23 Февруари, 2019 10:22 30 967 63

Нов тест на ADAC реабилитира дизела

  • adac-
  • тест-
  • изпитания-
  • азотен окис-
  • екология-
  • дизел

Съвременните дизелови модели са много по-чисти, отколкото изискват действащите екологични норми, сочат резултатите от нови изпитания на германския автомобилен клуб ADAC в реални пътни условия (Real Driving Emissions - RDE). Немците са тествали 26 автомобила с преносима апаратура (Portable Emissions Measurement System - PEMS) и са установили, че по време на движение всички те изхвърлят в атмосферата много по-малко от позволените от стандарта Евро-6d TEMP 168 милиграма азотен окис (NOx).

Абсолютен шампион по чистота е Mercedes C-Klassе C220d, който практически не отделя NOx по време на движение. BMW 520d Touring и Opel Astra 1.6 D изхвърлят само по 1 милиграм на километър, а Citroen Berlingo BlueHDI 130 - по 7 мг/км. В някои случаи тестваните дизели са отделяли по-малко азотен окис от еквивалентните бензинови модели.

Дизелови модели

Модел RDE NOx (мг/км)
Audi A8 50 TDI 15
BMW 520d Steptronic 5
BMW 520d Touring 1
BMW X2 xDrive 20d 23
Citroen Berlingo BlueHDI 130 7
Honda Civic 1.6 i-DTEC 101
Kia Ceed 1.6 CRDi 22
Mercedes-Benz A 180 d 40
Mercedes-Benz C 220 0
Opel Astra 1.6 D 1
Peugeot 308 SW BlueHDi 180
30
Volvo XC60 D5 AWD
56
VW Golf 1.6 TDI SCR
14
Източник: ADAC

От ADAC не са съвсем сигурни как производителите са успели да постигнат толкова ниски емисии на NOx, но твърдят, че резултатите от изпитанията не подлежат на съмнение. Азотният окис от години е в центъра на дискусия за вредите от дизеловото гориво, а лекарите го свързват с астмата, деменцията и редица белодробни и сърдечни заболявания.

Бензинови модели

Модел RDE NOx (мг/км)
BMW 218i Active Tourer 8
BMW 230i Coupé 10
Hyundai i20 1.0 T-GDI 4
Kia Ceed 1.4 T-GDI 10
Mercedes-Benz A 200 DCT 9
Renault Megane TCe140 15
Suzuki Ignis 1.2 3
Suzuki Swift 1.2 AWD 4
Suzuki Swift Sport 1.4 9
Volvo XC40 T5 AWD AT8 9
VW Golf 1.5 TSI 14
VW Golf 1.5 TSI BM DSG
4
VW up! GTI
9
Източник: ADAC


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Batushka

    126 7 Отговор
    На луди ни направиха ей....тука има тука няма ...а едно време партията Кот кажи и всичко е пей сърце...

    Коментиран от #6

  • 2 Eee

    107 9 Отговор
    Хайде обратно към дизела.

    Коментиран от #8, #57

  • 3 диз Елка

    78 7 Отговор
    юруш на дизеля! чи ша са разграби!
  • 4 гощо

    61 21 Отговор
    Ко стана с японските?!?!? Хонда цапа като 8-мак а е миксер тцтцтцтцт
  • 5 незнайко

    138 7 Отговор
    Когато заговорят ГОЛЕМИТЕ пари всичко е възможно ! За еуфорията около дизела като замърсител са виновни така наречените ЗЕЛЕНИ ! Никой не споменава, че повишената вулканична дейност е причина за голяма чакт от това гловално замърсяване. Що се отнася до болестите, те са вследствие на ГМО храните !!!
  • 6 гост

    62 42 Отговор

    До коментар #1 от "Batushka":

    Само дето са пропуснали да споменат , че това важи за почти нови автомобили а АБСОЛЮТНО изправни катализатори и филтри за сажди , което още след първите стотина хиляди км вече не важи , а подмяната им е от порядъка на 2-3 000 евро !!!! Което естествено никой не прави и резултата е виден по пътищата !!!

