Съвременните дизелови модели са много по-чисти, отколкото изискват действащите екологични норми, сочат резултатите от нови изпитания на германския автомобилен клуб ADAC в реални пътни условия (Real Driving Emissions - RDE). Немците са тествали 26 автомобила с преносима апаратура (Portable Emissions Measurement System - PEMS) и са установили, че по време на движение всички те изхвърлят в атмосферата много по-малко от позволените от стандарта Евро-6d TEMP 168 милиграма азотен окис (NOx).
Абсолютен шампион по чистота е Mercedes C-Klassе C220d, който практически не отделя NOx по време на движение. BMW 520d Touring и Opel Astra 1.6 D изхвърлят само по 1 милиграм на километър, а Citroen Berlingo BlueHDI 130 - по 7 мг/км. В някои случаи тестваните дизели са отделяли по-малко азотен окис от еквивалентните бензинови модели.
Дизелови модели
Модел | RDE NOx (мг/км) |
Audi A8 50 TDI | 15 |
BMW 520d Steptronic | 5 |
BMW 520d Touring | 1 |
BMW X2 xDrive 20d | 23 |
Citroen Berlingo BlueHDI 130 | 7 |
Honda Civic 1.6 i-DTEC | 101 |
Kia Ceed 1.6 CRDi | 22 |
Mercedes-Benz A 180 d | 40 |
Mercedes-Benz C 220 | 0 |
Opel Astra 1.6 D | 1 |
Peugeot 308 SW BlueHDi 180 |
30
|
Volvo XC60 D5 AWD
|
56
|
VW Golf 1.6 TDI SCR
|
14
|
От ADAC не са съвсем сигурни как производителите са успели да постигнат толкова ниски емисии на NOx, но твърдят, че резултатите от изпитанията не подлежат на съмнение. Азотният окис от години е в центъра на дискусия за вредите от дизеловото гориво, а лекарите го свързват с астмата, деменцията и редица белодробни и сърдечни заболявания.
Бензинови модели
Модел | RDE NOx (мг/км) |
BMW 218i Active Tourer | 8 |
BMW 230i Coupé | 10 |
Hyundai i20 1.0 T-GDI | 4 |
Kia Ceed 1.4 T-GDI | 10 |
Mercedes-Benz A 200 DCT | 9 |
Renault Megane TCe140 | 15 |
Suzuki Ignis 1.2 | 3 |
Suzuki Swift 1.2 AWD | 4 |
Suzuki Swift Sport 1.4 | 9 |
Volvo XC40 T5 AWD AT8 | 9 |
VW Golf 1.5 TSI | 14 |
VW Golf 1.5 TSI BM DSG |
4
|
VW up! GTI
|
9
|