Отидете към основна версия

10 395 14

"Победа" с осем задвижващи колела

  • газ-
  • м20-
  • победа-
  • всъдеход

Загадъчен прототип на всъдеход с осем задвижващи колела се появи след близо 70 години забрава в Русия. Возилото е създадено от Конструкторското бюро по хидравлика към Челябинския тракторен завод през 1950-51 г. и сведенията за него са оскъдни.

Според слуховете автомобилът е разработен от конструктора Максим Николаевич Мелниченко, тогавашен ръководител на групата за хидростатично задвижване в ЧТЗ. Екипът му проектира и изработва уникалния всъдеход по самоинициатива.

Осемколесното чудо с футуристичен за времето си дизайн има доста компактни размери (дължина 4 530, широчина 1 900 и височина 1 490 мм), съчленена конструкция с шарнирна връзка и нитована каросерия от алуминий. Теглото е едва 600 кг.

Най-интересна е хидростатичната схема на задвижване. Двигател с вътрешно горене върти помпа, която привежда в действие осем (!) хидромотора - по един на всяко колело. Всички гуми имат система за регулиране на налягането, а на всяка двойка могат да се монтират гъсенични вериги.

В конструкцията са използвани множество възли и агрегати от ГАЗ-М20. От "Победа" е трябвало да бъде заимстван и двигателят с вътрешно горене, но такъв по неизвестни причини така и не е монтиран.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини