През първата половина на 2017 г. американският производител на електромобили Tesla е удвоил продажбите си на германския пазар в сравнение с предходната година. В стремежа си да продължат прогресивното си развитие, от компанията строят нов шоурум на символично място, а именно Щутгарт, където е надвиснала сериозна заплаха от забрана на дизеловите автомобили от 2018 г.
Директорът по продажбите на Тесла за Германия, Австрия и Швейцария Йохен Рудат обърна внимание на успешната първа половина на 2017 г. "Бяха закупени двойно повече наши автомобили и планираме да поддържаме това темпо и занапред", каза той пред "Щутгартер Цайтунг". С 2 075 продадени коли, 710 от които от SUV-то Model X, продажбите в абсолютна стойност са малки, но темповете на растеж са огромни и тази тенденция е глобална.
Според Рудат за новата Tesla Model 3 има по 1 800 предварителни поръчки всеки ден. "През следващата година ще бъдат продадени половин милион коли в световен мащаб, а през 2020 г. - един милион. С това темпо Tesla ще задмине Porsche с много до края на десетилетието", коментира директорът по продажбите на американският концерн за Германия.
В Европа първите Model 3 ще бъдат доставени чак в края на 2018 година. Това обаче се оказва предимство за Tesla, защото конкурентните електромобили - като Jaguar i-Pace, Vision Zero на Skoda и Mercedes EQA – ще се появят на пазара дори по-късно. Спортната лимузина на Porsche Mission E, например, се очаква едва през 2019 г.
Официални данни за цените на Model 3 за Европа все още няма. В САЩ основната версия без екстри и с пробег с едно зареждане на батериите от 345 километра струва 35 000 долара. За Европа цените се очаква да бъдат около 40 000 евро. Моделите с по-голям капацитет на батерията, задвижване на всички колела и обичайните екстри вероятно ще се бъдат доста над 50 000 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 анода
11:28 04.09.2017
2 Един
11:35 04.09.2017
3 гост
Коментиран от #4
11:55 04.09.2017
4 Един
До коментар #3 от "гост":
Да... модел S и X са най-достъпните :) И с по 5 метра дължина и най-подходящите за градски условия... и с по 300 км реален пробег са и най-практичните за пътуване :) Хубави вицове разправяш :)12:10 04.09.2017
5 Гост
И 100 000 лева за модел 3, с из@кан дисплей - "епохално"!!!
Голяма новина, няма що!!!
12:21 04.09.2017
6 Александър Петков
Коментиран от #7
12:34 04.09.2017
7 123
До коментар #6 от "Александър Петков":
Ще почакаш. Доста. Щото тези фалират ли, значи държавата Германия е фалирала.И спрете с това хвалене на тези подвижни тецове. Кола като кола. Ни повече ни по малко.
И си чини парите за две от другите. Тоест, все още екзотична и с ограничено ползване. Като стават по 10 000 евро тогава ще се кефиме.
13:04 04.09.2017
8 Един
Коментиран от #10
14:15 04.09.2017
9 Anti BMW
14:45 04.09.2017
10 123
До коментар #8 от "Един":
Напълно си прав. Но, цифрите се други - около 3000 продадени за месец Март. След спирането на субсидията през Април 2017г. за април са 14 броя, за Май - мисля 8 броя.А този ръст е много смешен. И в България ръстът на продажби на тесла беше над 900 %.
Една от най-слабо продаващите марки в Германия - Дачия са продали около 50 000 автомобила миналата година.
През 2020 с това темпо по предварителни поръчки дори Шкода няма да може да задмине. И кой прави статистика по предварителни поръчки - този който после реализира само малка част от тях!!!
Коментиран от #12
15:13 04.09.2017
11 333
То по тая логика и в Европа са нараснали продажбите глобално и при нас като част от съюза това трябва да се усети. Трънки, аз още една Тесла на пътя не съм видял...
