Наелектризиране
Иновационният хибрид на баварците притежава умопомрачаваща динамика, като наред с това е значително по-икономичен
BMW е компания, която отделя особено значение на думата спорт. Излъчването на техните автомобили винаги е свързано с динамика, агресия и скорост. Наред с това напоследък и хората от Мюнхен, както и основните им конкуренти, обръщат голямо внимание на т.нар. хибридни системи. Всъщност, повечето от нас си представят подобни автомобили, като мудни, но икономични возила. От BMW обаче не мислят така. Доказателството е модификацията ActiveHybrid X6 - един автомобил, явяващ се най-мощното спорт-активно купе с хибридна система. То разполага със сумарен максимален въртящ момент от 780 Нм и вече се предлага и на нашия пазар. Тестът, който направихме ни даде нагледна представа за това как функционира на практика тази високотехнологична бензиново-електрическа система.
Екстериор
Няма да се спираме детайлно на визията на автомобила, защото като цяло ActiveHybrid X6 не се отличава особено от X6 xDrive50i. Основната разлика е в надписите ActiveHybrid, разположени отзад на хромираната лайсна, както и на двата предни калника. Иначе визията е силно агресивна и същевременно стилна.
Интериор
Вътре разликите също не са много, но основните са разположени пред погледа на водача. Става дума за десния от двете огромни аналогови циферблата. В основната си част той е стандартен оборотомер, но на очи се набива синя скала, показваща нивото на заряд на батерията. Освен това има индикатори за това, кога се зареждат NiMH акумулатори и кога влизат в действие електромоторите.
Иначе всичко останало е на познатото ни високо ниво на изработка. ActiveHybrid X6 се прадлага базово с изключително високо ниво на екипировка, уникален кожен салон (включително и тапицирано с кожа арматурно табло) и с всички високотехнологични новости на концерна. Като пример ще дадем само познатият ни вече head up дисплей, проектиращ информация на предното стъкло, супер функциналната idrive система, както и четиризоналния климатроник и свръх качествената мултимедия.
Като цяло купето е идеално разпределено за четирима, а задните кресла не отстъпват по комфорт на предните. Багажникът е функционален, но не голям, а за практичността на товарното пространство помага и асиметрично делимата задна седалка. Под него е разположена NiMH батерия.
В обощение ще кажем, че салонът предразполага към комфорт от най-високо ниво.
Двигател и ходови характеристики
Тук идва най-интересната част от материала. Натискайки start/stop бутона не се случва нищо. Това обаче е само привидно. Колата е готова за тръгване и отпуснете ли спирачката, потегля. Ако подавате плавно газ, автомобилът се движи само на ток и това до скорост около 60 км/ч. След това, или в случай, че се наложи по-рязко ускорение, в действие влиза V-образният осмак. Третият режим на работа е при положение, че натиснете газта до край. Тогава започва да действа цялата сумарна мощност на хибридната система, която е равна на 480 к.с. Въпреки че заради акумулаторите теглото на автомобила не е никак малко, ускорението е умопомрачаващо - 5.6 секунди до 100 км/ч.
Страховитият за подобен род автомобили максимален въртящ момент от 780 Нм се предава към колелата посредством иновативната двурежимна и двупоточна електромеханична трансмисия. Тя е наречена от баварците Two-Mode и е куплирана заедно с раздатката Xdrive. Именно там се получава тягата от двата електромотора и двигателя и се преразпределя към колелата. Никел-металхидридната батерия е разположена над задния мост, точно между пневматичното окачване. Постоянният ток с високо напрежение от акумулатора се преобразува в трифазен променлив ток за двата електромотора и хибридната трансмисия, а специален централен електронен модул гарантира правилното взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромоторите. Резултатът е свръх ускорение и същевременно с 20% намален разход на гориво. Всъщност разходът изключително много зависи от начина на шофиране.
Колкото и да е високотехнологичен обаче, и този автомобил си има своите недостатъци. Те се броят на пръстите на едната ръка, като същественият е един. Става дума за увеличеното тегло на автомобила. То е вследствие основно на батериите, което от своя страна налага втвърдяване на окачването. Липсва и така нареченото селективно разпределение на тягата между колелата на задния мост и като цяло неравностите на пъят се отразяват повече, отколкота на стандартната Х шестица.