    Коментиран от #15, #21, #23, #30

  • 7 онзи

    24 30 Отговор
    Краварете па че гепат лъжливите шваби и друга песен ще запеят....
  • 8 гост

    54 12 Отговор

    До коментар #2 от "Eee":

    Случайно да си чувал , че катализатора и филтъра за сажди имат определен ресурс и после трябва да се сменят ??? И този ресурс е не повече от 150 000 км , а в България поне наполовина по-малък ??? И това струва колкото кола втора ръка ???

    Коментиран от #11, #24

  • 9 Именно

    5 27 Отговор
    "по време на движение" ?
    Да не би да ги събират в багажника и да ги изсипват като спрат?
  • 10 майстора

    40 92 Отговор
    Дизел в лека кола никога ....той е за камиони и трактори

    Коментиран от #31

  • 11 Еее

    21 9 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    А ти случайно да си чувал за блютек системата в новите дизели?
  • 12 Иванов

    67 32 Отговор
    Ако можете да си купите нов дизел, да го карате 200 хиляди и да го продадете на някой германец, нямам нищо против. Против съм обаче да купите от германеца някой премиум таралясник на 1 милион километра и да ни опушвате атмосферата гаче сте кремиковски комин.
  • 13 diesel

    18 15 Отговор
    супер си е нафтата трактор автомобил мотоблок са ми дизел само моторната коса и бензинопила са ми бензинки дранга друнга яко кефучка е дизел а как пуши с пълна газ особенно трактора кви калбета бълва мра от кеф
  • 14 Алфа Ромео

    35 40 Отговор
    Ха-хааа, изведнъж взеха че станаха по-чисти от бензина и от газта сигурно, скоро очаквам да обявят че са по-чисти от електричките. Нещо взе да закъсва икономиката, няма кой да купува немските кюмбета, а те нямат никва идея кво да правят щото само дизелови кюмбета могат горе-долу да правят
  • 15 Алфа Ромео

    47 32 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Абсолютно, макар че и това не е сигурно, просто става въпрос за пари, а у нас дизелите ако не са нови са трагични направо, всичко де що пречиства малко е изтърбушено. Ей сега ша имам 200 минуса и 200 гневни коментара от фенове на кюмюра.
  • 16 българина

    61 12 Отговор
    що не измерят мустанг, ламборджини, порше, амг, бмв м, и всички над 300 кс и дизели и бензини! значи наритаха тъпите немци 1.6 хди който харчи 4, но няма проблем фор ф150 и ли мерцедец амг 5.5. които харчт средно 15!!!! да ви е ба тъпите еко глави служещи само за равновесие, малоумни брюкселки тикви
  • 17 Алексей

    68 6 Отговор
    Сигурен съм, че ако направят теста в Бг, зареждайки с нашата нафта, нещата няма да изглеждат така
  • 18 Гост

    49 5 Отговор
    Гледах предаване по немската телевизия в което даваха за замърсяването на въздуха и обвиняваха автомобилите,един ден централен булевард в Берлин беше затворен за цял ден за някакъв маратон,и резултатите бяха същите,а цял ден една кола не е минавала от там!
  • 19 Jezza

    67 3 Отговор
    Не може цялата вина за замърсяването на въздуха, да се хвърля върху леките автомобили. Това е плод на световни корпоративни интереси. Как може, в град като Копенхаген, равен по площ, население и брой автомобили на София, въздуха да е чист ? Отговора е, че хората там имат екологично мислене и действащи екологични решения от много години. Заводи, фабрики и преработвателни предприятия не бълват безконтролно всякаква смрад. Няма презастрояване. Къщите за газифицирани и не горят твърдо гориво. А в световен мащаб, кораби, самолети и всякакъв вид тежкотоварен транспорт, преработвателни предприятия и т.н са най-голямия замърсител, тъй като живеем в консуматорско общество. Можеха също да натиснат нефтопреработвателните корпорации да инвестират в по-добро и иновативно рафиниране и създаване на по-качествено гориво, вместо това ни казват на нас, че трябва да плащаме за катализатор. Чак след всичко това, могат да се хванат и за леките коли!
  • 20 Рамбо 2

