Многоцилиндровите бензинови двигатели постепенно отстъпват място на хибридните силови трактове с малки агрегати с вътрешно горене. Тази тенденция е повсеместна и почти всички автомобилни производители подготвят фундамент за електрификация на моделите си.
Марката Audi е една от онези компании, които целят въвеждането на подобен план в най-скоро време. От 2018-а Audi ще пуска всяка година по един нов електромобил, който ще се прави на новата модулна платформа, разработена съвместно с Porsche и предназначена изключително и само за електрически автомобили. И паралелно с това Audi ще намали броя на моделите си с конвенционални двигатели с вътрешно горене с до 40%. Как смятате, кои агрегати ще паднат първи под ножа?
Решението все още не е окончателно, но най-вероятно в зоната на риска се намират двигателите V10 и W12. Тези мотори ще изчезнат от гамата на Audi, като от компанията успокоиха донякъде феновете, като казаха, че бензиновите V-осмаци ще останат. Това обаче съвсем не важи за големите дизели, които също ще бъдат изпратени в пенсия. По думи на представители на марката, в света все още има достатъчно клиенти, които искат автомобили с мотори V8. Да им дава Господ живот и здраве!