Отидете към основна версия

23 826 22

Тест на новата Kia Stonic

  • kia-
  • stonic-
  • тест

Берлин, Германия. Наш екип от мястото на събитието.

Европейските тестове на по-малкия брат на Sportage - кросоувърът от B-сегмента Stonic, бяха проведени от корейците в и около Берлин. Наш екип бе на мястото на събитието и успя да изпробва субкомпактното SUV както в градски, така и в извънградски условия. Домакините бяха подготвили и специален полигон, където добихме представа и за реакциите на колата при по-екстремно шофиране. Ето и по-подробните ни впечатления от новия модел на Kia, който у нас ще се изправи директно срещу вече утвърденото Renault Captur.

Екстериор

Първият ни досег със Stonic беше преди няколко седмици, по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Там корейците демонстрираха колата статично, а сега в Берлин бяха първите динамични тестове. Интересно е да се отбележи, че на живо Stonic ни се видя по-голям, отколкото на щанда на марката във Франкфурт.

Малкото кросоувърче впечатлява най-вече с двуцветните си версии (Stonic се предлага и само в едноцветни варианти), защото именно тези комбинации от два цвята правят колата да излъчва младежки дух, да изглежда модерна, индивидуална и по-спортна.

Иначе Stonic, който е конструиран на базата на Rio, изглежда типично по немски консервативен. Въпреки че колата е малка, идеята е да се хареса и на голяма част от мъжете, потенциални клиенти на марката. С други думи дизайнът е унисекс, а псевдо подкартерната защита и аналогичната такава отзад, наред с опционалните 17-цолови лети джанти придават леко грубоват вид, типичен за автомобилите от SUV сегмента.

Интериор

Двуцветните варианти имат и интериорни елементи, решени в окраската на тавана. Това още повече персонализира автомобила и придава доста шикозен вид на салона. Последният впечатлява със стандартни прибори, характеризиращи се с информативност и лесно навигиране. Един от малкото минуси на автомобила е свързан с пластмасовите детайли в салона, които са качествени, но твърди.

Сглобката е на ниво, поради което паразитни шумове и скърцания в салона липсват. Твърдата пластмаса в салона всъщност е тенденция, присъща за почти всички производители на автомобили от този клас, тъй като освен по комфорт, количество опции и т.н., те се съревновават и по крайна цена. А такива неща определено влияят на крайната цена на по-бюджетните автомобили.

Останалото, което усетихме в салона е без забележки. Той е просторен, а на втория ред местата са комфортни дори и за ръстови пасажери. Предните кресла са удобни, страничната им поддръжка не е много голяма, но благодарение на оригиналната тапицерия, те изглеждат почти като спортни. Такъв е и воланът, който е скосен в долната си част.

Двигатели

Автомобилът ще се предлага у нас с три бензинови и с един дизелов двигател. С два от бензиновите двигатели с обем 1.2 и 1.4 литра и мощност съответно 84 и 100 конски сили колата се усеща леко мудна и не ни допаднаха. Съвсем различно е усещането, когато седнете зад волана на Stonic, снабден с бензиновия еднолитров турбодвигател или с 1.6-литровия дизел.

Бензиновото турбомоторче е трицилиндрово, мощността му е 120 конски сили и предвид сравнително лекото купе предлага завидна динамика. Освен това е много икономично. Дизелът не отстъпва на бензиновия агрегат нито по икономичност, нито по динамика. Малко по-шумен е, но благодарение на сравнително доброто шумоизолиране на салона това не е проблем. Според нас оптималният агрегат за Kia Stonic е новият еднолитров бензинов турбомотор T-GDI.

Що се отнася до скоростните кутии, към момента трансмисиите за Stonic са само механични. За базовото изпълнение с 1.2-литров атмосферен бензинов двигател трансмисията е петстепенна, а за останалите мотори е налична ръчна скоростна кутия с шест предавки. След година производителят планира да пусне Stonic със седемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя.

Ходови характеристики

Моделът, подобно на повечето от този клас, е с висок клиренс (183 мм, което за съвременно SUV не е никак малко), но само с предно предаване. Возията е по-скоро мека, което прави модела доста комфортен.

От друга страна обаче, това означава по-голям крен при остри завои и висока скорост. Иначе воланът е директен, а при турбомоторите динамика не липсва в нито един от оборотните режими. Колата се чувства еднакво добре както на магистрала, така и в града.

Цена

Stonic e кросоувър, който се очаква да се появи на нашия пазар с изключително атрактивна за подобен род автомобил цена. Не трябва де се пренебрегва и седемгодишната гаранция, както и сравнително ниските експлоатационни разходи за автомобила.

Цената на Stonic варира от 26 994 до 42 475 лв с ДДС. За тези пари получавате икономичен (дизелът харчи под 5/100, а 1.0 T-GDI - под 7/100), маневрен, динамичен и модерно изглеждащ кросоувър, който според нас е на път да се превърне в един от бестселърите на корейската марка.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 6 гласа.

Свързани новини