год атмосферен кош 10-та употреба с присадена уредба за да работи на пръдня... 5 лв на 100 км на метан с каква скорост? Ако аз тръгна с моя дизел за Бургас от София и карам с 140 на 6-та, ти на пръднята до къде ще стигнеш?! На мен с малко късмет ще ми стигне резервора и да се върна! Ако заговорим и за обороти, доускорения, липса на багажник и добавени кг, миризма на пръдня, забрана за подземни паркинги и т.н.... И цялата дандъния за 3-4 лв на 100! Прошляшка работа... По евтино е на метан - факт! И до там с предимствата! Незам къв трябва да си ако имаш пари да купиш 80 000 лв кола и заради 1000 лв макс. годишно икономия да си сложиш уредба на пръдня. Ми то колата на 3-та година ще е максимум 35-40000?! И 3000лв икономия от пръднята...Смех...Коментиран от #56
20:50 20.07.2017
46 Алфа Ромео
До коментар #19 от "Име":
Не знам за грамовете, само знам че от печките се отделят най-вредните и канцерогенни частици. В момента се говори за екологията но икономията също е налице, с кола 1.8 мотор на пропан-бутан с 8 литра по 75ст. минавам 100км. извънградско, поне в Ст Загора е толкова цената, смятай кво излиза....Коментиран от #47
21:33 20.07.2017
47 Бръм
До коментар #46 от "Алфа Ромео":
Все правите едни смеки...без кръчмар. 8*0.75=6лв. То хубаво, ама ако караш 15 000км годишно имаш и минимум 10-15лв на месец за бензин, т.е. още 0,8-1лв на 100км! После за едни 50 000 км сносна газова (1000лв) е по още едни 2 лв на 100! И кво излиза? 8,8-9лв на 100... Сметни едни 5-5,5/100 по 1.85 и колко икономисваш викаш?!Коментиран от #49
22:00 20.07.2017
48 Ярослав Станчев
22:30 20.07.2017
49 Жиголо
До коментар #47 от "Бръм":
Като чета и ти си един математик.......Недей така неподготвен да се изказваш,излагаш "фирмата"........
Коментиран от #50
22:41 20.07.2017
50 Бръм
До коментар #49 от "Жиголо":
Общи приказки във въздуха означават едно - въздухар...Нещо конкретно ако няма да казваш... Сметни по точно ти?! Или си си въздух в газова?
23:05 20.07.2017
51 Гост
Коментиран от #57
23:35 20.07.2017
52 оня с автосервиза
Коментиран от #54
23:54 20.07.2017
53 Гост
23:55 20.07.2017
54 Бръм
До коментар #52 от "оня с автосервиза":
Ти май само минаваш край автосервиз и то набеден за такъв...1. Сложи 1000лв, правим междуградско при каквито искаш атмосферни условия, мерим пълно-пълно и ако е повече от 6.5/100 ти давам колата?! А е 150 коня, не 1.4...
2. Колата е на 190 000 км и е с оригинален маховик, турбо, инжектори, помпа и нищо не е правено по тях!
3. Информацията ти е стара и сбъркана, защото повечето съвременни със сходна мощност бензинови коли също са с двойномасови маховици. Също тенденцията през последните 10-на години е за бензинови мотори с турбо и директно впръскване! И познай? Пак скъпи за поддръжка и ремонт инжектори, помпа за високо налягане, турбо и т.н. И там има дебитомери, ламбди, кофа датчици и електроника и 101 диагностики та незнам за какво говорим освен ако не визираш атмосферен бензин от на баба ти времето... Мноо си запознат... Няма що...Ако работиш в сервиз, най-много да е като общ работник, иначе жална им майка на горките ви клиенти с такъв "специалист"...