Цена
Едва ли някой си мисли, че подобно чудо на техниката ще струва евтино. Освен това е производство на компания, отдавна доказала надеждниостта и качеството на продукцията си. Като се прибавят и безбройните екстри, включени в базовото оборудване нещата си идват на мястото. Все пак в ценово отношение то (мястото) е доста високо позиционирано.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
V8 четири клапана на цилиндър + 2 електромотора (E1, E2) |
|
Работен обем (V8) |
4 395 куб. см | |
Максимална мощност | (V8) 300 Kw/ 407 к.с. при 5 500 - 6 400 об/мин. | |
(E1) 67 Kw/ 91 к.с. при 2 750 об/мин. | ||
(E2) 63 Kw/ 86 к.с. при 2 500 об/мин. | ||
Максимален въртящ момент | (V8) 600 Нм при 1 750 - 4 500 об/мин. | |
E1 - 260 Нм | ||
Е2 - 280 Нм | ||
Обща мощност на системата | 357 Kw/ 485 к.с. | |
Общ максимален въртящ момент на системата | 780 Нм | |
Скоростна кутия | седемстепенна автоматична | |
Степен на сгъстяване | 10.0:1 | |
Маса на единица мощност | 12.1 кг/к.с. (16.4 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 877 мм | |
широчина | 1 983 мм | |
височина | 1 697 мм | |
Междуосие | 2 933 мм | |
Маса |
2 525 кг | |
Допустимо натоварване | 426 кг. | |
Обем на товарния отсек |
470 - 1 350 л | |
Вместимост на резервоара | 85 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 10.8 л/100км | |
извънградско | 9.4 л/100км | |
комбинирано | 9.9 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 5.6 | |
Максимална скорост км/ч. | 236 | |
Гуми отпред/отзад | 255/50 R19 107V | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови вентилирани |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 210 200 лв.
Базово оборудване
Въздушни възглавници за предните места с отчитане наличието на пътник на седалката до водача, Активни подглавници за предните места, Антиблокираща система на спирачките (ABS), Контрол на спирачките при завиване, Спирачен асистент, Шоков датчик, Двутонов клаксон, Динамичен контрол на стабилността (DSC), Динамичен контрол на сцеплението (DTC), Въздушни възглавници за главата за 1-ви и 2-ри ред седалки с датчик за преобръщане, Runflat индикатор, Странични въздушни възглавници за предните места, Цвят металик, Лети джанти, Ексклузивен кожен салон “Nappa+, Саморегулиращо се пневматично окачване, Спирачка при паркиране с автоматична функция за задържане, Сервоуправление с променливо предавателно число, Функция Start / Stop, Контрол на дистанцията при паркиране (PDC), Вътрешно и странични огледала с автоматична функция против заслепяване, Система за почистване на фаровете, Сензор за дъжд и сензор за автоматично управление на светлините, Ксенонови фарове за къси и дълги светлини, Функция Follow-me-home, Допълнителни фарове за мъгла, Динамични спирачни светлини, Ел. предни седалки с подгряване, Система за закрепване на детска седалка ISOFIX, Задна облегалка сгъваема с разпределение 60:40, Спортен кожен волан с 3 спици, Лостове за смяна на скоростите от волана, Мултифункционален волан, Четиризонален климатроник, Предно стъкло със сив слънцезащитен кант, Аларма, Автоматично отваряне на багажника, Автоматично затваряне на вратите Soft-Close, Ел. панорамен люк, Електронен имобилайзер (EWS IV), Прибиращо се покривало за багажника, Поставки за чаши, две отпред в централната конзола и две отзад, вградени в централна конзола, Отопляеми дюзи за чистачките, AUX-вход, Навигационна система, Радио BMW Professional, DVD Changer за 6 диска, USB аудио интерфейс, Head-Up дисплей, Подготовка за мобилен телефон с Bluetooth интерфейс, HiFi Professional озвучителна система, Ел. предни и задни стъкла, Централно заключване с дистанционно управление и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС