Отидете към основна версия

21 222 42

Тествахме едно нестандартно BMW 3er

  • тест-
  • bmw-
  • 3er gt

Въпреки, че 5er GT не пожъна очакваните успехи, специалистите от Мюнхен продължиха с експериментите. Сега на дневен ред са шестата серия и още един подобен автомобил, само че базиран на третата серия. Става дума за фейслифта на BMW 3er GT и по-конкретно за модификацията 330 D xDrive. Именно качествата на този автомобил изпробвахме и сега ще се опитаме да споделим с вас впечатленията си от него.

Екстериор

Още от пръв поглед е видно, че 3er GT е по-голяма от стандартната "тройка". Всъщност автомобилът е базиран на удължената трета серия, която се прави специално за китайския пазар. Задната част обаче е скосена, стъклото е огромно, разположено доста полегато и се отваря заедно с петата врата. Въпреки нестандартната задна част феновете на BMW ще забележат, че и тук присъства знаменитата извивка на страничните задни стъкла, позната като Hofmeister Kink. Като цяло обаче обликът на новото GT е същевременно оригинален и фирмено идентичен.

Интерес представлява активния заден спойлер, който се отваря при скорост над 120 км/ч. и се прибира автоматично, когато скоростта падне под 70 км/ч. Голяма част от неговата функция обаче е чисто визуална и именно поради тази причина инженерите от Мюнхен са предвидили специален бутон, с помощта на който въпросното антикрило може да бъде отваряно по всяко време. Като цяло баварците са се опитали да създадат класически Gran Turismo под формата на авангарден хечбек, като този път са наблегнали на функционалността.

Интериор

Въпросната функционалност се открива още с отварянето на задните врати. Веднага се вижда значително по-голямото пространство за краката на пасажерите отзад, а липсата на калникова извивка, която при стандартната "тройка" е вдадена в отвора на вратата, прави влизането и излизането от задната част на салона доста по-комфортно. Иначе салона почти копира този на стандартната трета серия. Това важи с пълна сила за арматурното табло и уредите, интегрирани в него. Те са функционални и силно информативни. Предните кресла също не се различават от BMW 3er - те са ергономични, твърди по немски и разполагат с всички необходими регулировки.

Особено внимание трябва да обърнем на товарното пространство. Именно там се крие още една от съществените разлики между 3er GT и стандартния седан. Багажникът е огромен, като при нужда той може да бъде увеличен за сметка на местата за сядане отзад. Това става с две лостчета, които автоматично прибират задните седалки и правят пода равен. Кората под задното стъкло пък е разделена на две части, които могат да се демонтират и да се приберат на специално обособени места под основния под на багажника. С други думи товарното пространство може да стане огромно. Именно тук се крие предимството на GT пред седана - повече място за багаж и повече пространство за пасажерите отзад.

Двигател, ходови характеристики и цена

При повечето видове двигатели, налични за 3 GT се предлага и задвижването на четирите колела - xDrive, което е еволюирало за модела. Тестваният от нас автомобил беше от версията 330 D и беше снабден с фирмената 4х4 система. Моторът е мощен и предвид по-леката каросерия предлага доста прилична динамика. Въпреки че е дизел обаче и, че по заводски данни разходът му е 5.9 на 100, на практика той не е от най-икономичните.

Средният разход, който отчете борд компютърът беше малко под 10 литра на 100 километра пробег. Иначе, колата е стабилна в завои, воланът е информативен, а возията - оптимално мека. Цената също не е от най-ниските. Въпросната модификация 330 D xDrive струва над 100 000 лв., но иначе базовото 3 GT започва 77 000 лв с ДДС. Ето и пълната ценова листа на модела.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.

Свързани новини