Коментиран от #55
00:17 21.07.2017
55 оня с автосервиза
До коментар #54 от "Бръм":
Най вероятно съм малко по добре запознат от теб ! Това ,че колата ти е 40 000 евро и е на малък километраж значи че е сравнително нова и може още да не си патил с нея ! Разход 6,5 на 100 е постижим но не и постоянен , а и не е 4,5 на 100 . А за патежлъците - не бързай - ще дойдат ! А старите атмосферни мотори на баба ми от времето не мога да не ги уважавам защото си имат достойнства , които ти най вероятно си забравил или недооценил ,а и все пак тези мотори са ми дали основата на познанията ми ! А за общ работник - имам , даже отскоро са вече двама и клиенти записвам за седмица ,а някои път и две напред ! Така , че най вероятно добре се справяме ! А-а и не обиждай - не мисля , че аз съм те обидил директно с нещоКоментиран от #59, #60
01:34 21.07.2017
56 гост
До коментар #45 от "Бръм":
Разхода по ЕСЕ е на БЕНЗИН , ако не ти изнася , поне си мълчи , в статията са ти написали 500 км с 19 кг метан и това е разхода и на Кади Екофуел , даже пада и до 3,4 ако го кара грамотен шофьор , а има един куп стари автомобили които горят под 4 кг/100 ако не надвишаваш 100/110 км/чКоментиран от #58
05:07 21.07.2017
57 Дизел
До коментар #51 от "Гост":
ХаХа значи дизела мръсен пък бензина чист като момина сълза аиде бегаи от тука. Че и турбо му слага и компресията увеличава почти като на дизела за икономия хаха.Бензина гори повече от дизела, по малък торк има и по-малко КПД обаче е супер а дизела на боклука. Че и хибридче му се кара ама с малка батериика че да не тежи много щото иначе разхода се вдига особенно извън града ама колкото да е двуличен и да казва вижте ме аз имам хибрид и пазя природата.
А да те питам какво правим с въглеродните окиси при бензина под вратата ли ще ги замитаме?
07:56 21.07.2017
58 Бръм
До коментар #56 от "гост":
Айде сега поясни 4 кг метан 4 литра ли е?! :)Коментиран от #66
08:46 21.07.2017
59 Бръм
До коментар #55 от "оня с автосервиза":
По всяка вероятност изобщо не си ПО запознат. 1. Колата от статията е 40000, моята е мнооого по скромна! ;)2. 6.5 не е постижи, с съвсем нормален и реален. Постижим е 5. Пътувал пролетта София - Велико Търново - 5.4! Това е кола над 1500кг и 150 коня! 1.6d 90-115 коня, 1100-1200кг що да не прави 5/100 среден извънградско?! Нали много ги разбираш?! Познат с праисторическото 1.9 тди с голф сваля и под 4/100 с бабешко каране. Аз имам опит и с 1.8 дизел на форд, ами до 100км/чизвънградско ВИНАГИ даваше около 5! Значи 5-5.5 дизел било измислица, пък на колегата 8 газ е ок?! Много ги разбираш...нема що. Пусни климатика и колата да е 150 коня бензин и ми хвани 8/100 газ! :))) Рсзбирач... На колега 2.0 136 коня бензин на газ градското му е 13-14л с газово БРЦ за 1400лв... Ние да не пасем трева?!
3. Ще им дойде времето...и? Ти ли ще ги плсщаш? Тук извод беше, че не се сменят/правят "на годината", а и като ги направиш както трябва (не при теб! ;) ) и забравяш. То щото сервизите за АГУ гладни стоят! 😂 А и зачети се в статията (то вие светнатите сте само писатели де :) )- директно впръскване, турбо и двойнодисков съединител! Тва като дойде на 300к км 5-та употреба от еуропата и ще видим после кон боб яде ли! Сегашните "скъпи" дизели ще ви се сторят песен!
Ма ти си по запознат де, що да ти обяснявам...😁
4. Записваш щото държавата се напълни с бараки... С дали си компетентен, тва е друга бира! Поразрови се из форумите и ще видиш колко (нищожен) е процентът на чита
09:19 21.07.2017
60 Бръм
До коментар #55 от "оня с автосервиза":
Поразрови се из форумите и ще видиш колко (нищожен) е процентът на читавите сервизи.Последен досег с баш майстор дето записва за следващата седмица - прозаична замяна на задни накладки. Ще прибира буталата на спирачния апарат - натиска, ц, сложи инструмент взе да навива по часовниковата - бах мама му неще! Ми сега? Сигурно апарата е спекъл, за ремонт... Да бе... Навива се ОБРАТНО на часовниковата! Ма и той като познай кой, мноо запознат, що да чете! Той си го знае по дефолт щот майстор, пък и първо ще пробва ( нищо че може да повреди нещо) пък после ще му мисли... После що ги псуваме "добре се справям"! 😣 Айде със здраве и по малки ги вадете, че смех
09:23 21.07.2017
61 Дедо Мраз
До коментар #7 от "гост":
Ти болен ли си бе, момче. В Германия във всеки град има от нула до няколко бензиностанции, които продават CNG. Нюрнберг, 500 хиляден град, където CNG покритието е едно от най-добрите, има 4 CNG станции. Та какво казваше за това дето всички бензиностанции били продавали CNG?10:45 21.07.2017
62 Мундьо
Коментиран от #63
10:58 21.07.2017
63 Max
До коментар #62 от "Мундьо":
Май имаш роднини в парламента от лобито на волтаиците. А поне научил ли си урока за отровите, които се отделят за производството на една батерия?? Еее, аман!!!Коментиран от #64
12:00 21.07.2017
64 Мундьо
До коментар #63 от "Max":
Първо - мери си малко приказките малкия - ако беше срещу мен, щях да те ошамаря в бързината.Второ - аз не харесвам електроколите. Но още по-малко харесвам неплатежоспособни льохмани, които завират газова бутилка в багажника на Mercedes S500. Съсипват двигателя и изпускателния тракт за нула време и го хвърлят за продажба, очаквайки някой още по-глупав и от тях да даде пари за подобен Франкенщайн.
