Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Ще започнем с факта, че моделът на Mercedes, който преди се наричаше GLK, а впоследствие новата генерация се преименува на GLC в момента е бестселър на марката у нас. В началото на годината германците показаха снимки на рестайлинг версия на GLC. Тя беше представена статично през месец март тази година в Женева, а сега марката проведе първите динамични тестове. Наш екип беше на мястото на събитието, където организаторите бяха предвидили, както каране по аутобани без ограничение, така и нелек офроуд полигон. Ето и впечатленията ни от обновения Mercedes-Benz GLC.
Екстериор
На пръв поглед измененията по външността на автомобила са козметични. Такива обаче има и те съвсем не са малко. Това, което се набива най-много на очи е новата радиаторна решетка, която в зависимост от модификацията се предлага в четири разновидности. Нови са и фаровете на колата. Техният размер е намален, а формите им са по-правоъгълни. Задните светлини също са променени, вижда се и новата задна броня с хромирана псевдозащита в долния край, както и различни ауспухни накрайници. Като цяло, както вече споменахме, доработките не са много, но за рестайлинг са напълно достатъчни. GLC изглежда по-модерно, по-мускулесто и същевременно по-динамично.
Интериор
Тук промените са повече, въпреки, че арматурното табло запазва досегашната си архитектура. Няма ги двата "залепени" дисплея, характерни за новите модели на марката, но пък за сметка на това всички прибори са дигитални. Воланът е нов, като в него са интегрирани сензорни бутони подобни на тези при E- и S-Klasse. Мултимедийната система разполага с голям 10.25-инчов дисплей, който е част от новия комплекс MBUX. Последният е проектиран в България от компанията Visteon и разполага с т.нар. изкуствен интелект, с който водачът и пасажерите в купето могат да разговарят.
Активира се с фразата "Hey, Mercedes" и е способен да изпълнява не само преки команди, но и да разгадава словосъчетания, присъщи за т.нар. изкуствен интелект. Чрез него може да се управляват почти всички функции, като освен това може да ви информира за времето, да регулира температурата в купето според желанията ви, да търси ресторанти или бензиностанции в близост до вас и още много други. Като цяло приборите са модерни и много информативни.
Що се отнася до седалките и цялостното пространство в салона, то си остава с доста голям обем. Креслата обаче, които са снабдени със силно изразена странична поддръжка са твърди и понякога могат да са причина за дискомфорт при по-дълги пътувания. Багажното пространство е функционално, а обемът му е 590 литра. При нужда, задните седалки могат да се сгънат и то да нарасне до 1 150 литра. В заключение можем да кажем, че салонът е стегнат, пространството в него оптимално, а сглобката и самите материали са на познатото ни прецизно германско ниво.
Двигатели
Тук могат да се открият най-големите новости от рестайлинга на GLC. Интерес за нас представляваше новият бензинов двулитров турбомотор М 264, както и турбодизелът със същия обем OM 654. И двата агрегата работят съвместно с фирмената деветстепенна автоматична скоростна кутия, чрез която въртящия момент се предава на четирите колела. Бензиновите версии са две, като и двете са т.нар. меки хибриди, работещи с 48-волтова електрическа система и разполагащи с електромотор, който се захранва и от системата за рекупериране на спирачната енергия.
Базовият бензин GLC 200 е малко слаб за сравнително тежкото купе (197 к.с.), но по-мощният с индекс 300 е оптимален. Той разполага с 249 коня и с въртящ момент от 370 Нм, които правят колата изключително динамична. Дизелите 220 d и 300 d, са с мощ от 194 и 245 коня, съответно. Те се представят, както и досега, но модификациите им са свързани с подобрения, с които се покриват най-строгите нови европейски екологични стандарти. Що се отнася до AMG версията, то техниката не е различна след рестайлинга, но пък си остава феноменална откъм динамика. Всъщност GLC е единственият SUV от този клас, който се оборудва с V8 битурбо мотор.
Ходови характеристики
На асфалт колата се представя много добре. Воланът е информативен, крен в завоите почти не се усеща, а возията е една идея по-твърда от стандартите на Mercedes, въпреки наличието на Air Body Control (пневматично окачване). За офроуд възможностите разбрахме, след като организаторите ни заведоха на един полигон на ADAC. Въпреки липсата на блокируеми диференциали, колата се представя отлично и в пресечена местност. Естествено не може да се мери с култовата G-Klasse, но целта на GLC е съвсем различна.
Това е отлично балансиран автомобил, който с лекота се справя, както на офроуд терени с умерена трудност, така и в градската и извънградска пътна мрежа. При версиите с пневматика клиренсът може да нарасне до впечатляващите 245 мм, а при спортен режим колата се снижава към асфалта. Новото GLC ще се предлага и със стандартно шаси, но по време на теста такива екземпляри нямаше. През точно какви пресечени местности преминахме с обновеното GLC, можете да видите във видеото по-долу.
Цена и екстри
Тук също са налице последните технологични иновации на марката. Адаптивният круиз контрол работи перфектно и заедно със системата за поддържане на колата в лентата прави GLC почти автономна кола. Интересното за круиз контролът е, че той съобразява скоростта на колата не само със зададената му или пък тази на колата отпред, а и с тази, показана на ограничителните знаци по пътя.
Съобразно данните от спътниковата навигация колата намалява сама скоростта преди по-остри завои. На последната функция обаче не трябва да се доверявате напълно, защото понякога реакцията се забавя. Цените за нашата страна, за които ще ви информираме по-късно, ще станат ясни до края на месеца, а колата ще започне да се предлага в България от август 2019-а, като вариантите ще са три - стандартното GLC, GLC Coupe и GLC AMG line.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #29
10:17 19.06.2019
2 сектант
Коментиран от #6, #15, #20, #28
10:18 19.06.2019
3 НайПродаван
Коментиран от #4
10:20 19.06.2019
4 Марто
До коментар #3 от "НайПродаван":
особено купетата се карат много у насКоментиран от #10
10:21 19.06.2019
5 Ввв
Коментиран от #7, #12
10:25 19.06.2019
6 Сектант
До коментар #2 от "сектант":
То затова и дъстъра е много по купуван автомобил от тоя паркетник.Коментиран от #22, #24, #27
10:29 19.06.2019
7 Ицака
До коментар #5 от "Ввв":
Изгледай видеото и тогава говори. Наистина е паркетник, но се справя много прилично в умерена пресечена местност10:32 19.06.2019
8 Дядото
10:41 19.06.2019
9 то тУй за Германията бате
10:47 19.06.2019
10 гост
До коментар #4 от "Марто":
По официални данни на вносителя за миналата година от ВСИЧКИ модели общо има продадени 5-600 броя !!!! Нали няма да ни убеждаваш , че "купетата" са повече от 10% от тая "огромна" бройка ??11:02 19.06.2019
11 Torlak
11:03 19.06.2019
12 стоян георгиев
До коментар #5 от "Ввв":
хахахаха хохохо!!!ти като го вземеш къде ще го караш бе другар?по билото на стара планина ли?или директно ще тръгнеш за сибир с него?мерцедес другар е ниво.ниво на свертовните постижения в автомобилостроенето.затова и на дъстара цената е колкото цената на четирите джанти на мерцедеса ,но всеки които има възможност никога при никакви обстоятелства не би се замислил коя кола да предпочете.включително и ти!Коментиран от #14
11:04 19.06.2019
13 gost1
12:13 19.06.2019
14 Ввв
До коментар #12 от "стоян георгиев":
Ей,паляк,такива недоразумения се карат от такива като теб,”разбирачи”,да се качат на по-висок тротар пред мола и да минат през някоя полянка,чувствайки се “офроуд”.Истинските джипове са други,ама няма какво да обяснявам на джендърчетаКоментиран от #46
12:15 19.06.2019
15 123
До коментар #2 от "сектант":
Ако трябва да сме наистина обективни, то от Мерцедеса трябва да махнем всичко и да останат чистачките и ауспуха, за да може Дъстър да е логичния избор😀12:19 19.06.2019
16 Random
Коментиран от #21
12:50 19.06.2019
17 grot
Коментиран от #18
13:41 19.06.2019
18 ...
