Авторитетното американско списание Forbes публикува ежегодната си класация на най-скъпите брандове. Първо място сред автомобилните марки заема Toyota, чиято стойност по оценки на изданието достига $44.7 млрд. (€38.2 млрд.).
В рейтинга попадат общо 12 автомобилни бранда, почти всички от които бележат положителна динамика и стойността им се е покачила през последната година. Изключение е само Hyundai. Корейската марка е поевтиняла с 2%. Най-голям ръст се наблюдава при Mercedes-Benz (+18%).
Най-скъпите автомобилни маркиМясто (в общото класиране) | Марка | Стойност ($ млрд.) | Динамика |
---|---|---|---|
1 (9) | Toyota | 44.7 | +9% |
2 (13) | Mercedes-Benz | 34.4 | +18% |
3 (20) | BMW | 31.4 | +9% |
4 (24) | Honda | 25.5 | +6% |
5 (37) | Audi | 14.8 | +5% |
6 (42) | Ford | 14.1 | +3% |
7 (56) | Chevrolet | 11.5 | +11% |
8 (58) | Porsche | 11 | +14% |
9 (69) | Lexus | 9.5 | +4% |
10 (70) | Nissan | 9.4 | +5% |
11 (75) | Hyundai | 8.7 | -2% |
12 (90) | Volkswagen | 7.9 | +16% |
Първо място в класацията със стойност $182.8 млрд. заема Apple, следвана от Google и Microsoft, Facebook и Amazon. Лидерът сред автомобилните производители Toyota се подрежда между киностудиото Disney ($47.5 млрд.) и AT&T ($41.9 млрд.).