Mercedes-AMG представи официално хиперколата Project One, за която подгрява публиката от поне една година. Чудовището има хибридно задвижване с агрегати и възли от Формула 1.
Основният двигател на Project One е 1.6-литров V6, разработен за болидите на заводския отбор на немския производител. Той е подсилен от свързан с коляновия вал електромотор и компресор на ток и развива над 680 к.с.
За да осигурят достатъчен приток на въздух за двигателя, германците са монтирали на покрива на автомобила голям въздухозаборник и два обтекателя NACA на капака. Шестцилиндровото моторче може да развърта до 11 000 об/мин, но е ограничен принудително за запазване на ресурса.
От Mercedes-AMG отбелязват, че двигателят на Project One е най-термоефективният, монтиран някога на сериен автомобил. При повечето агрегати този показател варира между 33% и 38%, докато при немския хиперкар превишава 40 на сто.
Два електромотора с по 163 коня всеки задвижват предните колела през редуктори. Благодарение на тях Project One разполага със система за двойно предаване с възможност за разпределение на тягата между лявото и дясното колело.
При спиране двата електромотора отпред превключват в режим рекуперация и захранват йон-литиевите батерии. Според Mercedes-AMG системата може да връща до 80% от кинетичната енергия в акумулаторите.
Немците не уточняват капацитета на батериите, но отбелязват, че акумулаторните модули, разположението им и системата за охлаждане също са заимствани от Формула 1. Батериите работят отделно от ДВГ и позволяват на Project One да изминава по 25 км само на ток.
Скоростната кутия на Project One е разработена от нулата и има осем предавки. От Mercedes-AMG не разкриват пълните динамични характеристики на колата, но споделят, че ускорението от 0 до 200 км/ч отнема по-малко от 6 секунди, а максималната скорост превишава 350 км/ч.
В основата на конструкцията лежи монокок от въглеродни нишки. Кованите джанти с централна гайка са с размер 19 цола отпред и 20 - отзад и са обути в специални гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.
Оборудването включва изцяло светодиодни светлини, керамични спирачки, активно задно антикрило и система за динамична стабилизация с три работни режима - включена, частично изключена и напълно деактивирана.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Димитър
10:02 12.09.2017
2 някойситам
10:16 12.09.2017
3 Hahajah
Коментиран от #4, #12
10:16 12.09.2017
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 гост
Коментиран от #6
10:49 12.09.2017
6 гост
До коментар #5 от "гост":
Да направят 600сс - V2 - 220кс - 10х.об/мин, който да тежи 50кг. Няма да лошо, защото електрическото подпомагане ще компенсира липсата на въртящ момент, или ще има различни карти за различне стил на каране.10:52 12.09.2017
7 mercedes
Коментиран от #8
11:05 12.09.2017
8 Гост
До коментар #7 от "mercedes":
Виж какво карат по-заможните м....ли и по-заможните бели хора на запад и ще ти стане ясно, че магаредес лежат на стари лаври от 90-те, също като фауве.11:15 12.09.2017
9 Пешо
11:30 12.09.2017
10 Max
Коментиран от #11, #35
11:48 12.09.2017
11 Никой
До коментар #10 от "Max":
Предполагам, съдейки по твоето експертно мнение, че и колите от Ф1, които имат малък ресурс са само за украса11:52 12.09.2017
12 Гост
До коментар #3 от "Hahajah":
.аси смешния коментар. Кое са копирали, че има 4 колелета ли?Браво на Мерцедес, дългоочакваното завръщане на върха е факт!!!
Инженерен и дизайнерски шедьовър!!!
11:56 12.09.2017
13 Bmw
11:59 12.09.2017
14 Тойота
12:02 12.09.2017
15 CL500
Абе вие колко Мерцедеса имахте и колко поддържахте, че ми давате мнение. Аз имам и нищо не съм сменял, освен консумативи. Единият хал хабер си няма с тия БМВ-та с мега евтиния салон с евтини материали и уникално грозен. Да не говорим, че след 5 години само той си мисли, че колата му е на същите коне, защото ресурса на двигателите им бая бързо заминава и губи коне...