До коментар #17 от "grot":
Какво за него, нещо не става ясно какво си искал да кажеш?!? Дори 10 годишно АУДИ изисква сериозен бюджер за подръжка. Не е като да не се чупят АУДИ-тата... Ще го сравняваме с нов Бенц или?13:59 19.06.2019
19 Асд
14:04 19.06.2019
20 Аман от умствени инвалиди
До коментар #2 от "сектант":
Видимо си спал на течение14:05 19.06.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Коментара
До коментар #6 от "Сектант":
...дали е за това, а Секта?! XD14:14 19.06.2019
23 Един
14:32 19.06.2019
24 Dimirest
До коментар #6 от "Сектант":
Сектант, абсолютно съм убеден че ако разполагаш със средства ще си купиш Х 3, GLC или Q5. Не ни занимавай с нискобюджетни дръгели като Дачия Дъстър. Oтвън горе долу бива, но вътре е пълна скръб, евтини скърцащи пластмаси!14:38 19.06.2019
25 Завист бг.сом
14:44 19.06.2019
26 Офф
Коментиран от #52
15:55 19.06.2019
27 асдф
До коментар #6 от "Сектант":
Айде стига глупости, че е "по-хубав" от Дъстър-а "по-хубав" е или си кривите душата или определено сте с доста изкривени разбирания за надеждност, сигурност (под сигурност не визирам само технически по-добро изпълнение, но и при евентуален сблъсък) и тн. Единственото, което спира хората да не си вземат нещо по-скъпо и добро са парите. Дъстър-а е компромис в сравнение с тази кола.16:06 19.06.2019
28 Николай
До коментар #2 от "сектант":
Дачи я форевър, предлагам на Боко и всички министри по една бронирана Дачия Дъстър. Какви са тия Ланд Круйзъри. На президента брониран МиГ-29 базиран на Дачия Дъстър. За ВВС Ф-16 блок 70 Дъстър, За гранична полиция високо проходими амфибии Дачия Дъстър дето да вървят по суша и по море. Хеликоптерите Кугар да се заменят с вертикално излитащи Дачия Дъстър. И за флота 2-3 атомни подводници Дачия Дъстър.17:40 19.06.2019
29 асддса
До коментар #1 от "Караиванов":
Не е по-добро от Х3 и е с по-висока цена.Коментиран от #38
17:59 19.06.2019
30 Bubbles
18:14 19.06.2019
31 jambazina
19:01 19.06.2019
32 sami
19:02 19.06.2019
33 Манчо
19:08 19.06.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 ва да ва еа
20:21 19.06.2019
36 Гост
22:10 19.06.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Гошко-шофьорчето
До коментар #29 от "асддса":
Напълно си прав. Просто и Мерцедес, трябваше да има ''нещо'' от съответния клас. Не, че GLK-то беше, ''кой знай к'во'', но имаше собственна визия. А това нито спорт, ни комфорт, ни оф-роуд. Ц-класа, качена на кокили. :-)Коментиран от #42
22:40 19.06.2019
39 Гошо
22:49 19.06.2019
40 Ха ха ха ха ха ха ха
22:50 19.06.2019
41 ВеЛур
22:51 19.06.2019
42 Msux
До коментар #38 от "Гошко-шофьорчето":
Това в AMG изпълнение е най-бързият джип на Nurbrungring , спорт си има , практичност си има, лукс си има. Като не ти харесва отиваш и си взимаш друг. Остави ни нас - убитаци , без вкус.Коментиран от #44
23:13 19.06.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Гошко-шофьорчето
До коментар #42 от "Msux":
Не съм чувал AMG да работят с Jeep, но ... знам ли?! Оставям те. :-)А, и Нюрбургринг се пише по друг начин :-)
23:42 19.06.2019
45 777999
Това е лично мнение...но все пак няма тежест и класа...джантите и цвета не са за тази кола.
Сами по себе си не са лоши...но не и за тази кола!
00:26 20.06.2019
46 стоян георгиев
До коментар #14 от "Ввв":
паляк си ти братле,дето се дуеш че може да се качиш на тротоара с жигулата !!!смях.чувал ли си за мерцедес унимог а?като намериш друга кола с тази проходимост ела се обади.мерцедес прави коли за различни нужди другар.едно е да караш по асфалт друго е да караш в гората ,но и в едното и в другото мерцедес са сандарт.не случаино продават скъпо и много като броики.технология и качество са топ .нямат световен аналог,а за другари като теб дъстар бате да се качваш на бурдюра да ти се види татуса с котвата и русалката!смях!и аз много ги любим такива селски пръчки като теб.я виж кво прави мерцедеса.ти там пеш няма да можеш да се качиш,а с дачията ще стигнеш само до първия камък!https://www.youtube.com/watch?v=X3scRYxA_b8
01:36 20.06.2019
47 Хачо
08:25 20.06.2019
48 гощо
09:14 20.06.2019
49 Хитлер
09:45 20.06.2019
50 Вуте
10:39 20.06.2019
51 Baboeb
11:31 20.06.2019
52 Гошо
До коментар #26 от "Офф":
Мотора в РеноКоментиран от #53
06:42 21.06.2019
53 Николай
До коментар #52 от "Гошо":
Само 1,6 литра мотора е от РЕНО дето го монтират на А160 и на някой друг по малък модел.21:05 08.10.2019
54 Николай
21:07 08.10.2019
55 Доживяхте
18:19 17.05.2020
56 Мерцедес и всички други!
12:22 10.04.2024