До появата на NSX през 1990 година, за близо две десетилетия Honda е поизоставила на заден план производството на спортни возила, макар да не спира да напредва в класа на седаните и компактните автомобили. Моделът S2000 от 1999 г. обаче показва, че азиатците смятат да се завърнат с гръм и трясък и на това поприще. NSX се оказва звучният шамар, който Honda “подарява” на всички скептици, предвещаващи неуспех.
NSX (New Sport Experimental) дебютира като студия още през 1989 година, а внедряването й в серийно производство е планирано за удивително кратки срокове - по-малко от година. Технологичният триумф е пълен, тъй като азиатците първи максимално добре използват алуминия при направата на окачването и монококовото шаси - нещо, което Audi прави едва пет години по-късно с A8.
При тази конструкция на автомобила двигателят трябва да е средноразположен. По тази причина конструкторите спират избора си на V-образен агрегат с шест цилиндъра, с работен обем 2 900 см3. Разпределителните валове са четири, горноразположени. Диаметърът на цилиндъра и хода на буталото са 88Х76 мм. Осигуряваната от него мощност е 274 к.с. Скоростната кутия е петстепенна механична. Максималната скорост, която развива азиатският атлет е 260 км/ч.
За качествата на японския спортист свидетелства изказването на Аертон Сена, който е нает от компанията да извърши първите тестове с автомобила. Оказва се, че при рязко спиране от 260 км/ч NSX “заковава” безпроблемно, без да поднася неприятни изненади. Според Сена салонът е изработен перфектно, като предлага отличен комфорт и добра видимост за водача. Шумът в купето също е минимален, с което всъщност могат да се похвалят малко спортни коли от онази ера.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 The King
Коментиран от #3, #10
15:42 21.12.2018
2 Японеца
15:49 21.12.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Honda power
15:55 21.12.2018
5 Гост
16:11 21.12.2018
6 Haha
16:15 21.12.2018
7 Име
16:29 21.12.2018
8 сектант
17:27 21.12.2018
9 Хонда маниак
19:06 21.12.2018
10 Plameni
До коментар #1 от "The King":
За 15 години няма развитие един фейслифт и същите конски сили.Това не е кола на всички времена, а времето е спряло при тая кола.Коментиран от #15
19:41 21.12.2018
11 Алфа Ромео
23:56 21.12.2018
12 Опааа 4х4
Какви спецове имало тука легенди на автомобилните спортове
Коментиран от #21
00:33 22.12.2018
13 гощо
Коментиран от #14, #16
08:37 22.12.2018
14 Алфа Ромео
До коментар #13 от "гощо":
Ами кво е като не е спортна кола, семейно комби ли, Сена на някво такси ли е правил тестове и настройки според теб, изказваш се неподготвен.10:46 22.12.2018
15 АLFA Q 4
До коментар #10 от "Plameni":
СВАЛИ КАПАЦИТЕТОВА АВТОМОБИЛ ЧЕ Е НАДЖИВЯЛО ВРЕМЕТО СИ
НЕ Е ШВАБСКА ЕДНОДНЕВКА
11:23 22.12.2018
16 АLFA Q 4
До коментар #13 от "гощо":
И ДРУГИЯ ВАГАДЖИЯ СЕ ИЗСРА11:24 22.12.2018
17 Витяз
Коментиран от #18
15:24 22.12.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 ГПО
08:20 23.12.2018
20 Перник
01:51 24.12.2018
21 Ами
До коментар #12 от "Опааа 4х4":
Точно кажи им соца си отиде. Караш варбург и мечтаеш за западно. По това време се появява убиеца на много кола кобра закачка. Между енцо ферари и Форд. Ама в България някак си не се знае. Обаче зазапад и хора дето не може да брои до 10 знае. Алди мелцидес22:48 03.12.2019
22 Оня с коня
11:16 29.06.2020