Другият с Тойотката има ли смисъл да го обсъждам въобще, каква е тая марка, семейни и скучни автомобили не ме интересуват...
А само да ви подскажа, че в последните години с новите дизайни, Мерцедес удариха всичко в земята. Продажбите им гръмнаха, минаха и БМВ по реализирани бройки за миналата година.
Оня ми говори за пенсионери, хахаха. Ако ми гледаш каквито и да са коли под 3 литра двигател и под поне 250 коня, значи си една мишка. Затова си знай дупката и не се показвай. Погледни АМГ-тата, за Брабус да не говорим... Виж топ моделите на скапаното ти БВМ, колко се обезценяват и колко е при Мерцедес. 4 годишно Ес-Купе 63 АМГ все още не можеш да намериш за под 200-220К лева за най-евтините...
А понеже статията е за близък до Ф1 болид - хич да не отварям и приказка за твоите БМВ и Ф1, както и другия субект със семейната Тойотка..
12:43 12.09.2017
16 Mclaren P1
12:52 12.09.2017
17 F1Fen
Коментиран от #21
13:02 12.09.2017
18 G30
Коментиран от #20
13:10 12.09.2017
19 ХАХА
14:12 12.09.2017
20 Чичу Ади
До коментар #18 от "G30":
Говорим за пистова кола бе мой човек. Ти знаеш ли колко са 50К км. на писта? Я ми кажи коя кола на БМВ може да завърти 5 обиколки на макс на коя да е писта, без да скапе диференциал, съединител, спирачки? Мхм, няма такава.... Ок, харесваш си БМВ, карай си го. Не си мисли обаче, че караш най-яката кола на света. Далеч си от истината точно толкова, колкото и Земята от слънцето. Виждаш го, но един живот няма да ти стигне с яката баварка, за да стигнеш до него...14:49 12.09.2017
21 Гост
До коментар #17 от "F1Fen":
Жестоко се лъжеш един двигател ти е за пет състезания по 300 км + тренировки и квалификации по 2 часа каране и даже са няколко тренировки та пак си направи сметка колко издържат тия двигатели и не си мисли че съм си измислилКоментиран от #22
15:10 12.09.2017
22 F1Fen
До коментар #21 от "Гост":
Тоз пък тоз пък. Те в тренировките карат със стари двигателиКоментиран от #23
17:37 12.09.2017
23 Гост
До коментар #22 от "F1Fen":
А за квалификациите пак ли карат със старите двигатели ми кажи като разбираш толковаКоментиран от #24
17:59 12.09.2017
24 F1Fen
До коментар #23 от "Гост":
В квалификацията праят най много 10 обиколки. Гледам формула 1 постоянно от 12 години и мисля че знам доста. И болида с пилота тежи 700кг. Тая кола въобще не съм гледал колко е ЗАЩОТО ТЯ ЩЕ СИ ОСТАНЕ ЕДНА КОНЦЕПЦИЯ И НИЩО ПОВЕЧЕ.Коментиран от #25, #26
18:29 12.09.2017
25 Гост
До коментар #24 от "F1Fen":
Гледал бил формула от 12 години - ама ти си много голям бе :))))))))))))))Тази кола ако е концепция, то ти трябва да си Нобелов лауреат по физика!
Научи се да четеш младежо:
"Публикувано във факти.бг: Mercedes-AMG представи официално хиперколата Project One, за която подгрява публиката от поне една година."
Наблегни на думите ОФИЦИАЛНО ПРЕДСТАВИ и тогава виж каква простотия си написал, че щяла да си остане само концепция и нищо повече!
