Грандиозният скандал, който засегна сериозно концерна Volkswagen, преобрази изцяло немската компания. Германците плащат колосални глоби заради система, с която са лъгали за нивото на вредни емисии, изхвърляни от дизеловите си автомобили.
Освен това те смениха изцяло концепцията на почти всичките си марки и сериозно се заеха да изчистят името си, залагайки на електромобили. Едновременно с това, немците трябваше да преоборудват част от "мръсните" си дизели и те да влязат в новите еконорми.
Друга голяма част от автомобилите бяха бракувани. Сега обаче, едно решение на съда в Дюселдорф е на път да прерасне във втора част на скандала Дизелгейт. Става дума за това, че съдиите са стигнали до заключението, че "оправянето" на "мръсните" дизели е направено с нов измамен софтуер
Според съда ефективното снижаване на вредните газове на тези автомобили е възможно само при външни температури в диапазона от 10 до 32 градуса по Целзий. В други условия вредните емисии значително превишават установените норми. Според германските медии се очакват редица нови искове към концерна, както от властите и отговарящите за екологията органи, така и от два пъти излъганите клиенти.