Въпреки, че 5er GT не пожъна очакваните успехи, специалистите от Мюнхен продължиха с експериментите. Сега на дневен ред са шестата серия и още един подобен автомобил, само че базиран на третата серия. Става дума за фейслифта на BMW 3er GT и по-конкретно за модификацията 330 D xDrive. Именно качествата на този автомобил изпробвахме и сега ще се опитаме да споделим с вас впечатленията си от него.
Екстериор
Още от пръв поглед е видно, че 3er GT е по-голяма от стандартната "тройка". Всъщност автомобилът е базиран на удължената трета серия, която се прави специално за китайския пазар. Задната част обаче е скосена, стъклото е огромно, разположено доста полегато и се отваря заедно с петата врата. Въпреки нестандартната задна част феновете на BMW ще забележат, че и тук присъства знаменитата извивка на страничните задни стъкла, позната като Hofmeister Kink. Като цяло обаче обликът на новото GT е същевременно оригинален и фирмено идентичен.
Интерес представлява активния заден спойлер, който се отваря при скорост над 120 км/ч. и се прибира автоматично, когато скоростта падне под 70 км/ч. Голяма част от неговата функция обаче е чисто визуална и именно поради тази причина инженерите от Мюнхен са предвидили специален бутон, с помощта на който въпросното антикрило може да бъде отваряно по всяко време. Като цяло баварците са се опитали да създадат класически Gran Turismo под формата на авангарден хечбек, като този път са наблегнали на функционалността.
Интериор
Въпросната функционалност се открива още с отварянето на задните врати. Веднага се вижда значително по-голямото пространство за краката на пасажерите отзад, а липсата на калникова извивка, която при стандартната "тройка" е вдадена в отвора на вратата, прави влизането и излизането от задната част на салона доста по-комфортно. Иначе салона почти копира този на стандартната трета серия. Това важи с пълна сила за арматурното табло и уредите, интегрирани в него. Те са функционални и силно информативни. Предните кресла също не се различават от BMW 3er - те са ергономични, твърди по немски и разполагат с всички необходими регулировки.
Особено внимание трябва да обърнем на товарното пространство. Именно там се крие още една от съществените разлики между 3er GT и стандартния седан. Багажникът е огромен, като при нужда той може да бъде увеличен за сметка на местата за сядане отзад. Това става с две лостчета, които автоматично прибират задните седалки и правят пода равен. Кората под задното стъкло пък е разделена на две части, които могат да се демонтират и да се приберат на специално обособени места под основния под на багажника. С други думи товарното пространство може да стане огромно. Именно тук се крие предимството на GT пред седана - повече място за багаж и повече пространство за пасажерите отзад.
Двигател, ходови характеристики и цена
При повечето видове двигатели, налични за 3 GT се предлага и задвижването на четирите колела - xDrive, което е еволюирало за модела. Тестваният от нас автомобил беше от версията 330 D и беше снабден с фирмената 4х4 система. Моторът е мощен и предвид по-леката каросерия предлага доста прилична динамика. Въпреки че е дизел обаче и, че по заводски данни разходът му е 5.9 на 100, на практика той не е от най-икономичните.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Караиванов
Коментиран от #25
09:13 05.03.2018
3 Камайоши Шикиро Окинава
09:13 05.03.2018
4 ГОГО
09:14 05.03.2018
5 Японеца
Така както я карат немците, скоро голфа ще струва 100 000!
Но тогава няма кой да го купува и китайците ще дойдат, те вече и без това командват мерцедес, време и на бмв и ваг.
Коментиран от #14
09:29 05.03.2018
6 Пътников
До коментар #1 от "Wolf":
Не казвам, че бие-иен-вието е лошо. Но да твърдиш, че и най-лошото е по-добро от най-добрия бенц е признак на нисък интелект и емоция на футболен фен. Сигурен съм, че ти самият си използвал израза "...това е мерцедеса на еди-кое си..." Има много реклами за бмв, но няма за бенц, защо ли. И преди да си отворил миризливата уста - порови и извади от западните автомобилни сайтове обява за бвм на половин или един милион км, карано като такси. Поне една качи и тогава смърди!Коментиран от #35
09:35 05.03.2018
7 Не мерси
09:53 05.03.2018
8 БМВ никога повече
09:59 05.03.2018
9 Набитото око
Коментиран от #13
10:05 05.03.2018
10 до 9
Прилича на всички други бмв-та висящи на бензиностанцията на път за сервиза
10:14 05.03.2018
11 bmw e61
10:27 05.03.2018
12 амг вечна мощ
Коментиран от #16
10:49 05.03.2018
13 фонзи
До коментар #9 от "Набитото око":
Мда приликата му с 911 е УМОПОМРАЧАВАЩА !!!!!!!!!!!Коментиран от #26
11:17 05.03.2018
14 гост
До коментар #5 от "Японеца":
Да, доста му е височка цената макар и мощността. Предпочитам един Талисман на Рено, който е на половин цена и според мен е с по-добър дизайн. БМВ имат някаква линия в посока Китай и си правят колите, за да се харесат там. Е високи са им продажбите при азиатците, да, но не са по вкуса на Европейците.11:27 05.03.2018
15 Васил
Коментиран от #28
11:53 05.03.2018
16 Никой
До коментар #12 от "амг вечна мощ":
Еквивалент на Ц класата е стандартната 3ка ф30, която е доста по-красива от ГТ, и по-евтина. Не виждам голям смисъл от този хечбек, аз бих избрал 3ката комби, ако искам по-голям багажник.11:56 05.03.2018
17 Трабант Кабрио
И вечните глупости БМW не Мерцедес, тия двете фирми нещо да са ви подарили че се косите?
