Отидете към основна версия

8 027 42

Mercedes-Benz влезе в електрическата ера

  • mercedes-benz-
  • eqc

На специално организирано събитие в Швеция Mercedes-Benz представи официално серийната версия на първия си електрически кросоувър. EQC е дебютният модел на суббранда EQ, под който ще се продават екологично чистите автомобили на компанията.

Новият кросоувър на ток е дълъг 4 761, широк 1 884 и висок 1 624 мм при база 2 873 мм. Това го прави 105 мм по-дълъг, 6 мм по-тесен и 15 мм по-нисък от GLC. Междуосията на двата автомобила са еднакви. Електрическият модел обаче тежи почти половин тон повече от върховия GLC 63 S с 150 к.с. - 2 420 килограма.

EQC има два електромотора за всяка от осите. Сумарната им мощност е 300 кВт/408 к.с., а въртящият момент - 765 Нм. Захранват ги йон-литиеви батерии с капацитет 80 кВтч и тегло 650 кг, разположени в пода.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на EQC 5.1 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 180 км/ч. При ниски и средни натоварвания работи само предният електромотор, за да се пести енергия.

Автономният пробег на електрическия Benz по цикъла New European Driving Cycle (NEDC) е 450 км. От компанията обаче уточняват, че това да "предварителни" данни. Разходът на енергия в смесен цикъл е 22.2 кВтч на 100 км пробег. В зависимост от типа и мощността на зарядното устройство за 40 минути могат да бъдат попълнени между 10% и 80% от капацитета на акумулаторите.

Кросоувърът е снабден със система за рекуперация на кинетичната енергия, чиято работа може да се управлява с пера зад волана. Предвидени са пет режима - от автоматичен до максимално ефективен, при който дори не се налага натискането на спирачния педал, тъй като електромобилът започва да намалява рязко със самото отпускане на газта.

Електрониката подсказва на водача най-ефективния стил на шофиране на базата на информацията от навигационната система (завои, кръстовища и наклон на пътя), знаците за ограничение на скоростта и разстоянието до автомобила отпред. На прожекционния дисплей, например, се появява препоръка ако предстои спускане.

EQC ще се оборудва с мултимедийна система MBUX с функции за гласово управление, дигитален приборен панел, функция за дистанционно управление на климатика и възможност за зареждане на всякакви зарядни станции независимо чия собственост са. За целта ще се използва единен абонамент Mercedes me Charge, с който ще се заплаща потребената енергия.

Собствениците на новия електрически кросоувър ще получат достъп и до мрежата от станции за бързо зареждане IONITY, която развиват BMW, Daimler, Ford, Volkswagen, Audi и Porsche. До 2020 г. броят им в Европа ще достигне 400. EQC ще се продава и с домашно зарядно.

Mercedes-Benz EQC ще се сглобява в заводите на Daimler в Бремен и Пекин. Серийното производство започва догодина, когато ще бъде обявена и цената на електромобила.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини