2 Октомври, 2017 09:44 26 411 22

Тест на новата Kia Stonic

  • kia-
  • stonic-
  • тест
Тест на новата Kia Stonic - 1

Берлин, Германия. Наш екип от мястото на събитието.

Европейските тестове на по-малкия брат на Sportage - кросоувърът от B-сегмента Stonic, бяха проведени от корейците в и около Берлин. Наш екип бе на мястото на събитието и успя да изпробва субкомпактното SUV както в градски, така и в извънградски условия. Домакините бяха подготвили и специален полигон, където добихме представа и за реакциите на колата при по-екстремно шофиране. Ето и по-подробните ни впечатления от новия модел на Kia, който у нас ще се изправи директно срещу вече утвърденото Renault Captur.

Екстериор

Тест на новата Kia Stonic

Първият ни досег със Stonic беше преди няколко седмици, по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Там корейците демонстрираха колата статично, а сега в Берлин бяха първите динамични тестове. Интересно е да се отбележи, че на живо Stonic ни се видя по-голям, отколкото на щанда на марката във Франкфурт.

Малкото кросоувърче впечатлява най-вече с двуцветните си версии (Stonic се предлага и само в едноцветни варианти), защото именно тези комбинации от два цвята правят колата да излъчва младежки дух, да изглежда модерна, индивидуална и по-спортна.

Иначе Stonic, който е конструиран на базата на Rio, изглежда типично по немски консервативен. Въпреки че колата е малка, идеята е да се хареса и на голяма част от мъжете, потенциални клиенти на марката. С други думи дизайнът е унисекс, а псевдо подкартерната защита и аналогичната такава отзад, наред с опционалните 17-цолови лети джанти придават леко грубоват вид, типичен за автомобилите от SUV сегмента.

Интериор

Тест на новата Kia Stonic

Двуцветните варианти имат и интериорни елементи, решени в окраската на тавана. Това още повече персонализира автомобила и придава доста шикозен вид на салона. Последният впечатлява със стандартни прибори, характеризиращи се с информативност и лесно навигиране. Един от малкото минуси на автомобила е свързан с пластмасовите детайли в салона, които са качествени, но твърди.

Сглобката е на ниво, поради което паразитни шумове и скърцания в салона липсват. Твърдата пластмаса в салона всъщност е тенденция, присъща за почти всички производители на автомобили от този клас, тъй като освен по комфорт, количество опции и т.н., те се съревновават и по крайна цена. А такива неща определено влияят на крайната цена на по-бюджетните автомобили.

Останалото, което усетихме в салона е без забележки. Той е просторен, а на втория ред местата са комфортни дори и за ръстови пасажери. Предните кресла са удобни, страничната им поддръжка не е много голяма, но благодарение на оригиналната тапицерия, те изглеждат почти като спортни. Такъв е и воланът, който е скосен в долната си част.

Двигатели

Тест на новата Kia Stonic

Автомобилът ще се предлага у нас с три бензинови и с един дизелов двигател. С два от бензиновите двигатели с обем 1.2 и 1.4 литра и мощност съответно 84 и 100 конски сили колата се усеща леко мудна и не ни допаднаха. Съвсем различно е усещането, когато седнете зад волана на Stonic, снабден с бензиновия еднолитров турбодвигател или с 1.6-литровия дизел.

Бензиновото турбомоторче е трицилиндрово, мощността му е 120 конски сили и предвид сравнително лекото купе предлага завидна динамика. Освен това е много икономично. Дизелът не отстъпва на бензиновия агрегат нито по икономичност, нито по динамика. Малко по-шумен е, но благодарение на сравнително доброто шумоизолиране на салона това не е проблем. Според нас оптималният агрегат за Kia Stonic е новият еднолитров бензинов турбомотор T-GDI.

Що се отнася до скоростните кутии, към момента трансмисиите за Stonic са само механични. За базовото изпълнение с 1.2-литров атмосферен бензинов двигател трансмисията е петстепенна, а за останалите мотори е налична ръчна скоростна кутия с шест предавки. След година производителят планира да пусне Stonic със седемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя.

Ходови характеристики

Тест на новата Kia Stonic

Моделът, подобно на повечето от този клас, е с висок клиренс (183 мм, което за съвременно SUV не е никак малко), но само с предно предаване. Возията е по-скоро мека, което прави модела доста комфортен.

