Бъдещият "достъпен" модел на Koenigsegg ще се оборудва с 2.9-литров V-образен осемцилиндров двигател без разпределителен вал с мощност 1 065 к.с., съобщава в Twitter потребител с името AutoPap, който твърди, че е виждал предсерийна версия колата. Тя ще има каросерия от въглеродни нишки и алуминий и ще стане първият съвместен проект на шведската компания и консорциума NEVS.
Газоразпределителният механизъм на революционния агрегат ще бъде снабден с електронно управлявани възбудители, които ще отварят и затварят клапаните вместо разпределителен вал. Инженерите на Кристиан фон Кьонигсег разработват технологията FreeValve от няколко години.
Koenigesegg и NEVS подписаха договор за стратегическо сътрудничество в края на януари. Съглашението предвижда консорциумът да инвестира в шведския производител на бутикови суперавтомобили €150 млн., срещу които да получи 20% от акциите и достъп до технологиите му.