16:04 04.09.2017
12 Един
До коментар #10 от "123":
Цитирах по спомен... явно си по-добър в помненето от мен :)Апропо никъде не казват че над 10 000 от поръчалите Модел 3 изтеглят заявките си, а това това са някъде около 5% от поръчките...
Коментиран от #14
16:47 04.09.2017
13 Радо
16:49 04.09.2017
14 123
До коментар #12 от "Един":
В допълнение - мернах някъде, че продажбите на нови автомобили в Германия за 2016 г. е около 3 300 000 автомобила. Нормално е да има на всеки 100 000 по един плиткоумен и платежоспособен германец.16:53 04.09.2017
15 300
Коментиран от #16
18:57 04.09.2017
16 Гост
До коментар #15 от "300":
А ти къде го прочете, във вестник "Шоу" ли?То все още се спори как се образува нефтът, ти си тръгнал да ни убеждаваш, че ще свърши!
А да си чувал, че нефт може да се образува с лабораторни условия от хората?
Хора, образовайте се преди да пишете!
19:06 04.09.2017
17 Радо
19:18 04.09.2017
18 Антон
Казвал съм го и пак го пиша: тесла с тази технология на батериите и времето за зареждане няма бъдеще в този си вид. А дали е добра или не, може да се каже когато и другите пуснат в производство изцяло ел.коли. И тогавс теслата изпадат от играта, само някои гмо американци ще си ги купуват.
20:34 04.09.2017
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ГОСТ
До коментар #19 от "G30":
Хубаво е да се уточни каква част от тях е в шисти. Там цената за добив е доста висока и ще направи електричките по-изгодниКоментиран от #21
22:18 04.09.2017
21 Гост
До коментар #20 от "ГОСТ":
Поредната лъжа! Шиста е не само евтин, но и почти неизчерпаем, а електричките никога няма да бъдат по-изгодни!"С използването на нови технологии шистовият добив вече е рентабилен и при цена на нефта от 35-50 долара за барел, смятат от KPMG."
http://www.faktor.bg/bg/articles/ikonomika/biznes/sasht-uvelichavat-dobiva-na-shistov-neft
22:27 04.09.2017
22 G30
22:32 04.09.2017
23 ba4kator
Коментиран от #24
15:05 05.09.2017
24 Гост
До коментар #23 от "ba4kator":
Човек само като ти погледне правописа на първия ред, разбира че най-вероятно си някой еродит или Нобелов лауреат по физика!Обръщение "ве" и инжИнер, показват че си от някой бургаско село, в което само ти си чувал за Тесла и това ти дава гордост да се мислиш за шаманът там!
Хайде със здраве и продължавай сляпо да вярваш и да цъкаш с език на неща, които не може да проумееш!
Коментиран от #25
16:06 05.09.2017
25 ba4kator
До коментар #24 от "Гост":
О, колко си проникновен. От един поглед инжинерния ти гениален лидерски мозък забеляза изписаната със сарказъм дума, и се хвана за нея като гладно коте салам. Само от начина ти на мигновено нападане разбирам, че си кроманъонец рисуващ по стените немски машини, и едновременно с това сеещ разрушителен акъл по форумите менежер на някоя компания.Коментиран от #26
18:06 05.09.2017
26 Гост
До коментар #25 от "ba4kator":
Извинявай, не знаех, че нарочно си написал "инжИнер" и "ве".Я да те питам "ве", "кроманЪонец" и тя ли е написана нарочно с правописна грешка? Нарочно ли поставяш запетая преди "и" след като не се поставя такава в българския език, "ве"?
Или просто се чудиш как да се оправдаеш колко си неграмотен, "ве"?
А какво общо имаха немските коли, аз лично не разбрах - явно друго не може да измислиш. Аз обаче имам японска кола, която става дори и за твоето бургаско село "ве"!
Коментиран от #27
19:14 05.09.2017
27 ba4kator
До коментар #26 от "Гост":
Едно и също ми говориш, ве. Радвам се за теб и твоята янонска кола.22:40 05.09.2017
28 гощо
10:01 06.09.2017
29 гост
16:00 06.09.2017