    117 1 Отговор
    Някой говори глупости всички вярват. В Германия на ден се движат около 1 милион камиони, заводите работят, селата им се отопляват на дърва, няма проблем. В България няма промишленост, няма транспорт или е малък въздуха замърсен. Вчера от Варна до Търново и обратно, преброих над 50 "ТИРА" с дървен материал, не дърва за отопление. Което ще рече, че се сече старите дървета които са филтъра на природата. Това варварски деяние със знанието на управляващите унищожава природата ни. Дървесината се изнася и продава в чужбина на смешни пари. Унищожават България. Пътувам в цяла Европа, такава сеч и унищожаване на гората не съм виждал никъде. Лъжат и раздават балони Беър Грилс изял една жаба, те изядоха България. Спят платените "зелени" лапачи или се правят. Хора това е наследството на бъдещите поколения, а те го унищожават!

    Коментиран от #33

  • 21 гост

    12 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Да, 100 хиляди минати от някоя баба да ходи на пазар и ма черква за 10 години
  • 22 DIESEL SMOKE

    26 3 Отговор
    ДА ЖИВЕЕ РУДОЛФ ДИЗЕЛ!!!
  • 23 Още един гост

    17 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Почти нови на стотина хиляди (горублянски)
  • 24 Язе

    34 9 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Това хич не е вярно за километрите.Имам дизел далеч над 150К км.и всичко си му работи-катализатор,егр,дпф.Също без значение как го карам отзад няма никакви пушеци,кълбета и т.н.Не мога да кажа,че така стоят нещата с изтърбушените и "чипосани" tdi-та.Там е трагедия.
  • 25 гост

    7 21 Отговор
    Тесла не замърсяват, дизелите замърсяват малко, големите бензинови повече, а различните от Тесла миксери най-много
  • 26 Driving pleasure

    22 8 Отговор
    Е разгеле някой да покаже, че не дизела и ДВГ въобще е причина за мръсните градове! Всъщност единствения начин да се намали СО2 е имено чрез дизела който отделя много. Автомобилите причиняват едва 20тина % от замърсяването, а никой не се бори срещу останалите 80, където има много по-голям потенциал за намаляване на вредните емисии!
  • 27 zliat

    7 22 Отговор
    Стойностите са за един километър!!!
    Много е просто ама и вие сте по-прости.
    5 мг по 100 км равно на 500 мг което отговоря реално на Евро 3! а не на евро 6!!

    Коментиран от #28, #39

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Paxnas

    10 1 Отговор
    Даа,атовете се ритат магаретата страдат.
  • 30 Някой си

    19 5 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Само дето в Европа се прави.Когато една баба си закара колата на преглед и ѝ казват"трябва да си смениш катализатора".Тя отива в един сервиз и го сменя,след две седмици пак е на преглед и минава.Когато обаче се натрупат няколко дефекта(катализатор,ръжда, проблеми с теч на масло и т.н) тя решава да я продаде и въпросната кола се появява в България (Румъния) и започва да трови защото никой няма 3-4-5000 лв за ремонт
  • 31 Викат ти майстор,

    12 10 Отговор

    До коментар #10 от "майстора":

    щот' ти не знаят името, нъл' тъй?
    Та попрочеи малко, покарай повечко истински качествен дизел, а не мужишкия трактор на дядо ти, после помисли и кажи едно "извинявайте" на великите германци.
  • 32 Германец=певал

    11 14 Отговор
    Нормално нали иначе ще им фалира икономиката.Собствениците на дизела да заведат децата си до ауспуха и да форсират.Нали не е вреден
  • 33 Човека

    11 2 Отговор

    До коментар #20 от "Рамбо 2":

    Единствения смислен и разумен до момента коментар.
  • 34 Отчето

    8 3 Отговор
    Всичко е от дрогата откакто се разпространява законно всички от тия в Брюксел не знаят кво приказват
  • 35 ОТ ДИЗЕЛА

    9 5 Отговор
    Аз като ви казвах че дизела не е толкос вреден вие не вярвахте.
  • 36 Ф150

    5 4 Отговор
    Боли ме чеп@ за дизела и за полудвигателите

    Коментиран от #37

  • 37 Иво

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Ф150":

    А камиони кораби влакове на какво ще ги караш господине.
  • 38 ФолЦваген

    7 13 Отговор
    Божинов е казал разликата между BNW Audi и ФолЦваген е, че и двете са немски ... никога повече немски боклуци
  • 39 7878

    5 2 Отговор

    До коментар #27 от "zliat":

    Мерната еденица е за километър не за сто
  • 40 7878

    4 2 Отговор
    единица
  • 41 ВАГ

    10 2 Отговор
    Разбрахме вече , че дизелгейта е измислен от САЩ срещу Германия и ,че другите дизели замърсяват повече от немските. А кога от зелените партии ще питат за еконормите на ТЕЦовете по света примерно ?!!! ....а за еконормите на ядрените отпадъци от "чистите" АЕЦове ?!!! Матрияла по света взе много лесно да се манипулира , това значи ,че спира да мисли.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Минаващ от тук

    4 0 Отговор
    Късно е чадо! Бомбата е хвърлена.
  • 44 SAD

    7 2 Отговор
    Целта е да се спасят от фалит немските автокъщи. До вчера много замърсяваха , от днес са по-екологични от бензиновите......
  • 45 Глей ся кви работи

    6 4 Отговор
    От общото глобално замърсяване автомобилите държат 5%. Това е. Останалото е политики. И понеже гледат да си продадат електричките, кой, кой да набутат и това се случва с леките автомобили. С тежката техника, корабите и самолетите не става. Поради технически причини.

    Коментиран от #50

  • 46 Ко-563

    6 1 Отговор
    Пълни глупости! Германците и те станаха материалисти, никой вече бе мисли за природата - всичко е бизнес за много пари.
  • 47 Алфа Ромео

    11 0 Отговор
    Който се купи дизел на запад не го купува да стои пред тях и да си го бърше, купуват ги хора които яко въртят километри и тука идват на 500 000+ километра. Голям кеф, нова кола си купил на 15 години, обикновено са лъскави все още, после следва орязване на всички пречистващи системи, щото вече за нищо не стават и не върви колата и евентуални скъпи ремонти
  • 48 Жоро

    8 7 Отговор
    Само аз ли виждам джигити на пътя, дето като изфорсират чипосания дизелак, ти трябва половин минута, за да потеглиш след тях, защото нищо се не вижда?!? Стига говорихме глупости! Не става дума само за въглеродния диоксид! Дизела е най "мръсното" гориво! Четете бе хора! Пък и най-скъпото по нашите бензиностанции. Аре дизел 150 коня (еквивалент на моята багия) да мине 1000 км. със 70 ЛЕВА на газ! Говорим за нормално и бързо темпо извън града. . магистрала 130-140 постоянно темпо... И вредни емисии никакви...

    Коментиран от #58

  • 49 подла немска пропаганда

    10 3 Отговор
    Тия смешници ми провеждат изследване с чисто нов автомобил излязъл от завода. Дори и да е така, това е само за най-новите покриващи Евро-6. А защо не тестват в други държави, вкл. и в самата Германия старите дизели без никакви очистители? Защо не дойдат в България да покажат какво става с долния дизел след като отиде на вторичния пазар и излезе от богатия и регулиран немски свят? Дали е рентабилно, смислено и по силите на потребителите втора ръка да се поддържа всичката тая сложнотия по правилата при условие, че въобще е имало монтирани от завода филтри - старите масово карани у нас от завода си нямат възможност за неутрализиране на азотните окиси и канцерогенните сажди. Какво бе да правим с армията от стари дизели из цяла Европа и особено в България, а всеки нов дизел се превръща по-бързо или по-бавно в стар. Защо не обяснят на хората каращи стари дизели как да покрия тия норми. Много от каращите тоя скрап у нас сега подскачат, че видите ли дизелите не били вредни, но те карат скрап на 10-20 години, а не нови. А дори и някои да карат малко "по-нови", то не са ги обслужили по правилата, а обратно - режат всичко и си приключват проблема. В немска статия наскоро четох какво мисли един немски идиот (потребител, защитник на дизелите) - "мен старите дизели не ме интересуват, те се изнасят извън страната и проблемът с тях приключва на немската граница"! Но с това започва трагедията и проблемите у нас в България, превърнахме се в бунището на Европа.
  • 50 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "Глей ся кви работи":

