През първата половина на 2017 г. американският производител на електромобили Tesla е удвоил продажбите си на германския пазар в сравнение с предходната година. В стремежа си да продължат прогресивното си развитие, от компанията строят нов шоурум на символично място, а именно Щутгарт, където е надвиснала сериозна заплаха от забрана на дизеловите автомобили от 2018 г.
Директорът по продажбите на Тесла за Германия, Австрия и Швейцария Йохен Рудат обърна внимание на успешната първа половина на 2017 г. "Бяха закупени двойно повече наши автомобили и планираме да поддържаме това темпо и занапред", каза той пред "Щутгартер Цайтунг". С 2 075 продадени коли, 710 от които от SUV-то Model X, продажбите в абсолютна стойност са малки, но темповете на растеж са огромни и тази тенденция е глобална.
Според Рудат за новата Tesla Model 3 има по 1 800 предварителни поръчки всеки ден. "През следващата година ще бъдат продадени половин милион коли в световен мащаб, а през 2020 г. - един милион. С това темпо Tesla ще задмине Porsche с много до края на десетилетието", коментира директорът по продажбите на американският концерн за Германия.
В Европа първите Model 3 ще бъдат доставени чак в края на 2018 година. Това обаче се оказва предимство за Tesla, защото конкурентните електромобили - като Jaguar i-Pace, Vision Zero на Skoda и Mercedes EQA – ще се появят на пазара дори по-късно. Спортната лимузина на Porsche Mission E, например, се очаква едва през 2019 г.
Официални данни за цените на Model 3 за Европа все още няма. В САЩ основната версия без екстри и с пробег с едно зареждане на батериите от 345 километра струва 35 000 долара. За Европа цените се очаква да бъдат около 40 000 евро. Моделите с по-голям капацитет на батерията, задвижване на всички колела и обичайните екстри вероятно ще се бъдат доста над 50 000 евро.