Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Ще започнем с факта, че моделът на Mercedes, който преди се наричаше GLK, а впоследствие новата генерация се преименува на GLC в момента е бестселър на марката у нас. В началото на годината германците показаха снимки на рестайлинг версия на GLC. Тя беше представена статично през месец март тази година в Женева, а сега марката проведе първите динамични тестове. Наш екип беше на мястото на събитието, където организаторите бяха предвидили, както каране по аутобани без ограничение, така и нелек офроуд полигон. Ето и впечатленията ни от обновения Mercedes-Benz GLC.
Екстериор
На пръв поглед измененията по външността на автомобила са козметични. Такива обаче има и те съвсем не са малко. Това, което се набива най-много на очи е новата радиаторна решетка, която в зависимост от модификацията се предлага в четири разновидности. Нови са и фаровете на колата. Техният размер е намален, а формите им са по-правоъгълни. Задните светлини също са променени, вижда се и новата задна броня с хромирана псевдозащита в долния край, както и различни ауспухни накрайници. Като цяло, както вече споменахме, доработките не са много, но за рестайлинг са напълно достатъчни. GLC изглежда по-модерно, по-мускулесто и същевременно по-динамично.
Интериор
Тук промените са повече, въпреки, че арматурното табло запазва досегашната си архитектура. Няма ги двата "залепени" дисплея, характерни за новите модели на марката, но пък за сметка на това всички прибори са дигитални. Воланът е нов, като в него са интегрирани сензорни бутони подобни на тези при E- и S-Klasse. Мултимедийната система разполага с голям 10.25-инчов дисплей, който е част от новия комплекс MBUX. Последният е проектиран в България от компанията Visteon и разполага с т.нар. изкуствен интелект, с който водачът и пасажерите в купето могат да разговарят.
Активира се с фразата "Hey, Mercedes" и е способен да изпълнява не само преки команди, но и да разгадава словосъчетания, присъщи за т.нар. изкуствен интелект. Чрез него може да се управляват почти всички функции, като освен това може да ви информира за времето, да регулира температурата в купето според желанията ви, да търси ресторанти или бензиностанции в близост до вас и още много други. Като цяло приборите са модерни и много информативни.
Що се отнася до седалките и цялостното пространство в салона, то си остава с доста голям обем. Креслата обаче, които са снабдени със силно изразена странична поддръжка са твърди и понякога могат да са причина за дискомфорт при по-дълги пътувания. Багажното пространство е функционално, а обемът му е 590 литра. При нужда, задните седалки могат да се сгънат и то да нарасне до 1 150 литра. В заключение можем да кажем, че салонът е стегнат, пространството в него оптимално, а сглобката и самите материали са на познатото ни прецизно германско ниво.
Двигатели
Тук могат да се открият най-големите новости от рестайлинга на GLC. Интерес за нас представляваше новият бензинов двулитров турбомотор М 264, както и турбодизелът със същия обем OM 654. И двата агрегата работят съвместно с фирмената деветстепенна автоматична скоростна кутия, чрез която въртящия момент се предава на четирите колела. Бензиновите версии са две, като и двете са т.нар. меки хибриди, работещи с 48-волтова електрическа система и разполагащи с електромотор, който се захранва и от системата за рекупериране на спирачната енергия.
Базовият бензин GLC 200 е малко слаб за сравнително тежкото купе (197 к.с.), но по-мощният с индекс 300 е оптимален. Той разполага с 249 коня и с въртящ момент от 370 Нм, които правят колата изключително динамична. Дизелите 220 d и 300 d, са с мощ от 194 и 245 коня, съответно. Те се представят, както и досега, но модификациите им са свързани с подобрения, с които се покриват най-строгите нови европейски екологични стандарти. Що се отнася до AMG версията, то техниката не е различна след рестайлинга, но пък си остава феноменална откъм динамика. Всъщност GLC е единственият SUV от този клас, който се оборудва с V8 битурбо мотор.
Ходови характеристики
На асфалт колата се представя много добре. Воланът е информативен, крен в завоите почти не се усеща, а возията е една идея по-твърда от стандартите на Mercedes, въпреки наличието на Air Body Control (пневматично окачване). За офроуд възможностите разбрахме, след като организаторите ни заведоха на един полигон на ADAC. Въпреки липсата на блокируеми диференциали, колата се представя отлично и в пресечена местност. Естествено не може да се мери с култовата G-Klasse, но целта на GLC е съвсем различна.
Това е отлично балансиран автомобил, който с лекота се справя, както на офроуд терени с умерена трудност, така и в градската и извънградска пътна мрежа. При версиите с пневматика клиренсът може да нарасне до впечатляващите 245 мм, а при спортен режим колата се снижава към асфалта. Новото GLC ще се предлага и със стандартно шаси, но по време на теста такива екземпляри нямаше. През точно какви пресечени местности преминахме с обновеното GLC, можете да видите във видеото по-долу.
Цена и екстри
Тук също са налице последните технологични иновации на марката. Адаптивният круиз контрол работи перфектно и заедно със системата за поддържане на колата в лентата прави GLC почти автономна кола. Интересното за круиз контролът е, че той съобразява скоростта на колата не само със зададената му или пък тази на колата отпред, а и с тази, показана на ограничителните знаци по пътя.
Съобразно данните от спътниковата навигация колата намалява сама скоростта преди по-остри завои. На последната функция обаче не трябва да се доверявате напълно, защото понякога реакцията се забавя. Цените за нашата страна, за които ще ви информираме по-късно, ще станат ясни до края на месеца, а колата ще започне да се предлага в България от август 2019-а, като вариантите ще са три - стандартното GLC, GLC Coupe и GLC AMG line.