Отидете към основна версия

15 334 22

Алуминиевите коли не са измислени от Audi

  • honda-
  • nsx

До появата на NSX през 1990 година, за близо две десетилетия Honda е поизоставила на заден план производството на спортни возила, макар да не спира да напредва в класа на седаните и компактните автомобили. Моделът S2000 от 1999 г. обаче показва, че азиатците смятат да се завърнат с гръм и трясък и на това поприще. NSX се оказва звучният шамар, който Honda “подарява” на всички скептици, предвещаващи неуспех.

NSX (New Sport Ex­pe­ri­mental) дебютира като студия още през 1989 година, а внедряването й в серийно производство е планирано за удивително кратки срокове - по-малко от година. Технологичният триумф е пълен, тъй като азиатците първи максимално добре използват алуминия при направата на окачването и монококовото шаси - нещо, което Audi прави едва пет години по-късно с A8.

При тази конструкция на автомобила двигателят трябва да е средноразположен. По тази причина конструкторите спират избора си на V-образен агрегат с шест цилиндъра, с работен обем 2 900 см3. Разпределителните валове са четири, горноразположени. Диаметърът на цилиндъра и хода на буталото са 88Х76 мм. Осигуряваната от него мощност е 274 к.с. Скоростната кутия е петстепенна механична. Максималната скорост, която развива азиатският атлет е 260 км/ч.

За качествата на японския спортист свидетелства изказването на Аертон Сена, който е нает от компанията да извърши първите тестове с автомобила. Оказва се, че при рязко спиране от 260 км/ч NSX “заковава” безпроблемно, без да поднася неприятни изненади. Според Сена салонът е изработен перфектно, като предлага отличен комфорт и добра видимост за водача. Шумът в купето също е минимален, с което всъщност могат да се похвалят малко спортни коли от онази ера.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 3 гласа.

Свързани новини