Отидете към основна версия

28 Април, 2019 16:59, обновена 28 Април, 2019 16:59 34 309 60

Запознайте се с Алекс Алексиев - един българин, направил най-бързия McLaren

  • алекс алексиев-
  • mclaren-
  • дизайнер-
  • speedtail

Той е млад, амбициозен и не се страхува от предизвикателствата. Един българин, който въпреки младостта си, само 32 години, вече е оставил своя отпечатък в автомобилната история. Името му е Александър Алексиев, а призванието му - автомобилен дизайнер.

Алекс, както го познават всички, е роден през 1987 г. в София. До деветата си година живее в столичния квартал Обеля, след което семейството му се премества в САЩ. Още преди да се установят във Флорида обаче, Алекс се увлича от рисуването и от... автомобилите.

Истински се запалва по автомобилния дизайн от телевизионното предаване на американски автомобилен дизайнер Чип Фуз "Overhaulin'" ("Основен ремонт"). Започва да се интересува от това как и къде е научил тънкостите на автомобилния дизайн и разбира, че Фуз е завършил едно от най-престижните училища за дизайн Art Center College of Design.

Оттук насетне перспективите пред Алекс Алексиев са начертани в главата му. През 2012-а той завършва същото учебно заведение с отличие, а само година по-късно вече е назначен на пробен период в McLaren. Тогавашният главен дизайнер на британската марка за суперавтомобили Франк Стефансон, който е известен с работата си за Ferrari и Mini, забелязва таланта на младия българин, назначава го на постоянна работа и първата сериозна задача не закъснява. На Алекс е поверен интериорът на McLaren 720S.

След това започва да се занимава с индивидуалните поръчки на клиентите в подразделението McLaren Special Operations (MSO), докато не се стига до неговия шедьовър - най-бързия McLaren в историята. Това е моделът Speedtail, а Алекс е неговият старши дизайнер.

Първоначално автомобилът е известен с вътрешнозаводския си индекс BP23, но по-интересна е задачата, която е поставена пред Алекс. Той трябва да направи идеологически наследник на култовия McLaren F1, като в същото време новата суперкола да е по-бърза, по-аеродинамична, по-мощна и по-комфортна от легендата F1. И той успява.

От автомобила с име Speedtail ще бъдат направени 106 бройки - точно толкова, колкото са произведени от F1, като по-интересното е, че всички те вече са капарирани. На McLaren Automotive се налага да подбира клиенти, защото желаещите да притежават една от 106-те бройки са повече от 300.

Колата е съхранила култовия триместен салон от F1, задвижва се от хибриден силов тракт с мощност 1 050 конски сили и по думите на Алекс развива скорост от доста над 400 км/ч. Цената на всеки един от екземплярите е 2.1 млн. щатски долара, а клиентите ще започнат да си ги получават през 2020 година.

Историята, която ви разказваме, научихме директно от Алекс Алексиев, който беше за кратко в България и откликна на поканата ни за интервю. Интересно е също и как разбрахме за младия български талант. В края на миналата година в интернет пространството се завъртя едно видео, снимано с телефон, на което се вижда Speedtail за първи път в движение, а зад волана е младо момче. В описанието на видеото пише, че това е Алекс Алексиев - старши дизайнер на марката.

Фамилията ни провокира да се поразровим и изненадата ни беше голяма, когато разбрахме, че Алекс е българин. Свързахме се с него много скоро, а той веднага пое ангажимент към нас за среща при първа възможност. Когато се видяхме очи в очи, Алекс разказа, че въпросното видео е направено от някой от служителите в компанията без негово знание, а след като бързо се разпространило в мрежата, дори получил неоснователно мъмрене от ръководството на McLaren.

Именно това видео обаче ни срещна с Алекс - българина, направил най-бързия McLaren. А за такива българи трябва да се знае и да се гордеем, защото съвсем не са много дизайнерите по света, които са оставили подобен отпечатък в автомобилната история. Оттук насетне ще продължим да следим историята и творенията на Алекс Алексиев - един автомобилен дизайнер и вече наш приятел, който иска да прави автомобилни шедьоври и напълно отхвърля идеята да отиде на работа в Китай например, та било то и за много повече пари, защото, както самият той казва, "Не ми се рисуват скучни SUV-та".

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини