Отидете към основна версия

15 148 32

5 велики германски коли

  • mercedes-benz-
  • audi-
  • bmw-
  • porsche-
  • volkswagen-
  • германски автомобили

Porsche 911

Култовият модел 911 винаги е бил и навярно винаги ще бъде образец за типичен спорткар. Той е една от първите масови коли с турбокомпресор, а състезателните му варианти печелят редица надпревари. Моделът има немалко критици, които смятат, че задно разположеният двигател е остаряла концепция, но както се вижда тя работи безупречно вече 53 години.

Mercedes 300SL

Ако средно разположените двигатели са показател за това дали един автомобил е суперкар, то 300 SL еднозначно е първият суперкар. Двигателят му е зад предния мост, а самата кола е предназначена за достигане на максимална скорост. Въпреки мощността от само 215 к.с. този автомобил има максимална скорост над 250 км/ч.

BMW M5

Това е типичният "Вълк в овча кожа". Наричан е още "Убиец на суперкари" и как ли още не, но на практика това е първият истински спортен седан. Редовият шестак с мощност 286 коня е трансплантиран на М5 от суперкара М1, което осигурява на седана безупречна динамика. Шасито пък е специално доработено от специалистите от подразделението Motorsport.

Audi Quattro

Сложно е да се представим как би се развил рали спорта, ако през 1980 година не се беше появило култовото Audi Quattro. Автомобилът доказва, че на макадам и хлъзгави и кални пътища предаването на момента към четирите колела е незаменимо. В Група B победите не са се постигали лесно, но това едва ли важи за модела Audi Quattro.

Volkswagen Golf GTi

Основателят на класа на "горещите хечбекове" показва на света, че спортният автомобил не е задължително да е голям, мощен, шумен, скъп и със задно предаване. И ако днес 110 - 112 конски сили изглеждат смехотворно, то преди 40 години тази мощност обезпечава лекият Golf с отлична динамика.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини