Новият Mondeo впечатлява от пръв поглед. Една от причините за това въздействие е кинетичният дизайн, характерен за последните модели на Ford. Седанът е създаден върху основата на два минивана (S-Max и Galaxy). Това обаче не го прави по-трудно управляем. Напротив, така най-класният лек автомобил на европейското подразделение на Ford е придобил неповторимо излъчване и високо равнище на комфорт.
Вече сме привикнали към факта, че щом излезе ново поколение, по правило то струва по-скъпо от предшественика си. Семейството на Mondeo винаги се е отличавало с практичност и невисока цена на фона на конкурентите. Последният луксозен автомобил на Ford разполага с много съвременни електронни системи, превъзходни характеристика на управление и возия, прекрасни двигатели и не по-маловажното - приблизително същата цена, както предходния модел.
Въпреки наложената от Ford традиция да сменя имената на своите автомобили, третата генерация на седана получава правото на съществуване и история, стартирала в далечната 1993 г. Новата концепция на дизайнерите е клиентите да избират Ford не само по разум, а и по сърце.
Външният облик
на новия Mondeo е освежен до неузнаваемост. Радиаторната рашетка е разделена на две части, като по този начин в бронята е интегриран ефектен въздухозаборник с трапецовидна форма. Фаровете и стоповете също са подменени. Като цяло, общата форма на автомобила е чувствително по-издута.
Ford Mondeo е с по-големи размери от предшественика си. Салонът е по-просторен. На задната седалка вече спокойно може да се разположи пълен и висок човек. Обемът на багажника е непроменен - около 500 литра.
Новият Mondeo претендира за лидерство в своя клас по количество нови опции, добавени в различните варианти на оборудване.
“Кинетичният” дизайн в екстериора е пренесен във вътрешността на автомобила. Меките на допир материи придават изтънченост и абсорбират шума.
Новото интериорно осветление включва обкръжаващи светлини за по-меко “кехлибарено” сияние на централната конзола. Седалките са със съвременен дизайн и с настройка на позицията, височината, ъгъла на подглавника и облегалката на гърба.
Осемпосочното електрическо регулиране на тази за шофьора е стандартно предоставено при оборудването Ghia X и е опция за останалите нива на оборудване с изключение на Ambiente.
Ще отбележа, че за първи път в седана се появява памет за настройките на положенията на страничните огледала. Конструкторите изобщо не са пестили памет - четирима водачи могат да запаметят позициите на огледалата и седалките.
В базовото оборудване Ford Mondeo се оборудва със 7 въздушни възглавници, включително и еърбег за защита на коленете на водача.
Технологии
Като най-технологичен автомобил на Ford, сега Mondeo e с безключов достъп и бутон за стартиране, както и с нова система “Easy Fuel” за зареждане на гориво без конвенционална капачка.
Всички представители на модела са със специално инфрачервено предно стъкло. В сравнение с обикновеното, то предпазва вътрешността, като отразената от него енергия превишава четири пъти тази на стандартното.
На върха на Mondeo двигателите застава познатият от Ford S-MAX 5-цилиндров бензинов турбо двигател Duratec 220 к.с., базиран на агрегата на Ford Focus ST. Към ултраздравата си каросерийна структура новият Mondeo e стандартно екипиран със седем въздушни възглавници, потъваща при челен удар кормилна колона, подобрена интелигентна система за защита, ABS и др.
Мария Минкова