Социализмът не е най-бляскавата страница от историята на Skoda, но в Млада Болеслав винаги са се произвеждали интересни автомобили. През 1957 г. чехите представят състезателен роудстър, който може да отстъпва на знаменитите си съвременници Ferrari Testa Rossa и Aston Martin DB3 по динамика, но не и по дизайн.
От модела 1100 OHC са създадени общо пет екземпляра, сред които и купе. До днес обаче са оцелели само два. Единият от тях напусна музея на Skoda, за да отпразнува 60-ия си рожден ден на състезателната писта.
Както много спортни автомобили от 50-те години на миналия век, 1100 OHC има тръбна рама с каросерия от фибростъкло, благодарение на което тежи само 550 кг. Автомобилът е дълъг 3 880, широк 1 430 и висок 964 мм при междуосие от 2 200 мм.
Моделът получава името си от 1.1-литровия четирицилиндров двигател с горни разпределителни валове. Моторът развива 92 к.с. при 7 700 об/мин и позволява на лекия роудстър да развива скорост от 200 км/ч.