Lancer Evolution се смята от голяма част от автомобилните фенове за един от най-великите спортни автомобили за всички времена. Десетата генерация се появи на бял свят през 2008 година, оборудвана с двулитров турбодвигател.
Моторът разполага с фирмената система за променливо газоразпределение MIVEC (Mitsubishi Inovative Valve timing and lift Electronic Control) и система за контрол на сцеплението на всички колела S-AWC (Super All Wheel Drive Control).
За съжаление Evo X ще остане последният представител на прочутото състезателно семейство. Японците не планират нов спортен автомобил от тази фамилия. Названието може да бъде използвано, но за автомобили от съвсем друг вид.
Последното Evo е базирано на версията GSR, като мощността е увеличена до респектиращите 473 конски сили. Разликата от 183 конски сили от стандартния модел се дължи на турбокомпресор HKS, препрограмирано компютърно управление на двигателя, нова горивна система, по-широки ауспуси и всмукателни клапани.