Коментиран от #68
12:58 21.07.2017
65 Илиев
13:28 21.07.2017
66 А4Б5
До коментар #58 от "Бръм":
6 литра=1 килограм метан!13:44 21.07.2017
67 Гост
13:51 21.07.2017
68 Цветко
До коментар #64 от "Мундьо":
Ама много си негамотен бе! Като си нямаш и на идея какво е това КПГ, как се използва и обслужва по-добре си мълчи! Или най-добре си пусни Босфора ТВ! И само не ми се заканвай и на мен, че верно като ти обърша два шамара ще се попикаеш!)А що се отнася до метана, то интересът към него в България е все по-голям. Той е най-атрактивното гориво и потреблението му се увеличава с всяка измината година. Броят на автомобилите, които използват метан като гориво расте годишно с около 20 на сто. Вносителите на автомобили отговориха на интереса и постепенно у нас се появиха множество варианти на леки и лекотоварни модели, задвижвани на природен газ. Ако сравним цената на природен газ с цените на другите горива, тя е много по-евтина от цената на бензина, дизела и пропан-бутана.
Другото важно предимство на метан е екологичният ефект при използването му - намалява емисиите на вредни газове, тъй като поради еднаквите агрегатни състояния на въздуха и природния газ смесообразуването е много по-добро и горенето е значително по-пълно. Използването на природен газ позволява токсичните вещества, саждите и димността на отработилите газове да се намаляват няколко пъти. Затова метан се счита за най-екологично чистото гориво. Освен това той намалява износването на двигателя и срока за използване на двигателното масло. За превозваческите фирми икономически неотложно се преминава през преоборудване на част от дизеловите
15:36 21.07.2017
69 Не цитирай неточно
До коментар #38 от "Има начин":
Т.е. пред всяко паркомясто станция за зареждане? Непоносими инвестиции. Ти го каза - 3200 щатски долара еднократно, но паркингите не се охраняват и вандали могат да повредят имуществото, та колко ще е еднократно е отделен въпрос. А и се поврежда. Липсва и възможност за съхраняване на енергията, т.е. има как да се съхранява, но пак е скъпо. Не може и просто така да бучнеш щепсела в контакта и след малко да извадиш, защото ти се скапва батерията поради по-големия брой цикли на зареждане. Зарежда се бавно, освен ако не си с кондензатори или хибридна система, та да получаваш енергия от двг или при рекуперация...Много неща трябва да се вкарат в действие, много условия трябва да са налице едновременно, за да се премине ефективно на електромобили. 3200 щ.долара за тази електростанция и това ще ти е у дома. Токът обаче не е постоянна величина и колко ще свети половин година не можеш да гарантираш. Хайде, изчисли и колко ще струва на един супермаркет да постави навсякъде контакти, за да могат паркингите да станат удобни за клиентите с електромобили. Илон Мъск вече създаде покривни покрития с генерация на ток, ама за 50 хиляди долара. Революцията е още далече...
16:23 21.07.2017
70 автонюз
:)))
00:50 22.07.2017
71 Иванчо
14:28 23.07.2017
72 ТОЯ ПА
До коментар #39 от "ХАХА":
Баба ти да не са я карали с кола в родилното бе АЛООУ? А прабаба ти дето е раждала у дома?Като жена ти е в 9-тия месец и не си осигурил план Б за действие, аз ли треа те уча да не не падаш под 50% заряд, бе? Като тръгваш на екскурзия как така си зареждаш телефона, а за това важно нещо чакаш аз да те уча? Отделно да не си в Сомалия, телефони, таксита, линейки и приятели нямаш ли? Ако си в къща, караш на ток и чакаш дете, 3-фазен ток прекарваш автоматично. Прибираш се, закачаш и за 25 минути си от 50% (за които говорихме) на 100, да си готов за ръчка при нужда.
Винаги има начин, ама дрънльо му дай да философства и да стои с ръцете отзад!
Коментиран от #73
14:28 25.07.2017
73 Този коментар е премахнат от модератор.