11:57 05.03.2018
18 Дидо
12:45 05.03.2018
19 Дидо
12:46 05.03.2018
20 Дидо
12:46 05.03.2018
21 Гюнтер
12:53 05.03.2018
22 Коце
13:11 05.03.2018
23 МИТНИЦА
13:13 05.03.2018
24 Гюро
13:31 05.03.2018
25 гост
До коментар #2 от "Караиванов":
Да, артеона е супер стегнат и динамичен. Тествайте го при възможност, много е добра, а цената е достъпна.13:41 05.03.2018
26 Набитото око
До коментар #13 от "фонзи":
Погледни PORSCHE PANAMERA и тогава прави забележки!Коментиран от #30
14:35 05.03.2018
27 мани беги
хубав дизайн, но с тия автоматични трансмисии е зле... вече всичките коли тъй ги правят, а така нямате контрол върху колата, ремонта е по-скъп, харчи с литър повече, мудна е и т.н. но за тъпаците в града е баш :) радват се, че уж е лукс тая трансмисия... кола със задно няма стабилност на пътя, ако ще и хиляди системи за сигурност да има... в статията недейте да ми пишете за пета врата, а го пишете, че е хечбек купето! 'щото за пета врата говорят само шматките :) то е рядкост да се види bmw дето да е хечбек :) с предно то че няма да видим няма, ами то поне да не слагаха тия автоматики, а да са си с ръчка, че ми писна от тъпотии... и да имам пари, то ще се чудя каква кола да си взема... всичките все с автоматики и пластмасови калници и одежди, пфффффффф кенефи
Коментиран от #32, #33
14:38 05.03.2018
28 ГОГИ
До коментар #15 от "Васил":
Ти щот имаш точно същия леген нали ?14:45 05.03.2018
29 мани беги
някои хора като видят gt и си мислят, че е нещото невероятно и бързо... едва ли не свръх колата :) а то си е гранд туризмо с по-обемен двигател, мощен, за да издържа на дълъг път :) gts е вече нещо по-друго :P т'ва бмв си е една семейна кола за дълъг път и единствено ми харесва, че е хечбек и т'ва е... цената е ужасна просто няма такава алчност :)
14:48 05.03.2018
30 фонзи
До коментар #26 от "Набитото око":
Хаа - сега взе ,че уточни ,кой точно модел на порше ! Браво - имаш напредък ! ! ! То се оказа ,че поршетата имали разлика един модел от друг ..14:49 05.03.2018
31 гОСТ
16:09 05.03.2018
32 бмв е61
До коментар #27 от "мани беги":
колега май нещо си се объркал доста предното е зле с 1000 системи подхлъзне ли няма спиране върви накъдето си иска а задното е лесно хлъзне и си го изправяш с волана само че кола се кара с гуми не галоши задното не е за всеки кавал който няма идея какво е това кола като тебе явно ти си от семкарите дето говорат кое става кое не става16:32 05.03.2018
33 Дидо
До коментар #27 от "мани беги":
Ти каква кола караш МАЙСТОРЕ,защото явно си по-добър от ссички автоматични трансмисии и системи за сигурност!!!!????😁😁😁😁😂😂😂😂😂😂16:44 05.03.2018
34 Mpowered
БМВ-то е автомобил за цял един живот !
16:44 05.03.2018
35 Кирил
До коментар #6 от "Пътников":
Печата, като си решил направи по-добро от 3GT! Да не говорим, че от към технология от 2001г особенно баварците превъзхождат тези от Щутгарт. Да не говорим, че и преди това мюнхенци са лидери в технологиите. Пък и от щанда на Мерцедес ми казаха едно... новата 7ер тотално превъзхожда новата S клас като технологии и... КОМФОРТА НА ВОЗИЯ. Да не говорим как S клас от 2007г доста изкопираха тогавашната 7ер като интериор на таблото и някой баварски технологии : I-drive, night-vision, adaptive drive. Да не говорим, че баварците дадоха нов вид на автомобилния дизайн с Е60 от 2003г. Направиха автомобилите по-раздвижени и динамични като линии в дизайна. И от там почнаха да ги копират доста марки. Не говори пристрастно, а обективно! Да не споменавам как Мерцедес от 90те години масово страдат от ръжда по купето и каросерията...! После се убивайте с Опел. Че баварците имат първият сериен немски автомобил с V12 двигател! Че са първите в Европа с турбо двигател при сериен автомобил. И куп други забележими успехи! За мен автомобила е само немския, а марките са две... BMW и Mercedes! Това са еквивалента при автомобилите. Технологии, престиж, имидж... това са те!Коментиран от #37
21:04 05.03.2018
36 Кобрата
Жалко, че хора, които не могат да купят дори гумите на такъв автомобил, изказват негативно мнение.
21:28 05.03.2018
37 Пътников
До коментар #35 от "Кирил":
Кирле, не съм пристрастен към никоя кола. Ако имах пари или ако я спечеля бих я карал тази. Ама няма. Може да си прав за бмв, че било №1. Ама нещо не видях в поста ти линк към милионник от тази марка. Прощавайте фенове на бие-иен-вие, че съм ви засегнал на чест. За разлика от вас аз не робувам на марка.21:58 05.03.2018
38 Ботове
23:43 05.03.2018
39 пешо
00:07 06.03.2018
40 bbb
08:14 06.03.2018
41 Фактите
Коментиран от #42
11:51 07.03.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.