ФАКТИ.БГ

Тествахме най-продавания Mercedes у нас

Публикувана: 19 Юни, 2019 10:06
54 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 35378
Тествахме най-продавания Mercedes у нас
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 33 гласа.

Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Ще започнем с факта, че моделът на Mercedes, който преди се наричаше GLK, а впоследствие новата генерация се преименува на GLC в момента е бестселър на марката у нас. В началото на годината германците показаха снимки на рестайлинг версия на GLC. Тя беше представена статично през месец март тази година в Женева, а сега марката проведе първите динамични тестове. Наш екип беше на мястото на събитието, където организаторите бяха предвидили, както каране по аутобани без ограничение, така и нелек офроуд полигон. Ето и впечатленията ни от обновения Mercedes-Benz GLC.

Екстериор


На пръв поглед измененията по външността на автомобила са козметични. Такива обаче има и те съвсем не са малко. Това, което се набива най-много на очи е новата радиаторна решетка, която в зависимост от модификацията се предлага в четири разновидности. Нови са и фаровете на колата. Техният размер е намален, а формите им са по-правоъгълни. Задните светлини също са променени, вижда се и новата задна броня с хромирана псевдозащита в долния край, както и различни ауспухни накрайници. Като цяло, както вече споменахме, доработките не са много, но за рестайлинг са напълно достатъчни. GLC изглежда по-модерно, по-мускулесто и същевременно по-динамично.

Интериор


Тук промените са повече, въпреки, че арматурното табло запазва досегашната си архитектура. Няма ги двата "залепени" дисплея, характерни за новите модели на марката, но пък за сметка на това всички прибори са дигитални. Воланът е нов, като в него са интегрирани сензорни бутони подобни на тези при E- и S-Klasse. Мултимедийната система разполага с голям 10.25-инчов дисплей, който е част от новия комплекс MBUX. Последният е проектиран в България от компанията Visteon и разполага с т.нар. изкуствен интелект, с който водачът и пасажерите в купето могат да разговарят.

Активира се с фразата "Hey, Mercedes" и е способен да изпълнява не само преки команди, но и да разгадава словосъчетания, присъщи за т.нар. изкуствен интелект. Чрез него може да се управляват почти всички функции, като освен това може да ви информира за времето, да регулира температурата в купето според желанията ви, да търси ресторанти или бензиностанции в близост до вас и още много други. Като цяло приборите са модерни и много информативни.

Що се отнася до седалките и цялостното пространство в салона, то си остава с доста голям обем. Креслата обаче, които са снабдени със силно изразена странична поддръжка са твърди и понякога могат да са причина за дискомфорт при по-дълги пътувания. Багажното пространство е функционално, а обемът му е 590 литра. При нужда, задните седалки могат да се сгънат и то да нарасне до 1 150 литра. В заключение можем да кажем, че салонът е стегнат, пространството в него оптимално, а сглобката и самите материали са на познатото ни прецизно германско ниво.

Двигатели


Тук могат да се открият най-големите новости от рестайлинга на GLC. Интерес за нас представляваше новият бензинов двулитров турбомотор М 264, както и турбодизелът със същия обем OM 654. И двата агрегата работят съвместно с фирмената деветстепенна автоматична скоростна кутия, чрез която въртящия момент се предава на четирите колела. Бензиновите версии са две, като и двете са т.нар. меки хибриди, работещи с 48-волтова електрическа система и разполагащи с електромотор, който се захранва и от системата за рекупериране на спирачната енергия.

Базовият бензин GLC 200 е малко слаб за сравнително тежкото купе (197 к.с.), но по-мощният с индекс 300 е оптимален. Той разполага с 249 коня и с въртящ момент от 370 Нм, които правят колата изключително динамична. Дизелите 220 d и 300 d, са с мощ от 194 и 245 коня, съответно. Те се представят, както и досега, но модификациите им са свързани с подобрения, с които се покриват най-строгите нови европейски екологични стандарти. Що се отнася до AMG версията, то техниката не е различна след рестайлинга, но пък си остава феноменална откъм динамика. Всъщност GLC е единственият SUV от този клас, който се оборудва с V8 битурбо мотор.

Ходови характеристики


На асфалт колата се представя много добре. Воланът е информативен, крен в завоите почти не се усеща, а возията е една идея по-твърда от стандартите на Mercedes, въпреки наличието на Air Body Control (пневматично окачване). За офроуд възможностите разбрахме, след като организаторите ни заведоха на един полигон на ADAC. Въпреки липсата на блокируеми диференциали, колата се представя отлично и в пресечена местност. Естествено не може да се мери с култовата G-Klasse, но целта на GLC е съвсем различна.

