Mercedes-AMG представи официално хиперколата Project One, за която подгрява публиката от поне една година. Чудовището има хибридно задвижване с агрегати и възли от Формула 1.
Основният двигател на Project One е 1.6-литров V6, разработен за болидите на заводския отбор на немския производител. Той е подсилен от свързан с коляновия вал електромотор и компресор на ток и развива над 680 к.с.
За да осигурят достатъчен приток на въздух за двигателя, германците са монтирали на покрива на автомобила голям въздухозаборник и два обтекателя NACA на капака. Шестцилиндровото моторче може да развърта до 11 000 об/мин, но е ограничен принудително за запазване на ресурса.
От Mercedes-AMG отбелязват, че двигателят на Project One е най-термоефективният, монтиран някога на сериен автомобил. При повечето агрегати този показател варира между 33% и 38%, докато при немския хиперкар превишава 40 на сто.
Два електромотора с по 163 коня всеки задвижват предните колела през редуктори. Благодарение на тях Project One разполага със система за двойно предаване с възможност за разпределение на тягата между лявото и дясното колело.
При спиране двата електромотора отпред превключват в режим рекуперация и захранват йон-литиевите батерии. Според Mercedes-AMG системата може да връща до 80% от кинетичната енергия в акумулаторите.
Немците не уточняват капацитета на батериите, но отбелязват, че акумулаторните модули, разположението им и системата за охлаждане също са заимствани от Формула 1. Батериите работят отделно от ДВГ и позволяват на Project One да изминава по 25 км само на ток.
Скоростната кутия на Project One е разработена от нулата и има осем предавки. От Mercedes-AMG не разкриват пълните динамични характеристики на колата, но споделят, че ускорението от 0 до 200 км/ч отнема по-малко от 6 секунди, а максималната скорост превишава 350 км/ч.
В основата на конструкцията лежи монокок от въглеродни нишки. Кованите джанти с централна гайка са с размер 19 цола отпред и 20 - отзад и са обути в специални гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.
Оборудването включва изцяло светодиодни светлини, керамични спирачки, активно задно антикрило и система за динамична стабилизация с три работни режима - включена, частично изключена и напълно деактивирана.