Last news in Fakti

21 Декември, 2018 15:39 15 309 22

Алуминиевите коли не са измислени от Audi

  • honda-
  • nsx
Алуминиевите коли не са измислени от Audi - 1

До появата на NSX през 1990 година, за близо две десетилетия Honda е поизоставила на заден план производството на спортни возила, макар да не спира да напредва в класа на седаните и компактните автомобили. Моделът S2000 от 1999 г. обаче показва, че азиатците смятат да се завърнат с гръм и трясък и на това поприще. NSX се оказва звучният шамар, който Honda “подарява” на всички скептици, предвещаващи неуспех.

Алуминиевите коли не са измислени от Audi

NSX (New Sport Ex­pe­ri­mental) дебютира като студия още през 1989 година, а внедряването й в серийно производство е планирано за удивително кратки срокове - по-малко от година. Технологичният триумф е пълен, тъй като азиатците първи максимално добре използват алуминия при направата на окачването и монококовото шаси - нещо, което Audi прави едва пет години по-късно с A8.

Алуминиевите коли не са измислени от Audi

При тази конструкция на автомобила двигателят трябва да е средноразположен. По тази причина конструкторите спират избора си на V-образен агрегат с шест цилиндъра, с работен обем 2 900 см3. Разпределителните валове са четири, горноразположени. Диаметърът на цилиндъра и хода на буталото са 88Х76 мм. Осигуряваната от него мощност е 274 к.с. Скоростната кутия е петстепенна механична. Максималната скорост, която развива азиатският атлет е 260 км/ч.

Алуминиевите коли не са измислени от Audi

За качествата на японския спортист свидетелства изказването на Аертон Сена, който е нает от компанията да извърши първите тестове с автомобила. Оказва се, че при рязко спиране от 260 км/ч NSX “заковава” безпроблемно, без да поднася неприятни изненади. Според Сена салонът е изработен перфектно, като предлага отличен комфорт и добра видимост за водача. Шумът в купето също е минимален, с което всъщност могат да се похвалят малко спортни коли от онази ера.

Алуминиевите коли не са измислени от Audi


Поставете оценка:
Оценка 4 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 The King

    77 31 Отговор
    АААААААААААААААА, ето това е колата на всички времена и народи. Няама мерцедси, бмвта и др. Джапан пауер и ен ес хикс рууулс. Казах!

    Коментиран от #3, #10

  • 2 Японеца

    42 30 Отговор
    Колата е проектирана с помощта на Сена!Струва от 35000Е за кола 1991г.Колкото 20 Аудита от '95-та година халуминиеви!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Honda power

    33 23 Отговор
    Ауди крали от японците, 5г по -късно!Гаражните легенди друго говорят, че японците крадяли!
  • 5 Гост

    52 15 Отговор
    Стига сравнявахте NSX и аудитата. Едното е проектирано и замислено като спортна кола , другото товарен кон, с който да си караш компотите и зимнината.
  • 6 Haha

    47 25 Отговор
    Нищо ново под слънцето както ауди до някъде копираха от субару 4х4 ама и до сега суби-то е с най доброто 4х4
  • 7 Име

    43 7 Отговор
    Малко хора могат да си я позволят вече, най-евтината в мобиле.де е €54,500 :) Иначе определено е в топ 5 на най-добрите коли за всички времена.
  • 8 сектант

    6 30 Отговор
    а здравите коли от дачия
  • 9 Хонда маниак

    36 9 Отговор
    Хонда си е хонда!
  • 10 Plameni

    15 35 Отговор

    До коментар #1 от "The King":

    За 15 години няма развитие един фейслифт и същите конски сили.Това не е кола на всички времена, а времето е спряло при тая кола.