Това е отлично балансиран автомобил, който с лекота се справя, както на офроуд терени с умерена трудност, така и в градската и извънградска пътна мрежа. При версиите с пневматика клиренсът може да нарасне до впечатляващите 245 мм, а при спортен режим колата се снижава към асфалта. Новото GLC ще се предлага и със стандартно шаси, но по време на теста такива екземпляри нямаше. През точно какви пресечени местности преминахме с обновеното GLC, можете да видите във видеото по-долу.

Цена и екстри


Тук също са налице последните технологични иновации на марката. Адаптивният круиз контрол работи перфектно и заедно със системата за поддържане на колата в лентата прави GLC почти автономна кола. Интересното за круиз контролът е, че той съобразява скоростта на колата не само със зададената му или пък тази на колата отпред, а и с тази, показана на ограничителните знаци по пътя.

Съобразно данните от спътниковата навигация колата намалява сама скоростта преди по-остри завои. На последната функция обаче не трябва да се доверявате напълно, защото понякога реакцията се забавя. Цените за нашата страна, за които ще ви информираме по-късно, ще станат ясни до края на месеца, а колата ще започне да се предлага в България от август 2019-а, като вариантите ще са три - стандартното GLC, GLC Coupe и GLC AMG line.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 33 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Караиванов
1 Отговор
Идеално е джипчето, единствено чакам да видя цената, която ще е по-висока, но пък определено има защо. Много по-добро от Х3 е.

Коментиран от #29


Оценка:
-30 +96

сектант
2 Отговор
Ако трябва да сме обективни и махнем мощността и 1, 2, може би 3 екстри от този мерцедес, Дачия Дъстър става много по-логичен избор.

Коментиран от #6, #15, #20, #28


Оценка:
-147 +69

НайПродаван
3 Отговор
Най-продаван на нашия пазар, колко 50-80 броя са продадени тук ?

Коментиран от #4


Оценка:
-9 +112

Марто
4 Отговор

До коментар #3 от "НайПродаван":


особено купетата се карат много у нас

Коментиран от #10


Оценка:
-7 +28

Ввв
5 Отговор
Паркетници,напълно безсмислени

Коментиран от #7, #12


Оценка:
-34 +61

Сектант
6 Отговор

До коментар #2 от "сектант":


То затова и дъстъра е много по купуван автомобил от тоя паркетник.

Коментиран от #22, #24, #27


Оценка:
-39 +54

Ицака
7 Отговор

До коментар #5 от "Ввв":


Изгледай видеото и тогава говори. Наистина е паркетник, но се справя много прилично в умерена пресечена местност

Оценка:
-17 +19

Дядото
8 Отговор
...оди се ръгай у ауспуха бе левак...в най бедната и мижава държава -мокри сънища за чист бизнес и справедливо спечелени милиони... Че и мерцедеси...!!! :) фалш и бутафория!!!

Оценка:
-7 +67

то тУй за Германията бате
9 Отговор
Хубав е,но още си харесвам ''Б''-четворката.

Оценка:
-8 +24

гост
10 Отговор

До коментар #4 от "Марто":


По официални данни на вносителя за миналата година от ВСИЧКИ модели общо има продадени 5-600 броя !!!! Нали няма да ни убеждаваш , че "купетата" са повече от 10% от тая "огромна" бройка ??

Оценка:
-5 +15

Torlak
11 Отговор
Osven Audi ne vijdam dryga marka

Оценка:
-44 +11

стоян георгиев
12 Отговор

До коментар #5 от "Ввв":


хахахаха хохохо!!!ти като го вземеш къде ще го караш бе другар?по билото на стара планина ли?или директно ще тръгнеш за сибир с него?мерцедес другар е ниво.ниво на свертовните постижения в автомобилостроенето.затова и на дъстара цената е колкото цената на четирите джанти на мерцедеса ,но всеки които има възможност никога при никакви обстоятелства не би се замислил коя кола да предпочете.включително и ти!