18:46 12.09.2017
26 Чичу Ади
До коментар #24 от "F1Fen":
Аз я гледам постоянно от 26 години, ама толкова простотия като твоята не съм предполагал, че ще срещна. От къде са тези стари двигатели? Да не са от Горубляне случайно... Правилата го казват много ясно и точно, а именно 4 броя за целия сезон!!! 20 състезания по 300км средно, 20 квалификации по 3 сесии всяка, 60 официални тренировки. На тренировките се правят състезателни симулации, т.е. за трите тренировки преди старта се въртят в някои случаи двойни обиколки на състезателните в макс. темпо. Самата квалификация разделена на 3 предполага между 4 и 6 бързи обиколки и още 8-12 за излизане и влизане. Мързи ме да ги смятам, ама на сезон пилота завърта поне 20-25000 км. в състезателно темпо(освен ако не е Алонсита, която приключва в 10 обиколки състезанието...). Това са двигатели развиващи до 15000 оборота в минута, като в концепцията са занижени до 11000 за запазване на ресурса на двигателя. Тези 4000 разлика са колкото м/у твоята Дачия Логан и Ферари ЛаФерари. Сиреч, от Земята до Плутон. Така, че този прототип ще измине с лекота 20-30000 км. на пистата. А ти продължавай да гледаш Ф1, но май само с гледането ще си останеш. Явно не виждаш нищо!!!!!Коментиран от #27
19:40 12.09.2017
27 F1Fen
До коментар #26 от "Чичу Ади":
Абе как разбра че карам Дачия? Карам кола която развива 315км/ч. Ако ти караш нещо различно от Дачия ела да те пробвамКоментиран от #30
20:05 12.09.2017
28 onq s konq
21:19 12.09.2017
29 Shmeker
22:55 12.09.2017
30 Георги
До коментар #27 от "F1Fen":
315 ама без 30002:01 13.09.2017
31 Do cl500
Коментиран от #33, #37
08:05 13.09.2017
32 Mercedes - crap
Коментиран от #36
08:09 13.09.2017
33 CL500
До коментар #31 от "Do cl500":
Като знам, колко са редки Брабусите, да не говорим за цените им, нека да кажа, че 'мааааалко' ме съмнява да си имал такъв, освен да е бил само с фалшива орнаментика някаква. Златното фолио под капака там ли беше? :-) Както и да е, друг въпрос е, защо си взел ГЛ и какво точно си очаквал от него с това тегло и височина...Като си такъв играч, си вземи новото Ес-купе, да видим какво ще приказваш. Това е в класа на Астън Мартин, само, че е по-добро.
А дали Мерцовете не струват и са 'гадни' коли - погледни топ продажбите, но гледай високите класове - поне мен това ме интересува. Среден клас коли, каквато и да е марка не са ми интересни...
Гледам и на Софавто бащата, че и синчето му си джиткат с Ес-класи, из града се напълни с Ес-купета и т.н., докато от най-високия клас, БМВ примерно (за другите няма смисъл да говорим) не се виждат нещо толкова. Питал ли си се защо богатите избират това... И колкото и да се плямпа тук, истината си остава една - хората с пари знаят как да ги ценят и не купуват нещо ей така. Мерцедес е топ съчетание на лукс, возия, дизайн, престиж, много по-голяма надеждност от другите топ марки и вървеж (АМГ, Брабус). За Мерцедес, за разлика от Ауди и донякъде БМВ за вървежа най-характерното е въртящия момент - в началото може и малко да изостанат, но след 100-150 км/час издухват Ауди и БМВ.