    Глей ся , ако мислиш , че хората са прости и можеш да плещиш каквато простотия си искаш , не си познал !!! Първо корабите по ЗАКОН до десетина години МАКСИМУМ трябва да преминат на втечнен природен газ !!!!! И във ВСИЧКИ пристанища в Европа , включително Варна и Бургас вече се изграждат терминали за зареждане със такъв газ на корабите !!! Второ самолетите горят керосин , а не дизел и сегашните самолети горят под литър на човек на 100 км !!!!! Затова в момента можеш за 20 евро да идеш до Лондон и да се върнеш , а с любимия ти дизелак за тия пари ще стигнеш и ще се върнеш най-много до Пловдив !!! И също нямат нищо общо с емисиите на издухан дизел !!!!! И Трето за твое най-голямо съжаление емисиите от леките и товарните автомобили са в ПЪТИ повече от корабите и самолетите !!! Само елементарно примерче !!! Един самолет София Лондон изгаря 7,5 -8 тона керосин в двете посоки ! За 160 човека за близо 5 000 км ! Ако тия 160 човека минат по 5000 км всеки в автомобил ще изгорят 48 тона дизел !!!!! И то с икономичен автомобил !!!! Та тия 5 % можеш да ги сложиш знаеш къде , всъщност са много на 50% и то под носа ти , а не на хиляди км в океана или във въздуха !!!!
  • 51 Pit

    1 4 Отговор
    Добре де какво стана с Японските марки...ба си в Япония сигурно се диша с противогаз..хаххаа..

    Коментиран от #53

  • 52 LISAN

    5 5 Отговор
    ADAC не е никакъв критерий в Америка там немските дизелови кофи за боклук не стават за продаване
  • 53 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #51 от "Pit":

    В Япония НИКОЙ не кара дизел освен тежките камиони и никога не е карал !!!! И не само там , от цял свят само в Европа успяха да пробутат тези боклуци !!

    Коментиран от #55, #61

  • 54 Умният

    3 2 Отговор
    Новите нормативи за замърсяване в големите градове скоро ще станат задължителни за всички държави от Европа.Старите пушещи автомобили отиват за претопяване.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Георги Анев

    12 1 Отговор
    Мръсен бил Дизела!!! От ауспуха на Бензина летят цветя и пеперуди?!? А за преработката на Ел. батериите никой не казва колко е мръсна!
  • 57 Митко

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Eee":

    ADAC ме прецака, щех да взема за 200€ дизел на 30000км а сега ядец.
  • 58 АLFA Q 4

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Жоро":

    БАЛКАН, 50, КУБИКА ЛИ КАРАШ
    ИЛИ ти изразходва 8/100 ПРИ 140km/ h
  • 59 OPEL супер и WV боксер костенурката

    2 1 Отговор
    OPEL -:-:-- това е мотор . Един милион и половина съм изминал без ремонт.
    Бракувах я в движение, но купето ръждясва на 20 г.
    Има двигател за три купета ,.
  • 60 гост

    1 3 Отговор
    Последни напъни на двг почитателите, ама е късно ...... коню ойде у реката.
  • 61 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Вярно е, прав си!
  • 62 Ресми

    1 1 Отговор
    Хахахаха, Хонда сивик дизел 101мг/кг. Япончета, джендъри чакам коментар за издънземната японска технология и прочие измислици!!!
  • 63 BMWPower

    1 1 Отговор
    Само дизел и тесни п.