Коментиран от #14


Оценка:
-25 +47

gost1
13 Отговор
И отновоо...който плати по-добра екскурзия на драскача, има най-продаваната кола, na Mercedes...но къде? в BG? скрита реклама

Оценка:
-6 +23

Ввв
14 Отговор

До коментар #12 от "стоян георгиев":


Ей,паляк,такива недоразумения се карат от такива като теб,”разбирачи”,да се качат на по-висок тротар пред мола и да минат през някоя полянка,чувствайки се “офроуд”.Истинските джипове са други,ама няма какво да обяснявам на джендърчета

Коментиран от #46


Оценка:
-23 +38

123
15 Отговор

До коментар #2 от "сектант":


Ако трябва да сме наистина обективни, то от Мерцедеса трябва да махнем всичко и да останат чистачките и ауспуха, за да може Дъстър да е логичния избор😀

Оценка:
-14 +33

Random
16 Отговор
Външно е много добре, ама таблото е много грозно

Коментиран от #21


Оценка:
-17 +15

grot
17 Отговор
AUDI Q5 от по старият модел 2009 година

Коментиран от #18


Оценка:
-13 +5

...
18 Отговор

До коментар #17 от "grot":


Какво за него, нещо не става ясно какво си искал да кажеш?!? Дори 10 годишно АУДИ изисква сериозен бюджер за подръжка. Не е като да не се чупят АУДИ-тата... Ще го сравняваме с нов Бенц или?

Оценка:
-2 +22

Асд
19 Отговор
Голям красавец !!

Оценка:
-5 +17

Аман от умствени инвалиди
20 Отговор

До коментар #2 от "сектант":


Видимо си спал на течение

Оценка:
-3 +17

21
Този коментар е премахнат от модератор
Коментара
22 Отговор

До коментар #6 от "Сектант":


...дали е за това, а Секта?! XD

Оценка:
-3 +2

Един
23 Отговор
Тука имам чувството,че всички сте БМВ фенчета иначе нямаше да говорите така

Оценка:
-2 +14

Dimirest
24 Отговор

До коментар #6 от "Сектант":


Сектант, абсолютно съм убеден че ако разполагаш със средства ще си купиш Х 3, GLC или Q5. Не ни занимавай с нискобюджетни дръгели като Дачия Дъстър. Oтвън горе долу бива, но вътре е пълна скръб, евтини скърцащи пластмаси!

Оценка:
-6 +24

Завист бг.сом
25 Отговор
Лисицата когато нестига гроздето казва че е кисело.

Оценка:
-5 +15

Офф
26 Отговор
Тъпа визия малко BMV малко японски и емблема на мерцедес за мотора не знам но тази марка има блестяща история но не добро бъдеще развалиха я

Коментиран от #52


Оценка:
-10 +17

асдф
27 Отговор

До коментар #6 от "Сектант":


Айде стига глупости, че е "по-хубав" от Дъстър-а "по-хубав" е или си кривите душата или определено сте с доста изкривени разбирания за надеждност, сигурност (под сигурност не визирам само технически по-добро изпълнение, но и при евентуален сблъсък) и тн. Единственото, което спира хората да не си вземат нещо по-скъпо и добро са парите. Дъстър-а е компромис в сравнение с тази кола.

Оценка:
-4 +17

Николай
28 Отговор

До коментар #2 от "сектант":


Дачи я форевър, предлагам на Боко и всички министри по една бронирана Дачия Дъстър. Какви са тия Ланд Круйзъри. На президента брониран МиГ-29 базиран на Дачия Дъстър. За ВВС Ф-16 блок 70 Дъстър, За гранична полиция високо проходими амфибии Дачия Дъстър дето да вървят по суша и по море. Хеликоптерите Кугар да се заменят с вертикално излитащи Дачия Дъстър. И за флота 2-3 атомни подводници Дачия Дъстър.

Оценка:
-4 +21

асддса
29 Отговор

До коментар #1 от "Караиванов":


Не е по-добро от Х3 и е с по-висока цена.

Коментиран от #38


Оценка:
-12 +8

Bubbles
30 Отговор
Да му сложиш газова, безценно!

Оценка:
-2 +17

jambazina
31 Отговор
От статията не става ясно двигателите какви кубици са и колко цилиндрови са. Всичко под 3л шестак е компромис, независимо дали диз или бенз.

Оценка:
-2 +3

sami
32 Отговор
Поредният боклук на именитата фирма.

Оценка:
-9 +8

Манчо
33 Отговор
Това,добре че казахте,че е Мерцедес защото много волво-елементи виждам.Ауди,та Ауди...