От друга страна обаче, това означава по-голям крен при остри завои и висока скорост. Иначе воланът е директен, а при турбомоторите динамика не липсва в нито един от оборотните режими. Колата се чувства еднакво добре както на магистрала, така и в града.

Цена

Тест на новата Kia Stonic

Stonic e кросоувър, който се очаква да се появи на нашия пазар с изключително атрактивна за подобен род автомобил цена. Не трябва де се пренебрегва и седемгодишната гаранция, както и сравнително ниските експлоатационни разходи за автомобила.

Цената на Stonic варира от 26 994 до 42 475 лв с ДДС. За тези пари получавате икономичен (дизелът харчи под 5/100, а 1.0 T-GDI - под 7/100), маневрен, динамичен и модерно изглеждащ кросоувър, който според нас е на път да се превърне в един от бестселърите на корейската марка.Тест на новата Kia Stonic


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    20 24 Отговор
    Много добре им се е получило на корейците. По-красиво е от каптюр. Единствено Нисан Джук е по-добър, но той е и доста по-скъп. От прочетеното мога да заключа, че това ще избие рибата, а и с тези цени...

    Коментиран от #2

  • 2 Ужас

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Каптюр прилича на половин баскетболна топка с прозорци, особенно оранжевия вариант. Като включим и 27 бона базова цена и за това получаваш барабанови спирачки отзад става много непривлекателно. За тези пари избора е голям.
  • 3 Темида

    24 3 Отговор
    С разликата, че в КИА съм забелязал (поне по автоизложения), че материалите в купето са на доста добро ниво.Няма пластмаси от детски играчки и тн. Не са Премиум, но са добри. Нека продължават в този дух КИА + спортните им наклоности с N-series и Stingera 9който много кефи) и тогава и хората обичащи коли (за които колата не е само от точка А до точка Б да те закара) ще се замислят за тях.
  • 4 гост

    17 4 Отговор
    Добре изглежда колата и е на добра цена. Ако направят някакви промоции за 30х.лв да може да си купиш турбо-моторчето и по-високо ниво на оборудване ще е добре. Базовото моторче и екстри са напълно достатъчни.
  • 5 Грую

    10 20 Отговор
    Тествайте я в сервиза, когато идете за обслужване и ремонт. Тогава ще Ви питам кой лук ял , кой мирисал?
  • 6 Факт

    5 13 Отговор
    Ще изчакаме първо таксиджиите да си купят после ще се повозя на някое такова такси да разпитам аз бакшо дали е доволен и тогава може и да купя
  • 7 sr vl

    7 2 Отговор
    Понеже от 2 месеца се намирам в Южна Корея влязох в тази кола също и в еквивалента на Хундай на външен вуд колите са ок .Но вниманието към дейла в купето липсва ужасни фуги много и твърда пластмаса.Бих искал да споделя и още нещо случайно видях Genesis G70 много нов модел найстина невероятна кола при това с много ектри на цена около 59000лв тук...в европа едвали.Знам че много хора ще кажат смотан Хундай обаче ако се абстрахираш от емблемата колата е найстина красива и с много качественна сглобка.
  • 8 mediator37

    8 16 Отговор
    Добър дизайнер са си наели от КИА. Напредват.
    В същото време няма да се откажат азиатците от малките анаболни двигателчета.
    Затова ще си купуваме баварци. Не ме интересува разходът, искам да изпреварвам когато реша и като настъпя да залепвам на седалката. Майната им на икономиите, сигурното изпреварване е по-важно.

    Коментиран от #10, #11, #12

  • 9 МАК

    5 25 Отговор
    Поредния грозен корейски боклук правен в час по трудово обучение!! Да си ги държат!!
  • 10 Факт

    16 6 Отговор

    До коментар #8 от "mediator37":

    Ти какъв див прост селянин си не е истина заради такива малумници като теб загиват невинни хора
  • 11 ААА

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "mediator37":

    Ми те всички баварци са много спрели, че и много трошливи...
  • 12 Тъпунгер си

    12 1 Отговор

    До коментар #8 от "mediator37":

    Представям си що за шофер си на правите газ,газ,газззз и като дойде завоя спирачки спирачки докато не изгорят крушките.Вчера карах след един майстор на волана с BMW.Аре със здраве.
  • 13 Ъмчето

    5 1 Отговор
    Че то за тези пари знаеш ли какъв форко може да купиш 2013 на 200000 км нов внос,малък бенц на никакви километри само дето стартера му струва 3000 лева на един познат.
  • 14 Kokona

    2 3 Отговор
    Хюндай Кона е много по-красив и оригинален кросоувър. То се вижда с просто око! КИА-та е второто качество на южнокорейците.

    https://www.youtube.com/watch?v=-9S9oEIOKTU
  • 15 ВАГ

    1 2 Отговор
    Абе Рено да не са купили Киа ? Типично френски дизайн.