    Коментиран от #15

  • 11 Алфа Ромео

    20 3 Отговор
    Супер е колата,но новия модел май се е отдалечил от първоначалната идея, за съжаление и Сена го няма вече, затова че старата НСХ си остава култова и цената ще е само нагоре!
  • 12 Опааа 4х4

    4 19 Отговор
    Минало покрай най доброто 4х4 СУБИТО и даже не се спряло
    Какви спецове имало тука легенди на автомобилните спортове

    Коментиран от #21

  • 13 гощо

    11 26 Отговор
    Хонда NSX е в книгата на гинес за първо алуминиево купе и с двигател.Колата за времето си е уникално инжинерно чудо,но е далеч от спортна кола,освен видът и разбира се. Та феновете на японските коли какъвто бях и аз преди да прогледна да не се превъзбуждат много

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Алфа Ромео

    25 2 Отговор

    До коментар #13 от "гощо":

    Ами кво е като не е спортна кола, семейно комби ли, Сена на някво такси ли е правил тестове и настройки според теб, изказваш се неподготвен.
  • 15 АLFA Q 4

    28 4 Отговор

    До коментар #10 от "Plameni":

    СВАЛИ КАПАЦИТЕ
    ТОВА АВТОМОБИЛ ЧЕ Е НАДЖИВЯЛО ВРЕМЕТО СИ
    НЕ Е ШВАБСКА ЕДНОДНЕВКА
  • 16 АLFA Q 4

    24 4 Отговор

    До коментар #13 от "гощо":

    И ДРУГИЯ ВАГАДЖИЯ СЕ ИЗСРА
  • 17 Витяз

    8 44 Отговор
    Алуминиевите шасита не са изделие на хонда също! Автомобили с алуминиеви шасита са се правили от 20те години. Хондата е комерсиален провал! Не случайно им трябваха 30 години за да я заменят с някакъв боклук. Продажбите са били много слаби! Като автомобил е била на цената на порше 964, което във най-добрите си модификации (на същата цена като хондата), я превъзхожда по ускорение, по максимална скорост и по пистови времена. Skyline r32 spec от 88ма също е по бърз автомобил по всички показатели (по-евтина, по-стар модел, по-бърза ускорение/писта)! Т.е. Нисана са легендите от Япония. Порше 5 години по рано произвеждат 959 - алуминиево кевларно шаси - т.е още по прогресивно! Хондата я тачат щото е здравичка (поршето и то е бетон), но най-вече заради Сена... Не ми пробутвайте този нежелан автомобил за няква легенда!

    Коментиран от #18

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ГПО

    32 0 Отговор
    Имал съм честа да се докосна до такъв автомобил на живо да поседна в него и да му чуя звука още през2005г.Собственика беше българин Пловдивчанин които живее в Германия дори колата беше с български номера.Доста си побъбрихме.Човека беше супер точен и земен.Каза ми че има няколко спортни коли и всяка си имала и + и - но с NSX Нямал намерения да се разделя.От всички спортисти които изброи в неговият гараж ми каза,че Хондата била с наѝ-малко притенций и почти разходи които клоняли към 0.Нокога не му е създавала каквито и да било проблеми и абсолютно всичко си работило и било оригинално дори и окачването.Видимоста е от всички страни вътре е много удобна и широка колата,на живо е много красива и масивна няма нищо общо със снимките.Човека ми каза че NSX е колата с която пътува най-често до други държави в Европа защото била много интересна за каране.Като си на магистрала си спортист а като си в градските задръствания не те изморява.
  • 20 Перник

    14 0 Отговор
    Наистина този автомобил с голямо А, си остава в топ за всички времена, заедно с другите култови модели
  • 21 Ами

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Опааа 4х4":

    Точно кажи им соца си отиде. Караш варбург и мечтаеш за западно. По това време се появява убиеца на много кола кобра закачка. Между енцо ферари и Форд. Ама в България някак си не се знае. Обаче зазапад и хора дето не може да брои до 10 знае. Алди мелцидес
  • 22 Оня с коня

    0 0 Отговор
    Дали от Ауди или оризарите все едни цоклузи са щайги.