Оценка:
-2 +4

34
Този коментар е премахнат от модератор
ва да ва еа
35 Отговор
а и поне си слагайте стелките 'мобиле' и ваша си табелка на рег. номер, за да ви повярваме :) инак... крадване :)

Оценка:
-1 +6

Гост
36 Отговор
AMG версия(истински Мерцедес) ще минава 200 хиляди при всички положения....Униклано градско SUV,но и цената е също уникална! Въобще настана време,в което истинските модели и достойни коли са т.нар. специални версии....AMG,M,RS...Всичко останало е пълен боклук и въобще не заслужава внимание!

Оценка:
-1 +7

37
Този коментар е премахнат от модератор
Гошко-шофьорчето
38 Отговор

До коментар #29 от "асддса":


Напълно си прав. Просто и Мерцедес, трябваше да има ''нещо'' от съответния клас. Не, че GLK-то беше, ''кой знай к'во'', но имаше собственна визия. А това нито спорт, ни комфорт, ни оф-роуд. Ц-класа, качена на кокили. :-)

Коментиран от #42


Оценка:
-3 +5

Гошо
39 Отговор
Поне не прилича на УАЗ

Оценка:
-3 +3

Ха ха ха ха ха ха ха
40 Отговор
Туй Мерцедес струва колкото 5 Джъстъра..

Оценка:
-1 +5

ВеЛур
41 Отговор
Прост веЛур

Оценка:
-0 +1

Msux
42 Отговор

До коментар #38 от "Гошко-шофьорчето":


Това в AMG изпълнение е най-бързият джип на Nurbrungring , спорт си има , практичност си има, лукс си има. Като не ти харесва отиваш и си взимаш друг. Остави ни нас - убитаци , без вкус.

Коментиран от #44


Оценка:
-4 +3

43
Този коментар е премахнат от модератор
Гошко-шофьорчето
44 Отговор

До коментар #42 от "Msux":


Не съм чувал AMG да работят с Jeep, но ... знам ли?! Оставям те. :-)
А, и Нюрбургринг се пише по друг начин :-)

Оценка:
-3 +3

777999
45 Отговор
Тези джанти свалят класата на автомобила! Няма тежест и респектиращо излъчване...наподобява ми на гангстерси автомобил от гетото.
Това е лично мнение...но все пак няма тежест и класа...джантите и цвета не са за тази кола.
Сами по себе си не са лоши...но не и за тази кола!

Оценка:
-4 +1

стоян георгиев
46 Отговор

До коментар #14 от "Ввв":


паляк си ти братле,дето се дуеш че може да се качиш на тротоара с жигулата !!!смях.чувал ли си за мерцедес унимог а?като намериш друга кола с тази проходимост ела се обади.мерцедес прави коли за различни нужди другар.едно е да караш по асфалт друго е да караш в гората ,но и в едното и в другото мерцедес са сандарт.не случаино продават скъпо и много като броики.технология и качество са топ .нямат световен аналог,а за другари като теб дъстар бате да се качваш на бурдюра да ти се види татуса с котвата и русалката!смях!и аз много ги любим такива селски пръчки като теб.я виж кво прави мерцедеса.ти там пеш няма да можеш да се качиш,а с дачията ще стигнеш само до първия камък!
https://www.youtube.com/watch?v=X3scRYxA_b8

Оценка:
-2 +8

Хачо
47 Отговор
Супер е

Оценка:
-1 +3

гощо
48 Отговор
Тази марка съм я канселирал аз! Омръзна ми да вися по сервизи с малоумни проблеми! Говоря за коли от магазина не за дръгели втора ръка!

Оценка:
-2 +2

Хитлер
49 Отговор
Най-продавания У НАС. Това "У НАС" важи за Германия не за България.

Оценка:
-1 +2

Вуте
50 Отговор
От толкова много модели мерцедеси, очаквам скоро да ги пуснат в Лъки бой като награда.

Оценка:
-0 +2

Baboeb
51 Отговор
Super Auto. Mercedes-Benz

Оценка:
-0 +0

Гошо
52 Отговор

До коментар #26 от "Офф":


Мотора в Рено

Коментиран от #53


Оценка:
-0 +0

Николай
53 Отговор

До коментар #52 от "Гошо":


Само 1,6 литра мотора е от РЕНО дето го монтират на А160 и на някой друг по малък модел.

Оценка:
-0 +0

Николай
54 Отговор
1.6 и 1.8 литрови агретати, които са съвместна германско-френска разработка.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Тихомир Безлов
Тихомир Безлов с коментар пред Нова телевизия за корупцията
Между 40 000 и 60 000 лева незаконно изкарва един граничен полицай"

Още бисери
ТОП 5