    Коментиран от #16

  • 16 Чавдар войвода

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "ВАГ":

    След по-малко от 5/пет/ години, ВАГ-.на групата няма да съществува.

    Коментиран от #17

  • 17 МАК

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Чавдар войвода":

    Няма да ги има ама друг път !! Как стигна до тази мъдра мисъл??!!
  • 18 Land Cruiser 100

    9 1 Отговор
    Гледам оня ден спрял на паркинга некъв 25 годишен черен Мерцедес, изтърбушен отвсякъде, клекнал, с омекнали пужини и амортисьори, с кюстендилски номер и милионен пробег, с червени джанти и залепена с тиксо броня, отвътре излезе некъв селски Тарзан, със сиви ватени гащи, размъкната черна тениска ADIBAS, и жълтеникави мрежени обувки, от тия, дето на битака са по 4 лв., пуши, обикаля колата, оглежда я, гали я, радва и се... Отвътре дъни чалга, а оня мамул гордо обикаля дарака и се оглежда да види колко хора го гледат.
    И това, при положение, че на нашия паркинг няма кола над 5 год. и под 40 бона...

    По едно време отнякъде се появи друг подобен цървул, явно наемател в района, и отдалече вика на другия : Е, брато, това ли е новата резачка, ехаааа, супер е, ай честито !

    Това е представителна извадка на феновете на немските коли в българското блато.
    Останалите караме други марки, по-непрестижни, но пък новички, от магазина - корейски, японски, френски, дори американски...
    Като нема кинти за Мерцедеси и БМВ-та...

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Гост 2 оригинала

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Land Cruiser 100":

    Еми колега за него това е света. Неговите разбирания са такива и затова недей да го съдиш строго. Ако ти демонстрира селяния на пътя, то тогава думите ти имат значение. Хората харесват и боготворят неща които могат да си купят. Друг е въпроса дали трябва да го направят и могат да го поддържат, като случая с мерца.

    Коментиран от #21

  • 20 123

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Land Cruiser 100":

    Пльос!
  • 21 Land Cruiser 100

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гост 2 оригинала":

    Не съдя никого. Всъщност, кой въобще съм аз, че да си позволявам да съдя някого, особено пък, когато не ми е направил нищо лошо.

    Въпроса е, че хора с подобен манталитет и разбирания са основните убийци на пътя. Нагли, нахални, самоуверени без никакво покритие, мислещи се за безсмъртни.
    Такива правят втора колона при ляв завой, дори и да чака само една кола пред тях. Паркират успоредно, когато всички са паркирали напречно. Спират нарочно на инвалидните места по паркингите, въпреки, че наоколо има достатъчно свободни места. Паркират пред другите паркирани коли и влизат в магазина с тъпите си селски ку...ви.

    Защото те се изживяват като най-големите тарикати, като най-отворените, най-светнатите, най-умните и прочее...накратко, като нагли селски копеленца, на които когато и да им пуснеш един между очите, все ще е късно !

    Коментиран от #22

  • 22 Гост 2 оригинала

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Land Cruiser 100":

    Съгласен на 100 процента. За съжаление и при нас вече както в Германия може да познаеш човека по колата само няколко секунди след като е излязъл от нея. Разбира се обаче, има и обратната страна. Познавам доста хора, които са адски свестни, но се возят в баракуди от премиум класа и слушат чалга, но на пътя са като ученици примерни. Познавам и други измисленяци със коли за по 200 + които са пълна противоположност на последните и се вписват идеално в профила който си посочил.
    Не знам, има нещо което ни кара в определени моменти да се държим арогантно заради колите които караме. Но каквото и да си говорим, накрая опираме до възпитание, среда на общуване и уважение към живота на другите.