Коментиран от #34
08:53 13.09.2017
34 Гост
До коментар #33 от "CL500":
Не е точно така Мерца изостава с 1 секунда само от 0-100 стигне ли 200-250 тогава настига много09:03 13.09.2017
35 НЯКОЙ
До коментар #10 от "Max":
Ресурса на този двигател е обявен официално от AMG на 50 000 км., няма какво да гадаете, а просто преди това се информирайте. Аман от чул-недочул в тая страна.14:54 13.09.2017
36 НЯКОЙ
До коментар #32 от "Mercedes - crap":
Пич, моля те поогледай се за календар наоколо. Изненадан ли си, че е станало 2017-та година. Посъбуди се, попрегледай моделите на Мерцедес от последните 5 години и ми посочи поне един "пенсионерски". ЕДИН! Това, че тук се карат модели на марката на 20+ години и повечето, които виждаш, са такива, да не те лъже. Защото която и да е кола на 20+ години днес би изглеждала пенсионерски.15:00 13.09.2017
37 НЯКОЙ
До коментар #31 от "Do cl500":
Ей го и тоя, поредния дървен философ. Приятел, само за информация, карам модели на Мерцедес W2XX (това са настоящите C Klasse, защото подозирам, че не си наясно) от 1993-та насам. Първият ми беше W201 190-ка D2.2 - 75 коня. След това W202 C220 CDI - 125 коня. W203 го прескочих като модел, защото това се оказа кофти периода за Мерцедес (2001 - 2008-ма) и наистина имаше драми с качеството. После W204 С220 CDI - 170 коня. И в момента съм с W205 C220 CDI - 170 коня. Хайде сега ме попитай дали ще я заменя за първата ми 190-ка. ТОЧНО НИКОГА! Това нещо е космически кораб, който държи пътя перфектно, и при лежерно, и при агресивно каране. Няма нищо общо с оня умрял и тромав дядо - 190-ката, който за ония години е бил забележителна кола, но сега е просто реликва от отминали години. Престанете с тия тотални глупости как ония старите били страшни, пък новите не ставали. Приказки на хора, които съм сигурен, че не карат Мерцедес.15:16 13.09.2017
38 НЯКОЙ
Това като странично мение.
За AMG Project ONE:
Следя темата за този автомобил отпреди поне година и половина, когато тръгна слух, че Мерцедес ще правят хиперкар. Тобиас Мьоерс от AMG неколкократно е повтарял, че нямат за цел да направят кола за свръхскорост, нито пък драг животно. Просто иска да направят "цивилна" Ф1 кола, която да е максимално близка като усещане до реалните Ф1 болиди и в същото време да може да се кара и по нормални пътища. Боже, каква е тая "нормална" кола", която вдига до 200 под 6 сек.?! Потърсете малко статистика и ще разберете, че на това са способни само Ф1 машини и LMP1 хибриди (не ме питайте какво е второто, че ще се ядосам). Най-близко до това от актуалните коли на пътя постига Б
Коментиран от #39
16:34 13.09.2017
39 Чичу Ади
До коментар #38 от "НЯКОЙ":
Появи се най-сетне съдията умник, който да отсъди кой прост и кой по-по-прост. Казва, че тук пишели кой чул, кой недочул, но иначе следял темата..... от разстояние и прочел нейде си. Аз очаквах да кажеш, че си участвал в създаването и от там идваш неуспоримите си доводи. Много начетен си бил, щом знаеш какво е LMP1. Няма да те питам, за да не се ядосаш.... Знания и информация, тези неща се проверяват в тълковния речник. За какъв спор говориш? Ти водиш монолог със себе си. Това според теб коя е най-най марката или колата, не трябва да е според всички останали. Още по-малко ги вълнува мнението ни онези от управлението на тези марки. От тези изброени Мерцедеси колко от тях си купил нови? Не те питам, за да не се ядосаш....17:24 13.09.2017
40 Янко
Коментиран от #41
16:07 14.09.2017
41 Гост
До коментар #40 от "Янко":
Я се лекувай! Мерцедес има още 30-те години на 20-ти век, двигател с повече от 700 к.с. Толкова сте смешни с тези БМВ-та, че чак сте трагични!Коментиран от #42
18:05 14.09.2017
42 Янко
До коментар #41 от "Гост":
Ти се лекувай щот BMW преди са правели самолетни двигатели хахаахКоментиран от #43
20:08 14.09.2017
43 Гост
До коментар #42 от "Янко":
Вземи чети и не се излагай - БМВ прави самолетни двигатели за биплани. Мерцедес прави двигатели освен за танкове и подводници, така и за емблематичните изтребители Messerschmitt BF 110. Ако малкото ти мозъче може да проумее за какво говоря, ще разбере какви идиотщини си написал! Ето, чети и мълчи, докато си пиеш хапчетата: http://men.hotnews.bg/n/avtomobilnite-proizvoditeli-koito-prevzeha-nebeto.21558.html&nomobile21:12 14.09.2017